Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Har du fått något?
Jag ansökte också men fick bara ett erbjudande via Advisa (Cashbuddy)

Nja, det gick inget vidare här heller. Spände nog bågen för hårt med 290 K. Fått tre erbjudanden på runt 15 % och så ett på 150 K med 12 %. Funderar på att ringa Lendo imorgon och göra ett nytt försök på 120 K, tydligen tas ingen ny UC om man gör det inom 5 dagar.

Ja nu har mitt betyg gått tillbaka från 4,1% till 2,78% igen.
Vilken lättnad :)

Grattis till er som lyckades få lån beviljade med erat tillfälliga betyg hehe

Har UC fortfarande problem eller kommer jag få nöja mig med 0,9% i betyg?

Min UC ser ut såhär nu:

635k inkomst
53k underskott
214k blanco utnyttjat (370k beviljat)
3ff, alla 7 månader eller äldre

Och visar 0,9%, hade förväntat mig lite lägre om jag ska vara ärlig...

Har UC fortfarande problem eller kommer jag få nöja mig med 0,9% i betyg?

Min UC ser ut såhär nu:

635k inkomst
53k underskott
214k blanco utnyttjat (370k beviljat)
3ff, alla 7 månader eller äldre

Och visar 0,9%, hade förväntat mig lite lägre om jag ska vara ärlig...

Konstigt, vi har nästan samma betyg men totalt olika uppgifter.
Jag har 0,89% med följande uppgifter:

250k inkomst
40k underskott
453k blanco utnyttjat (505k beviljat)
4ff

Nu har mitt betyg gått upp igen, tror ni mitt höjning av lån som jag signade igår, går igenom?

Konstigt, vi har nästan samma betyg men totalt olika uppgifter.
Jag har 0,89% med följande uppgifter:

250k inkomst
40k underskott
453k blanco utnyttjat (505k beviljat)
4ff

Ja precis, det är ju inte orimligt att anta att jag borde ha bättre betyg än dig.

Kan någon förklara en sak för mig...betalade bort och avslutade Flexlånet och Credway den 6/4. På minuc är båda krediterna uppdaterade den 31/5. Flexlånet ser ut att vara nollat medan Credway fortfarande står som fullt utnyttjat. Varför detta?

Nja, det gick inget vidare här heller. Spände nog bågen för hårt med 290 K. Fått tre erbjudanden på runt 15 % och så ett på 150 K med 12 %. Funderar på att ringa Lendo imorgon och göra ett nytt försök på 120 K, tydligen tas ingen ny UC om man gör det inom 5 dagar.
Jag såg att mitt UC blev uppdaterat för maj även fast det inte var det för mig... så bankerna såg det egentliga betyget, många som kollade på min UC. Sökte på Advisa igår vid 11 tiden. Tror att jag har för mycket blanco/krediter dock

Kan någon förklara en sak för mig...betalade bort och avslutade Flexlånet och Credway den 6/4. På minuc är båda krediterna uppdaterade den 31/5. Flexlånet ser ut att vara nollat medan Credway fortfarande står som fullt utnyttjat. Varför detta?
Men står det som avslutad? Då tror jag det är korrekt.

På förteckningen över mina krediter på minuc kan jag inte någonstans se om krediten är avslutad eller inte. Var ser man det isf? Det är ju märkligt att den ena krediten står som nollad och den andra som fullt utnyttjad när jag avslutade dessa två samtidigt.

Men står det som avslutad? Då tror jag det är korrekt.

På förteckningen över mina krediter på minuc kan jag inte någonstans se om krediten är avslutad eller inte. Var ser man det isf? Det är ju märkligt att den ena krediten står som nollad och den andra som fullt utnyttjad när jag avslutade dessa två samtidigt.
Står det uppdaterad eller avslutad plus datum?
Om det står uppdaterad plus datum är det inte korrekt. Ska stå avslutad. Skärmdump och kanske lägga upp bild? Om du vill.
Jag hade Qliro avbetalning som står fullt utnyttjad (fast står avslutad plus datum) tror jag även fast jag har betalat in och avslutat det. (Vet ej om det ska vara så för att ett lån jag avsluta står det utnyttjad 0 kr och ett annat lån avslutad (fullt utnyttjad)
Så någon annan som vet hur det ska stå?

Det står registrerad senast och ett datum (31/5). Står inte att dessa är avslutade. Har två andra mindre krediter som avslutades i Februari - dessa står dock som avslutade. Kan det vara så att UC inte hunnit med att registrera Credway och Flexkontot som avslutade? Avslutade krediter står med i ett år och är bara synliga för dig, inte för externa långivare.

Står det uppdaterad eller avslutad plus datum?
Om det står uppdaterad plus datum är det inte korrekt. Ska stå avslutad. Skärmdump och kanske lägga upp bild? Om du vill.
Jag hade Qliro avbetalning som står fullt utnyttjad (fast står avslutad plus datum) tror jag även fast jag har betalat in och avslutat det. (Vet ej om det ska vara så för att ett lån jag avsluta står det utnyttjad 0 kr och ett annat lån avslutad (fullt utnyttjad)
Så någon annan som vet hur det ska stå?

Jag avslutade Credway 16/5. Den står kvar på Min UC, och det står att den är uppdaterad 31/5. Något känns inte rätt här.

Allt är uppdaterat förutom oneas lån som jag slutbetalade och spärrade mig på. Ngn som ser samma på sin uc ?

Konstigt med Credway (Northmill). Står inte alls med, inte ens som avslutat. Helt försvunnit. Löste och avslutade det samma dag som det dök upp på UC förra månaden.

Betalat av credway.
Står:beviljad kredit och 30 000 utnyttjat: 0

Ska man försöka få bort det beviljade?

Jag avslutade Credway 16/5. Den står kvar på Min UC, och det står att den är uppdaterad 31/5. Något känns inte rätt här.

Definitivt. Jag avslutade min credway kredit 2019-04-23. Trots detta rapporterar Northmill (Credway) att jag har en aktiv kredit 2019-04-30 och 2019-05-31 och hittils har de inte haft någon vilja/förmåga att göra rättelse.

Hej,

jag är 21,
Överskott av tjänst 294 800 kr
Taxerad förvärvsinkomst 294 800 kr
Överskott av kapital 0 kr
Underskott av kapital 2 200 kr
Sammanr. netto e . avdrag före skatt 292 600 kr
Slutlig skatt 53 800 kr
Underskott av akt. näringsverksamhet 0 kr
Överskott av akt. näringsverksamhet 0 kr

11 FF

inga lån och krediter än.
Signerade igår 40k från forex.

Jag behöver högre lån, 500k för att lösa en näras låner som hon har på 12 olika banker.

Är det möjligt?

Hej,

jag är 21,
Överskott av tjänst 294 800 kr
Taxerad förvärvsinkomst 294 800 kr
Överskott av kapital 0 kr
Underskott av kapital 2 200 kr
Sammanr. netto e . avdrag före skatt 292 600 kr
Slutlig skatt 53 800 kr
Underskott av akt. näringsverksamhet 0 kr
Överskott av akt. näringsverksamhet 0 kr

11 FF

inga lån och krediter än.
Signerade igår 40k från forex.

Jag behöver högre lån, 500k för att lösa en näras låner som hon har på 12 olika banker.

Är det möjligt?

Tänker du lösa 500 k i skulder för någon annan? Om ja, gör det INTE!

Tänker du lösa 500 k i skulder för någon annan? Om ja, gör det INTE!

Det är inte någon annan, familjemedlem. Man kan säga att det är mina lån också, eftersom stora delen av min lön går till att betala lånet. Det är därför jag har så många ff även att jag hade 77k inkomst innan de uppdaterade 2018 inkomst.

Det är inte någon annan, familjemedlem. Man kan säga att det är mina lån också, eftersom stora delen av min lön går till att betala lånet. Det är därför jag har så många ff även att jag hade 77k inkomst innan de uppdaterade 2018 inkomst.

Okej, jag förstår. Men du bör vänta isåfall. Ansök inte om fler lån. Dina ff måste ner rejält. Din inkomst kan också försvåra dina chanser.

Tittade på UC kopian, från igår, där är det rätt %, kan det bara varit visningsfel på minuc.se och inte för de dom titta på den?

Förmodligen är det så. UC har ibland fel och då är det ändå rätt betyg på Kreddy typ eller på som du säger upplysningskopian.

Dom kanske var några dagar sena med sin rapportering till UC.

Jag såg att mitt UC blev uppdaterat för maj även fast det inte var det för mig... så bankerna såg det egentliga betyget, många som kollade på min UC. Sökte på Advisa igår vid 11 tiden. Tror att jag har för mycket blanco/krediter dock

Ja, ett tag funderade jag på om de kanske såg den gamla ouppdaterade scoren. Men det var nog den nya, men jag har också för mkt blanco för att få ett högt med låg ränta. Men jag tog 150000 med 12 procent. Då kan jag betala av tre andra UC-synliga plus 8000 på Betalkoll och lite annat smått. Då återstår det tre blancolån/långivare på totalt ungefär 510000. Så nu är med plan att gneta på ett år för att få blank ff innan jag söker igen, får se om jag kan hålla mig :-D

Både Kreddy o UC är uppdaterade nu för mig. Nu står det 1,1 på båda ställen så det är väl ”rättare” idag än igår, (0,5 uc) Har 2 ff som försvinner nu i Juni så kanske får lite bättre nästa gång igen. Hoppas :D

Väntar på hantering av min höjning på BN, tidigare har det gått på några timmar, sökte igår vid 07.00 och inget har hänt :(

Väntar på hantering av min höjning på BN, tidigare har det gått på några timmar, sökte igår vid 07.00 och inget har hänt :(

Från vilket till vilket belopp? Tas det ny full UC?

Nu har min uppdateras också.

Gick från 360k inkomst och 932k skuld till 851k skuld. 4FF 3 äldre än 6 månader.

Det ändrade mitt betyg från 4,6 till 0,7!!

Jag har skrivit om det flera gånger här men aldrig fått klarhet i hur jag kan ha så bra betyg med nästan 2.5 gånger skuld mot årsinkomst.
Då kan tilläggas att min nollade credway skuld syns nu med.
Vet att chanserna för samlingslån finns knappt men nu försöker jag få klarhet i hur UC tycker att jag har Mycket bra kreditvärdighet med min skuld..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp