- Meddelanden
- 29
- Mottagna reaktioner
- 8
- Poäng
- 27
Förfrågningarna ställer till det för dig.. Tyvärr.Är det omöjligt att få samlingslån med 26,1 % i us risk 42 ff osv ? Försökte flr en månad sen men då hade jag 36,6 i ucrisk blev noll eebjudabden
- Meddelanden
- 212
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 197
Verkar vara något galet idag, helt plötsligt är mitt historiska skuldsaldo borta, trots att det var 2 månader kvar! Antar att det kommer tillbaka, om inte annat fick jag en fingervisning vad mitt betyg kommer att hamna på, det minskade nu med 50%![]()
Hade 1 månad kvar av mitt historiska skuldsaldo men det försvann redan i fredags.
- Meddelanden
- 631
- Mottagna reaktioner
- 399
- Poäng
- 487
Är det omöjligt att få samlingslån med 26,1 % i us risk 42 ff osv ? Försökte flr en månad sen men då hade jag 36,6 i ucrisk blev noll eebjudabden
Svårt att tänka mig det
Jag har blivit nekad med 18ff då det ansetts vara för mycket men beror kanske på vart man söker. Men kan vara värt att vänta till åtminstone hälften av dina förfrågningar försvinner. Förstår om det är tufft. Men du kan inte se om du kan amortera av mindre varje månad eller få betalningsfri månad någonstans? Tänker om det hjälper dig att ett tag till förfrågningarna försvinner?- Blev medlem
- 13 december 2017
- Meddelanden
- 149
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
Märkligt! Har du samma betyd på minuc som på Kreddy? För mig ligger det gamla kvar på kreddy!Hade 1 månad kvar av mitt historiska skuldsaldo men det försvann redan i fredags.
- Meddelanden
- 212
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 197
Märkligt! Har du samma betyd på minuc som på Kreddy? För mig ligger det gamla kvar på kreddy!
Har kvar det gamla på Kreddy men de uppdateras väl inte direkt som uc gör?
- Meddelanden
- 149
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
Ingen aning faktiskt! Men gissar på att det kommer komma tillbaka på minuc, historiska skuldsaldot alltså!Har kvar det gamla på Kreddy men de uppdateras väl inte direkt som uc gör?
- Meddelanden
- 212
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 197
Ingen aning faktiskt! Men gissar på att det kommer komma tillbaka på minuc, historiska skuldsaldot alltså!
ja är ju konstigt det bara försvinner. Men ingen annan verkar ha märkt något konstigt med minuc..
- Meddelanden
- 149
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
Kan bara hålla tummarna att det är korrektja är ju konstigt det bara försvinner. Men ingen annan verkar ha märkt något konstigt med minuc..

- Meddelanden
- 212
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 197
Kan bara hålla tummarna att det är korrekt![]()
Mitt betyg är ändrat på kreddy nu också

- Meddelanden
- 149
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
När man har/haft en fastställt skuld hos KF får man ett historiskt skuldsaldo som drar ner betyget rejält! Ligger kvar i 24 månader efter man har nollat sin skuld hos KFVad betyder ett historiskt skuldsaldo ?
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Jag vet inte om jag är blind eller något, men var på UC:s sida kan man avsluta sitt abonnemang på Kreditkollen? De verkar i alla fall inte ha den informationen lika lättillgänglig som informationen om hur man skaffar tjänsten...
- Meddelanden
- 996
- Mottagna reaktioner
- 638
- Poäng
- 617
Köpte Min Upplysning för 29:- idag. Det är rätt bortkastade pengar. Står inget där som jag inte redan vet.
Information om inkomst senaste två år kan jag få gratis på skattemyndighetens hemsida.
Antal förfrågningar ser jag ju i senaste upplysningskopian i Kivra.
Vad jag heter och var jag bor hade jag också ganska bra koll på.
Mitt kreditbetyg står inte med, och det får man dessutom gratis hos dom via Mitt kreditbetyg.
Står inget om risk alls vilket jag hade förväntat mig.
Vad är meningen att man skall få ut av Min Upplysning, vad har jag missat?
Och hur ser man om en förfrågan är mikro eller full?
Information om inkomst senaste två år kan jag få gratis på skattemyndighetens hemsida.
Antal förfrågningar ser jag ju i senaste upplysningskopian i Kivra.
Vad jag heter och var jag bor hade jag också ganska bra koll på.
Mitt kreditbetyg står inte med, och det får man dessutom gratis hos dom via Mitt kreditbetyg.
Vad är meningen att man skall få ut av Min Upplysning, vad har jag missat?
Och hur ser man om en förfrågan är mikro eller full?
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Kreditbetyg och risk är samma sak. Är du en medelsvensson med 0,1 i kreditbetyg så betyder det att UC bedömer att det är 0,1 % risk att du drar på dig en betalningsanmärkning inom 12 månader. Jag har 0,3, så enligt UC är det tre gånger så stor risk att jag drar på mig en betalningsanmärkning som att någon med 0,1 gör det (och det är säkert ett rimligt antagande).
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 40
- Mottagna reaktioner
- 10
- Poäng
- 42
Hej
Mitt betyg har gått ifrån 11 till 39 utan att några fler lån tagits och antal UC ff har kraftigt sjunkit.
Har under hela året sänkt mina skulder. Blev dock granskad så min deklaration blev inte klar förrens i slutet av september så har ingen deklarerad inkomst 2018 än. Kan det spela in i att betyget försämrats så mycket?
Mitt betyg har gått ifrån 11 till 39 utan att några fler lån tagits och antal UC ff har kraftigt sjunkit.
Har under hela året sänkt mina skulder. Blev dock granskad så min deklaration blev inte klar förrens i slutet av september så har ingen deklarerad inkomst 2018 än. Kan det spela in i att betyget försämrats så mycket?
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Jo så är det nog. Din inkomst är just nu väldigt osäker från Uc-perspektiv. De har just nu bara inkomstuppgifter från 2017 gällande dig.Hej
Grattis! Får man fråga hur stort lån och till vilken ränta?En ff fyllde idag 6 månader, ner från 1.21 till 1.05
Men nu har jag nått mitt mål redan, jag har fått ett vanligt bolån, nordax är borta! Kämns helt otroligt!
Snart dags för mig hoppas jag. Drygt 2 månader bort.
K
Kredo
Gäst
Poäng: 0
Hej alla!
Min Kreddy kreditbetyg ar 0.6
är detta ett bra betyg?
Jag vill be om ett lån 300k 2ff 0 lån och krediter inkomst 330
Vad tror du?
är detta ett bra betyg?
Vad tror du?
- Meddelanden
- 584
- Mottagna reaktioner
- 242
- Poäng
- 417
Hej alla!
är detta ett bra betyg?
Vad tror du?
Ska inte vara några problem. Sök på någon låneförmedlare (lendo, advisa osv)
- Meddelanden
- 707
- Mottagna reaktioner
- 286
- Poäng
- 447
Hur lugnt som helst...kör förmedlareHej alla!
är detta ett bra betyg?
Vad tror du?

- Meddelanden
- 2 523
- Mottagna reaktioner
- 1 240
- Poäng
- 927
Mitt betyg har nu sjunkit ner till 0.98 nu tickar de verkligen bara neråt, sån underbar känsla att veta att för första gången på så oerhört många år är allt stabilt![]()
Härligt! Har du fått in uppgifterna om bostaden på uc?
- Meddelanden
- 387
- Mottagna reaktioner
- 364
- Poäng
- 477
Nej dom är inte där änHärligt! Har du fått in uppgifterna om bostaden på uc?

X
Xaviar
Gäst
Poäng: 0
Gjorde en del inköp för dryga månaden sedan och tog det på faktura. En full ff togs bannemig då av Ecster. Blev görsur då det inte framkom hos företaget jag handlade.
Kollade i dag och kreditvärdigheten har inte förändrats det minsta så tydligen är en förfrågan inte hela världen för betyget, åtminstone inte om den inte följs av flera under en kort period.
så uppfattar i all fall jag det hela.
Kollade i dag och kreditvärdigheten har inte förändrats det minsta så tydligen är en förfrågan inte hela världen för betyget, åtminstone inte om den inte följs av flera under en kort period.
- Meddelanden
- 981
- Mottagna reaktioner
- 405
- Poäng
- 497
Gjorde en del inköp för dryga månaden sedan och tog det på faktura. En full ff togs bannemig då av Ecster. Blev görsur då det inte framkom hos företaget jag handlade.
Gjorde samma, tog på faktura och VIPS en UC-ff :-0 Gjorde inte mycket för betyget, men dock en förfrågan

- Meddelanden
- 29
- Mottagna reaktioner
- 28
- Poäng
- 87
ja är ju konstigt det bara försvinner. Men ingen annan verkar ha märkt något konstigt med minuc..
Det här med historiskt skuldsaldo, jag har också blivit "nollad" i förtid. Det borde stå att jag har skuldsaldo 4 av de senaste 8 månaderna, men det gör det ju inte?
Har klippt ihop bild med utdrag från juli och ett från idag.
I det stora hela gör det varken till eller från på mitt kreditbetyg då jag fortfarande har anmärkningar i ett halvår till, men det skulle vara intressant att veta hur det kommer sig att det ändrats. Bugg? Nya rutiner? Någon som vet?
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Något mål kan ha fått sekretess, men inte mer än ett.. jag kan inte riktigt räkna ut hur det där gått till.Det här med historiskt skuldsaldo, jag har också blivit "nollad" i förtid. Det borde stå att jag har skuldsaldo 4 av de senaste 8 månaderna, men det gör det ju inte?
Har klippt ihop bild med utdrag från juli och ett från idag.
I det stora hela gör det varken till eller från på mitt kreditbetyg då jag fortfarande har anmärkningar i ett halvår till, men det skulle vara intressant att veta hur det kommer sig att det ändrats. Bugg? Nya rutiner? Någon som vet?
Visa bilaga 689
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Det stod tekniska problem på min!Funkar MinUC för er?
- Meddelanden
- 996
- Mottagna reaktioner
- 638
- Poäng
- 617
Har samma problem även nu på morgonen. Det drabbar ju även Kreddy också.Det stod tekniska problem på min!
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.