Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Är det omöjligt att få samlingslån med 26,1 % i us risk 42 ff osv ? Försökte flr en månad sen men då hade jag 36,6 i ucrisk blev noll eebjudabden

Mm vet och det tar ett halvår för hälften att försvinna

Ett jätteproblem , klarad inte att betala alla räntor på lån o krediter och är såå rädd att det inte ska gå att vönta

Verkar vara något galet idag, helt plötsligt är mitt historiska skuldsaldo borta, trots att det var 2 månader kvar! Antar att det kommer tillbaka, om inte annat fick jag en fingervisning vad mitt betyg kommer att hamna på, det minskade nu med 50% ;)

Hade 1 månad kvar av mitt historiska skuldsaldo men det försvann redan i fredags.

Är det omöjligt att få samlingslån med 26,1 % i us risk 42 ff osv ? Försökte flr en månad sen men då hade jag 36,6 i ucrisk blev noll eebjudabden

Svårt att tänka mig det :( Jag har blivit nekad med 18ff då det ansetts vara för mycket men beror kanske på vart man söker. Men kan vara värt att vänta till åtminstone hälften av dina förfrågningar försvinner. Förstår om det är tufft. Men du kan inte se om du kan amortera av mindre varje månad eller få betalningsfri månad någonstans? Tänker om det hjälper dig att ett tag till förfrågningarna försvinner?

Aha ok trodde det var ett vanligt historiskt skuldsaldo som man kan ha med massa massa skulder men ok då vet jag .

Jag vet inte om jag är blind eller något, men var på UC:s sida kan man avsluta sitt abonnemang på Kreditkollen? De verkar i alla fall inte ha den informationen lika lättillgänglig som informationen om hur man skaffar tjänsten...

Köpte Min Upplysning för 29:- idag. Det är rätt bortkastade pengar. Står inget där som jag inte redan vet.
Information om inkomst senaste två år kan jag få gratis på skattemyndighetens hemsida.
Antal förfrågningar ser jag ju i senaste upplysningskopian i Kivra.
Vad jag heter och var jag bor hade jag också ganska bra koll på.
Mitt kreditbetyg står inte med, och det får man dessutom gratis hos dom via Mitt kreditbetyg.
Står inget om risk alls vilket jag hade förväntat mig.

Vad är meningen att man skall få ut av Min Upplysning, vad har jag missat?
Och hur ser man om en förfrågan är mikro eller full?

Mitt kreditbetyg står inte med, och det får man dessutom gratis hos dom via Mitt kreditbetyg.
Står inget om risk alls vilket jag hade förväntat mig.

Kreditbetyg och risk är samma sak. Är du en medelsvensson med 0,1 i kreditbetyg så betyder det att UC bedömer att det är 0,1 % risk att du drar på dig en betalningsanmärkning inom 12 månader. Jag har 0,3, så enligt UC är det tre gånger så stor risk att jag drar på mig en betalningsanmärkning som att någon med 0,1 gör det (och det är säkert ett rimligt antagande).

Senast ändrad:
Hej

Mitt betyg har gått ifrån 11 till 39 utan att några fler lån tagits och antal UC ff har kraftigt sjunkit.
Har under hela året sänkt mina skulder. Blev dock granskad så min deklaration blev inte klar förrens i slutet av september så har ingen deklarerad inkomst 2018 än. Kan det spela in i att betyget försämrats så mycket?

Hej

Mitt betyg har gått ifrån 11 till 39 utan att några fler lån tagits och antal UC ff har kraftigt sjunkit.
Har under hela året sänkt mina skulder. Blev dock granskad så min deklaration blev inte klar förrens i slutet av september så har ingen deklarerad inkomst 2018 än. Kan det spela in i att betyget försämrats så mycket?
Jo så är det nog. Din inkomst är just nu väldigt osäker från Uc-perspektiv. De har just nu bara inkomstuppgifter från 2017 gällande dig.

En ff fyllde idag 6 månader, ner från 1.21 till 1.05
Men nu har jag nått mitt mål redan, jag har fått ett vanligt bolån, nordax är borta! Kämns helt otroligt!

En ff fyllde idag 6 månader, ner från 1.21 till 1.05
Men nu har jag nått mitt mål redan, jag har fått ett vanligt bolån, nordax är borta! Kämns helt otroligt!
Grattis! Får man fråga hur stort lån och till vilken ränta?
Snart dags för mig hoppas jag. Drygt 2 månader bort.

Min UC är fortfarande stabila 0.1 sedan ett halvår.
Har endast bolån, inga andra krediter.

Hej alla!
Min Kreddy kreditbetyg ar 0.6
är detta ett bra betyg?
Jag vill be om ett lån 300k 2ff 0 lån och krediter inkomst 330
Vad tror du?

Mitt betyg har nu sjunkit ner till 0.98 nu tickar de verkligen bara neråt, sån underbar känsla att veta att för första gången på så oerhört många år är allt stabilt :)

Mitt betyg har nu sjunkit ner till 0.98 nu tickar de verkligen bara neråt, sån underbar känsla att veta att för första gången på så oerhört många år är allt stabilt :)

Härligt! Har du fått in uppgifterna om bostaden på uc?

Gjorde en del inköp för dryga månaden sedan och tog det på faktura. En full ff togs bannemig då av Ecster. Blev görsur då det inte framkom hos företaget jag handlade.
Kollade i dag och kreditvärdigheten har inte förändrats det minsta så tydligen är en förfrågan inte hela världen för betyget, åtminstone inte om den inte följs av flera under en kort period.
så uppfattar i all fall jag det hela.

Gjorde en del inköp för dryga månaden sedan och tog det på faktura. En full ff togs bannemig då av Ecster. Blev görsur då det inte framkom hos företaget jag handlade.
Kollade i dag och kreditvärdigheten har inte förändrats det minsta så tydligen är en förfrågan inte hela världen för betyget, åtminstone inte om den inte följs av flera under en kort period.
så uppfattar i all fall jag det hela.

Gjorde samma, tog på faktura och VIPS en UC-ff :-0 Gjorde inte mycket för betyget, men dock en förfrågan :(

ja är ju konstigt det bara försvinner. Men ingen annan verkar ha märkt något konstigt med minuc..

Det här med historiskt skuldsaldo, jag har också blivit "nollad" i förtid. Det borde stå att jag har skuldsaldo 4 av de senaste 8 månaderna, men det gör det ju inte?
Har klippt ihop bild med utdrag från juli och ett från idag.
I det stora hela gör det varken till eller från på mitt kreditbetyg då jag fortfarande har anmärkningar i ett halvår till, men det skulle vara intressant att veta hur det kommer sig att det ändrats. Bugg? Nya rutiner? Någon som vet?

upload_2019-11-30_12-7-3.webp

Det här med historiskt skuldsaldo, jag har också blivit "nollad" i förtid. Det borde stå att jag har skuldsaldo 4 av de senaste 8 månaderna, men det gör det ju inte?
Har klippt ihop bild med utdrag från juli och ett från idag.
I det stora hela gör det varken till eller från på mitt kreditbetyg då jag fortfarande har anmärkningar i ett halvår till, men det skulle vara intressant att veta hur det kommer sig att det ändrats. Bugg? Nya rutiner? Någon som vet?

Visa bilaga 689
Något mål kan ha fått sekretess, men inte mer än ett.. jag kan inte riktigt räkna ut hur det där gått till.

Funkar MinUC för er?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp