Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Fick konstigt nog erbjudande från lendify på 350k. 11,08% ränta. Kräver dock kompletterande uppgifter som kontoutdrag och lönespecar.

Läste någonstans att de samarbetar med nystart? och då är det ju definitivt inte aktuellt.

Edit: inte aktuellt ändå då de använder instantor. (Precis som nystart;).)

Har en transaktion till ATG så det är ju ändå bara fetglömma.

Senast ändrad:
Fick konstigt nog erbjudande från lendify på 350k. 11,08% ränta. Kräver dock kompletterande uppgifter som kontoutdrag och lönespecar.

Läste någonstans att de samarbetar med nystart? och då är det ju definitivt inte aktuellt.

Edit: inte aktuellt ändå då de använder instantor. (Precis som nystart;).)

Har en transaktion till ATG så det är ju ändå bara fetglömma.

Betyder det att dom nekar om dom ser en spel-transaktion eller?
Bra att veta när jag ansöker om samlingslån sen

Skriv dina förutsättningar igen mer formulerad antal ff blanco krediter osv utnyttjade
Inkomst betyg .snälla

Vad tror panelen om att säga upp eller behålla kreditkort?
Jag har ett kort från Ecster på 90,000 beviljat, ligger på kanske 30k utnyttjat idag. Är det bättre att ha det kvar och betala av det än att säga upp det?
Tänkte kolla på att köpa hus om ett år ca, så där är själva motivet till frågan... Spara eller stänga?

Vad tror panelen om att säga upp eller behålla kreditkort?
Jag har ett kort från Ecster på 90,000 beviljat, ligger på kanske 30k utnyttjat idag. Är det bättre att ha det kvar och betala av det än att säga upp det?
Tänkte kolla på att köpa hus om ett år ca, så där är själva motivet till frågan... Spara eller stänga?
låg nyttjandegrad är mycket bättre än hög nyttjandegrad. men det förutsätter att kalkylen går ihop.
å andra sidan så är det inte alla banker som begär att få UC risken när man söker bolån

Vet inte om detta inlägg ger något egentligen men lite angående hur min UC har påverkats senaste dagarna av förfrågningar. Jag hade ett UC på 1,7 innan 4 förfrågningar försvann för någon dag sedan. Gick ner till 0,83 då. Tog sedan en för att samla via Lendo, är uppe på 1,14.

Ändras betyget samma dag som anmärkningen går bort? På söndag i mitt fall

Ändras betyget samma dag som anmärkningen går bort? På söndag i mitt fall

Ja, det uppdateras samtidigt som den försvinner. Det är dock inte säkert att det blir till det bättre. Man kan i vissa fall få ett sämre betyg när den sista anmärkningen försvinner. I alla fall initialt. Förklaringen till att betyget i vissa fall stiger istället för sjunker har varit att sannolikheten ökar att berörd person tar nya lån.

Ja, det uppdateras samtidigt som den försvinner. Det är dock inte säkert att det blir till det bättre. Man kan i vissa fall få ett sämre betyg när den sista anmärkningen försvinner. I alla fall initialt. Förklaringen till att betyget i vissa fall stiger istället för sjunker har varit att sannolikheten ökar att berörd person tar nya lån.

Okej tack, jag har rätt bra förutsättningar så hoppas det blir bra

Med 6 stycken förfrågningar hos UC och 1.4 miljoner synligt blanco?

Kreditkort ?

5 förfrågningar totalt? Vad har du för förutsättningar i övrigt?

5 förfrågningar totalt? Vad har du för förutsättningar i övrigt?
5 ff
Inkomst 250 000, blir 265 000 efter deklarationen
Nya underskottet på 45 000, det ska jag ändra till 21 000
Avida 120 000, 9,24%
Collector 346 000, 7,75%
Ett kreditkort med 50 000 som gräns, det är alltid nollat vid månadsskiften
Min plan är att byta Avidalånet mot ett med lägre ränta till att börja med.

Månadsskifte, och betyget sjönk från 2,82 till 2,76.
9 anm kvar, samtliga från 2017. 5 av dessa försvinner 10/2, blir intressant att se hur det påverkar.
2 ff
0 krediter/blanco

Tycker det är synd att man inte kan se sitt score utan att köpa UCs tjänst.

Menar den som är 1 till 999.

Återkoppla gärna med vad du landar in på för betyg och vad du har för förutsättningar i övrigt. :)

Sista anmärkningen gick precis bort och betyget sjönk från 5.4 till 0.52, så jävla skönt, levt sjukt snålt senaste halvåret för att hinna få bort allt från min uc!
Dock är scoren kvar på 543 vad det nu beror på?

Mina förutsättningar när anmärkningen försvann

Inga lån/krediter
Inga ff
Inkomst 300000

Sista anmärkningen gick precis bort och betyget sjönk från 5.4 till 0.52, så jävla skönt, levt sjukt snålt senaste halvåret för att hinna få bort allt från min uc!
Dock är scoren kvar på 543 vad det nu beror på?

Mina förutsättningar när anmärkningen försvann

Inga lån/krediter
Inga ff
Inkomst 300000

Härligt att det blev en sådan positiv utveckling! :)

Vad är planen nu?

Vilket av dessa är bästa att lösa/betala på med 20.000 för uc-betyget

- Ett av två kreditkort. Betala och avsluta (eller bara låta stå 0:at)

-3 st lån/krediter Brixo/kontantfinans/euroloan

- qliro Kontokredit

På min uc är det inte uppdaterat än..står fortfarande senast uppdatering dec..fler som märkt detta?

Hej, hoppas ni alla har en bra tisdag.

Mina tre sista anmärkningar försvinner 2021-01-09 samt mitt historiska skuldsaldo kommer ha varit noll (dvs borta helt från UC:s historisk) 2021-04-30. Jag är nolltaxerad från 2019 vid vårens inkomstuppdatering men under uppdateringen för 2021 kommer jag ungefär ha inkomst av tjänst på c.a 900,000-1,000,000 SEK. Befintligt riskprognos: 24,9 (mindre bra) samt inga förfrågningar.

Min fråga är hur sannolikt det är att jag kommer nå 0,2-0,9% i riskprognos i maj 2021 med följande förutsättningar:

Uppdaterad inkomst för 2020 på närmre 1,000,000 SEK
Max en förfrågan.
Inga blancolån/krediter
Eventuellt bolån
Inga anmärkningar eller historiskt skuldsaldo.

Tusen tack på förhand!

Du behöver ju inte vänta till 2021, om du har tänkt dig att låna pengar kommer dom att kräva dig på att du stryker din uppgedda inkomst i låneansökan med lönespecar 3 månader tillbaka i tidenelker liknande, så det spelar ingen roll om du nolltaxerade förra året.

Med den inkomsten kommer du också hamna i en mycket liten grupp människor, vilket gör att sannolikheten att du ska nå toppbetyg i UC ser jag som ytterst liten tyvärr, du hamnar i samma grupp som Wallenbergare...

Med den inkomsten kommer du också hamna i en mycket liten grupp människor, vilket gör att sannolikheten att du ska nå toppbetyg i UC ser jag som ytterst liten tyvärr, du hamnar i samma grupp som Wallenbergare...

Tack för ditt svar! Jag har möjlighet att styra över min egen inkomst detta året och jag trodde inte det skulle ha någon negativ inverkan om man hade en högre lön? Vilken lönenivå skulle vara rimlig för att uppnå efterfrågat kreditbetyg, 500-600,000 SEK?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp