Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Då borde du veta att jag har haft det ganska mycket värrre och är på väg att lösa det och det kommer du också att göra :)

Ett bra första steg är att ändra beteende och ett bra andra steg är att bli mer positiv då har du energin som krävs för att vända skiten!

I slutändan är det bara stålar vi tampas med.

Ja jag är så otroligt imponerad av dig.

Men hur gör du för att tänka positivt? Det känns som att jag bara sjunker djupare. Efter mitt sista återfall för 2 mån i spel (efter 9 mån som spelfri) vilket"bara" genererade i 7000 minus så tappade jag hela glöden. Har inte kunnat ta mig upp.

Har du haft en summa att leva på i mån? Eller har du tagit allt och betalat av?

Ja jag är så otroligt imponerad av dig.

Men hur gör du för att tänka positivt? Det känns som att jag bara sjunker djupare. Efter mitt sista återfall för 2 mån i spel (efter 9 mån som spelfri) vilket"bara" genererade i 7000 minus så tappade jag hela glöden. Har inte kunnat ta mig upp.

Har du haft en summa att leva på i mån? Eller har du tagit allt och betalat av?

Det är ju inte lätt. Det har inte alltid varit positiva tankegångar, jag har ju vissa dagar när det varit som värst varit hungrig och höll på att bli hemlös och lägg där till att jag hade ett hot ovanför min nacke eftersom skulden inte var betalad.
Så jag har absolut inte alltid mått bra. Det är en process som man lär sig att hantera...

Spännande tid här just nu, 8 av 10 ff försvinner nu i maj. Betyget med 10 ff var 23,4. För någon dag sen försvann 2 av dem, inget hände mer betyget. Inatt försvann 1 till (alltså 7 ff totalt kvar nu) och betyget gick ner till 16,4.
Ännu en försvann nu (6 st kvar nu) och betyget gick ner till 13,47. Har lån och krediter på det tredubbla av min nya inkomst, så ska bli spännande vad betyget landar på med 2 ff kvar sen.

Har precis ändrat mitt underskott På skatteverket och hoppas på att de ska höja mitt uc en liten bit iallafall, måste skatteverket godkänna detta nu? Och hur lång tid tar det till att de syns på uc?

Har precis ändrat mitt underskott På skatteverket och hoppas på att de ska höja mitt uc en liten bit iallafall, måste skatteverket godkänna detta nu? Och hur lång tid tar det till att de syns på uc?

Jag ändrade mitt underskott för 3 veckor sen, inte hört någonting från dom än så de lär nog ta ettag. Kan ju hoppas ucn ändras direkt när dom godkänner det

Jag ändrade mitt underskott för 3 veckor sen, inte hört någonting från dom än så de lär nog ta ettag. Kan ju hoppas ucn ändras direkt när dom godkänner det

Oj, de va ett tag sen! Ja, få hoppas det!
Jag har ju redan fått mina skattepengar så tror jag har läst mig till att de blir rest skatt att man ska betala det i november. Men vill bara sänka tillfälligt så jag kan söka ett mindre samlingslån

Oj, de va ett tag sen! Ja, få hoppas det!
Jag har ju redan fått mina skattepengar så tror jag har läst mig till att de blir rest skatt att man ska betala det i november. Men vill bara sänka tillfälligt så jag kan söka ett mindre samlingslån

Jaså? Jag har också fått pengarna utbetalda men förde över halva summan tillbaka igen till skattekontot så får se om dom drar dom snart.

Jag tror att UC ska rapportera in ändringar av sådana uppgifter två gånger i månaden, läste det på deras hemsida nyligen. För mig tog det knappt två veckor för ändringen att synas på UC när jag justerade mitt underskott från 44k till 20k för en dryg månad sedan.

De vill att jag betalar först i juli, så jag kan enkelt söka samlingslån innan dess och ändra underskottet tillbaka till det ursprungliga. Dock är mitt betyg oförändrat trots att det nya underskottet syns på minuc... Märkligt. Underskott verkar spela oerhört liten roll för betyget, men troligen större roll för banker?

Underskott gör nog inte mycket på betyget, snarare att bankernas system vid ansökan kollar av underskottet förhållande till inkomst.

Tror inte heller underskottet spelar in på betyget..jag har galet högt underskott..men 2,8 i betyg

Ännu en försvann nu (6 st kvar nu) och betyget gick ner till 13,47. Har lån och krediter på det tredubbla av min nya inkomst, så ska bli spännande vad betyget landar på med 2 ff kvar sen.
En ff till försvann nu och 5 st återstår. Betyget gick ner till 10,79.
Förlåt för tjat, men tänker att någon mer än mig kanske finner det intressant att se hur ff påverkar betyget. 🙄

En ff till försvann nu och 5 st återstår. Betyget gick ner till 10,79.
Förlåt för tjat, men tänker att någon mer än mig kanske finner det intressant att se hur ff påverkar betyget. 🙄

Det är intressant! Jag har 6,9 % i betyg nu. 5 ff kvar, en försvinner imorgon, 2 på lördag och dom två sista 27 maj, hoppas betyget förändras något :)

Min uc är nu uppdaterad och betalkoll är borta så betyget gick ner från 8,7 till 2,6 :)

Betalkoll försvann och mitt betyg ändrades från 2,35 till 0,97. Yiiipppiieee!

Betalkoll försvann från min också, men fortfarande samma betyg :facepleading:

Jag avslutade min 20:e april.
Min är fortfarande kvar , har dock bara Kreddy. Hoppas den försvinner snart :) Har ni kvarvarande skuld?

Jag avslutade min 20:e april.
Min är fortfarande kvar , har dock bara Kreddy. Hoppas den försvinner snart :) Har ni kvarvarande skuld?

jag har 34000 kvar att betala av 50000 men kommer fortsätta betala den som vanligt. Skönt den är borta från uc iaf :)

Ni som avslutat betalkoll. Mailade ni endast eller behövde ni ringa alt göra båda? Ska också avsluta min och hoppas på att uc sjunker inför nästa uppdatering..
Dock höjdes inte betyget när betalkoll lades in men ändå :)

Ni som avslutat betalkoll. Mailade ni endast eller behövde ni ringa alt göra båda? Ska också avsluta min och hoppas på att uc sjunker inför nästa uppdatering..
Dock höjdes inte betyget när betalkoll lades in men ändå :)

Jag ringde in och fick bekräftat via Mail.

Jag mailade och det skulle räcka så sa det. Blir väldigt intressant att få det bekräftat på UC nu i veckan

Händer det förresten att det uppdateras innan den 15e?

Gick ner från 6,7 till 2.25 idag (betalade in hälften av kreditkortet) , nu börjar det likna något. Och Betalkollen borta. Till nästa uppdatering ska jag försöka betala ner resten av krediten och så försvinner 2 av 4 ff, de sista två månaden efter och sen blir det nytt samlingslån!

Uc uppdaterad för mig idag med :)

kan någon kolla om erat score ändrat eller ändras det segare än vad gör det gör med risken? Gick ner från 1.3 till 0,84, men har fortfarande samma score 615 som innan. Borde inte det ändras? Tänkte söka ett lån denna månad men scoren ändras inte.

Mitt betyg eller score har inte hunnit ändras, men man ser der nya i Kreditkollen/rapport

Mitt betyg eller score har inte hunnit ändras, men man ser der nya i Kreditkollen/rapport

så du menar att ser man i krediterna att det har uppdaterats men varken betyg eller score har ändrats så kan de ändras senare inom de närmsta dagarna? Trodde de alltid ändrades samtidigt

Min höjdes från 0,3 till 0,4, vet inte varför. 4finance var borta förra månaden men dök upp som avslutad nu (avslutades i mars och försvann då från UC). Skulderna har minskat i lite högre takt än vanligt vs förra månaden. Har samma på synliga kreditkortet som sist, 4k av 30k. Ska betala bort det till nästa månad och hoppas nya lägre underskottet dyker upp snart plus att mina 2 ff blir 6 mån gamla i slutet på maj.

Okej! Enligt min Kreddy ändrades den från bra till mycket bra. Men uc står bra. Undra när det bör ändras.

Du får skilja på scoren och kreditomdömet/riskprognosen. Två olika saker. Scoren är siffror mellan 1-999. Kreditomdömet/riskprognosen är en procentsats.

Haha så sinnes. När betalkoll registrerades fick jag 5.9% i betyg.

Avslutade den (47k) men ökade skulden med 100tusen via annat lån. Nu har jag 1.52 istället

Underskott gör nog inte mycket på betyget, snarare att bankernas system vid ansökan kollar av underskottet förhållande till inkomst.
Ja och därför har underskottet betydelse i alla fall vid låg inkomst.

Mitt betyg gick just ner från 3,79% till 1,14% nu när Qliro står som avslutad (avbetalning 4k) och Credway gick från 99% utnyttjandegrad till strax under 30% (min enda kredit). Wow! Det här är rekord för mig. Väntar ut en ff som försvinner om en vecka också (då kommer jag ha 2 kvar), hoppas hamna under 1%. Förutsättningarna för ett samlingslån ser goda ut.

kan betyget och scoren ändras några dagar senare även om man ser att krediterna uppdaterats?

I min kreditkoll (rapport) ser jag till exempel mitt nya betyg, men inte under "mitt kreditbetyg"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp