F
Fattarinte
Gäst
Poäng: 0
Helt jävla otroligt.
Under Juni så har 10 av 15 förfrågningar försvunnit och inte en endaste .0X% i score har försvunnit.
I övrigt?
Inga anmärkningar, under 10% underskott,
2x krediter under 25% utnyttjat och blanco på 170k.
0 anmärkningar någonsin.
0 missbrukade krediter.
Årslön strax över 500k.
Ändå är min score 22%, och har varit det över ett halvår.
UC kan dra åt helvete.
Under Juni så har 10 av 15 förfrågningar försvunnit och inte en endaste .0X% i score har försvunnit.
I övrigt?
0 anmärkningar någonsin.
0 missbrukade krediter.
Årslön strax över 500k.
UC kan dra åt helvete.
F
Fattarinte
Gäst
Helt jävla otroligt.
I övrigt?
0 anmärkningar någonsin.
0 missbrukade krediter.
Årslön strax över 500k.
UC kan dra åt helvete.
Aldrig ens hamnat hos inkasso..
- Meddelanden
- 1 622
- Mottagna reaktioner
- 1 092
- Poäng
- 867
Helt jävla otroligt.
I övrigt?
0 anmärkningar någonsin.
0 missbrukade krediter.
Årslön strax över 500k.
UC kan dra åt helvete.
Kan bara hålla med, låter helt otroligt. Både att du har så hög score och att den inte sjunkit något :-(
- Meddelanden
- 1 622
- Mottagna reaktioner
- 1 092
- Poäng
- 867
Woho, nu försvann en ff och tre kvar -betyget ner från 6,4 till 4,9. Vet inte om det uppdaterats även att Betalkoll är uppsagd och att det kanske påverkar med.
Ser du att Betalkoll är borta? Är krediterna uppdaterade ett senare datum än sista april för dig?
- Meddelanden
- 39
- Mottagna reaktioner
- 18
- Poäng
- 42
Jag hänger inte med, UC uppdaterades i natt. Då dök Betalkoll upp igen (står dock som avslutad) men att det är nyttjat med 29000:-. Men jag nollade Betalkoll direkt när de började rapportera till UC. Betalade i början i slutet av april och på Collectors hemsida är den nollad. Så varför dyker den upp nu som avslutad men med nyttjande på 29k?
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 71
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 42
Fattar inget heller!!
låg på 7,3% och ökade till 7,63%
Ändå sänkte jag den enda kredit jag har utnyttjat 11000 av 20000.
Förut 16000 av 20000.
Inga lån
Inga andra krediter
Inga anmärkningar
Inkomsten landade på 362000
fattar ingenting!!!
Förut 16000 av 20000.
Inga lån
Inga andra krediter
Inga anmärkningar
fattar ingenting!!!
- Meddelanden
- 237
- Mottagna reaktioner
- 77
- Poäng
- 207
Betyget sjönk från 3,8 till 3,1 av att jag stängde av betalkoll fast ja hade skuld på ca 50,000kr där och att jag avslutade ett kreditkort.
Nu ska ja bara betala av de två sista kreditkorten och se vad betyget blir om en månad då när även en FF försvinner.
Vad tror ni då?
Nu ska ja bara betala av de två sista kreditkorten och se vad betyget blir om en månad då när även en FF försvinner.
Vad tror ni då?
- Meddelanden
- 273
- Mottagna reaktioner
- 238
- Poäng
- 407
Från 0,97 till 0,75. Det går sakta men riktningen är i alla fall rätt.
Hade 14,7 vid årsskiftet och 29,8 för ett år sedan så jag antar att jag får vara nöjd.
Undrar dock när lönen skall uppdateras. Någon som vet när den uppdaterades förra året och hur mycket det påverkar betyget om man ökat med 50-60k?
Hade 14,7 vid årsskiftet och 29,8 för ett år sedan så jag antar att jag får vara nöjd.
Undrar dock när lönen skall uppdateras. Någon som vet när den uppdaterades förra året och hur mycket det påverkar betyget om man ökat med 50-60k?
- Meddelanden
- 43
- Mottagna reaktioner
- 10
- Poäng
- 32
Underskottet höjts?Fattar inget heller!!
Förut 16000 av 20000.
Inga lån
Inga andra krediter
Inga anmärkningar
fattar ingenting!!!
- Meddelanden
- 273
- Mottagna reaktioner
- 238
- Poäng
- 407
För mig ha betyget uppdaterats, men inte kreditkollen (engagemanget, skulderna syns senast uppdaterade 30 april). Är det samma för er?
Nej, även dessa uppdaterades i natt för mig. Har dock tidigare varit med om att de släpat en halv dag-en dag typ.
- Meddelanden
- 1 622
- Mottagna reaktioner
- 1 092
- Poäng
- 867
Är det bara för PetterStholm som avslutad Betalkoll har börjat synas?
För mig gick natten högt över förväntan. Har betalat ner kreditkortet till noll och gick från 1.3 till 0.3. Hade trott det skulle bli typ. 1.1. Helt otroligt bra, låg ju på över 10.0 för några månader sedan
Och på fredan går min näst sista ff ut och då tänkte jag söka nytt samlingslån. Men jag funderar på att söka redan idag med 0.3 i bagaget, kanske inte gör så stor skillnad om en till ff försvinner? Är lite orolig att Betalkoll ska börja synas igen bara när kreditengagemanget uppdateras. Då är det ännu en gång 25 000 synliga krediter.
För mig gick natten högt över förväntan. Har betalat ner kreditkortet till noll och gick från 1.3 till 0.3. Hade trott det skulle bli typ. 1.1. Helt otroligt bra, låg ju på över 10.0 för några månader sedan
Och på fredan går min näst sista ff ut och då tänkte jag söka nytt samlingslån. Men jag funderar på att söka redan idag med 0.3 i bagaget, kanske inte gör så stor skillnad om en till ff försvinner? Är lite orolig att Betalkoll ska börja synas igen bara när kreditengagemanget uppdateras. Då är det ännu en gång 25 000 synliga krediter.- Blev medlem
- 7 maj 2019
- Meddelanden
- 212
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 197
För mig gick natten högt över förväntan. Har betalat ner kreditkortet till noll och gick från 1.3 till 0.3. Hade trott det skulle bli typ. 1.1. Helt otroligt bra, låg ju på över 10.0 för några månader sedanOch på fredan går min näst sista ff ut och då tänkte jag söka nytt samlingslån. Men jag funderar på att söka redan idag med 0.3 i bagaget, kanske inte gör så stor skillnad om en till ff försvinner? Är lite orolig att Betalkoll ska börja synas igen bara när kreditengagemanget uppdateras. Då är det ännu en gång 25 000 synliga krediter.
Min avslutade betalkoll syns också. Har ändå avslutat den och betalt ner den till 0 direkt när den syntes för första gången.
Ändå står det att jag använt 37000/50000 nu.
- Meddelanden
- 1 622
- Mottagna reaktioner
- 1 092
- Poäng
- 867
Min avslutade betalkoll syns också. Har ändå avslutat den och betalt ner den till 0 direkt när den syntes för första gången.
Fan, kanske borde söka samlingslån nu på morgonen innan den dyker upp då :-(
- Meddelanden
- 43
- Mottagna reaktioner
- 10
- Poäng
- 32
När gjorde du den slutgiltiga betalningen?Min avslutade betalkoll syns också. Har ändå avslutat den och betalt ner den till 0 direkt när den syntes för första gången.
- Meddelanden
- 39
- Mottagna reaktioner
- 18
- Poäng
- 42
Då är det samma som för mig, har mailat Betalkoll nu för att få ett svar.Min avslutade betalkoll syns också. Har ändå avslutat den och betalt ner den till 0 direkt när den syntes för första gången.
- Meddelanden
- 39
- Mottagna reaktioner
- 18
- Poäng
- 42
Då är det samma som för mig, har mailat Betalkoll nu för att få ett svar. Jag gjorde slutbetalning i april.
- Meddelanden
- 271
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 207
För mig gick natten högt över förväntan. Har betalat ner kreditkortet till noll och gick från 1.3 till 0.3. Hade trott det skulle bli typ. 1.1. Helt otroligt bra, låg ju på över 10.0 för några månader sedanOch på fredan går min näst sista ff ut och då tänkte jag söka nytt samlingslån. Men jag funderar på att söka redan idag med 0.3 i bagaget, kanske inte gör så stor skillnad om en till ff försvinner? Är lite orolig att Betalkoll ska börja synas igen bara när kreditengagemanget uppdateras. Då är det ännu en gång 25 000 synliga krediter.
Betalkoll syns på min också men avslutad då, men det gör väl inget då det ändå inte syns hos bankerna eller dom som kollar
- Meddelanden
- 271
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 207
Frågan är när underskottet ändras på ucn efter omprövningen, gått 2 veckor sedan det blev godkänt av skatteverket nu men inte hänt något.. nån som vet?
- Meddelanden
- 1 622
- Mottagna reaktioner
- 1 092
- Poäng
- 867
Betalkoll syns på min också men avslutad då, men det gör väl inget då det ändå inte syns hos bankerna eller dom som kollar
Nä, så länge det inte syns i den totala skuldbördan (helst som kredit) eller räknas in i betyget spelar det ju ingen större roll.
- Meddelanden
- 1 622
- Mottagna reaktioner
- 1 092
- Poäng
- 867
Alltså mitt engagemang har uppdaterats men betyget fortfarande samma 1.94%
Märkligt.
Så blev det för mig förra månaden, den här tvärtom. Men minns att jag förra månaden kunde se det uppdaterade betyget i Kreditkollen två dagar innan det uppdaterades i Kreditbetyget.
- Meddelanden
- 212
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 197
När gjorde du den slutgiltiga betalningen?
20e april
T
Tröttsamt
Gäst
Oerhört tröttsamt att allt kring UC är så obegripligt. Man betalar för en tjänst som bara visar upp ett betyg för stunden, hur man själv kan påverka går inte att få grepp om. Jag ökade min inkomst med över 200 000 nu och trodde på lägre betyg, dessutom betalat och avslutat 2 av 8 krediter. Betyget ÖKADE med över 2%!! Känns helt ologiskt!
Vet ju att ökad inkomst kan göra att man jämförs med en annan grupp. De som tjänar samma som jag gör nu, har väl bättre totalekonomi än vad jag har. Men ändå, varför i hela friden jämförs man med grannen? Vad tillför det min kreditvärdighet? Som sagt, obegripligt!
Vet ju att ökad inkomst kan göra att man jämförs med en annan grupp. De som tjänar samma som jag gör nu, har väl bättre totalekonomi än vad jag har. Men ändå, varför i hela friden jämförs man med grannen? Vad tillför det min kreditvärdighet? Som sagt, obegripligt!
- Meddelanden
- 258
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 167
Hej! Jag gjorde extra amotering på mitt lån 100 k hade totalt 280 k plus nollade mitt kreditkort 30 k. Har läst nu att ucn har uppdaterats men de har inte uppdaterats på kreddy.
Ska man gå efter betyget på kreddy eller kan det står annat på mitt UC?
- Meddelanden
- 273
- Mottagna reaktioner
- 238
- Poäng
- 407
Hej! Jag gjorde extra amotering på mitt lån 100 k hade totalt 280 k plus nollade mitt kreditkort 30 k. Har läst nu att ucn har uppdaterats men de har inte uppdaterats på kreddy.
Kreddy brukar släpa efter lite. Och kan hoppa hit och dit precis efter uppdatering. MinUC är pålitligare.
- Meddelanden
- 258
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 167
Kreddy brukar släpa efter lite. Och kan hoppa hit och dit precis efter uppdatering. MinUC är pålitligare.
Tack! Ska kika på det.
- Meddelanden
- 258
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 167
Loggade in på MinUC det står 2,8 samma betyg som i kreddy.
Har endast ett blanco på 180 k efter extra amotering samt ett kreditkort 30 k nollat.
Hur kommer det sig att betyget är så högt?
Bör jag betala 29 kr och kika på upplysningen eller vänta så det kanske uppdaterats imorgon?
Har endast ett blanco på 180 k efter extra amotering samt ett kreditkort 30 k nollat.
Hur kommer det sig att betyget är så högt?
Bör jag betala 29 kr och kika på upplysningen eller vänta så det kanske uppdaterats imorgon?
H
Hedlund
Gäst
Min UC gick ner till 0,4 från 3,6 efter uppdaterad årsinkomst och att jag betalade in 5.000 kr på kreditkortet förra månaden. Försvinner 3 fr nästa månad och så ska jag dunka in det sista på kreditkortet. Ska se om det gör nått men tror inte jag kommer få mycket bättre betyg nu...
- Meddelanden
- 237
- Mottagna reaktioner
- 77
- Poäng
- 207
Vilka förutsättningar kommer du ha? Spännande! Håller tummarna för digDenna månaden bättre för mig från 32.2 procent till 9.8 hade ett övertraserat kreditkort. Imorgon försvinner 8 uc till så kommer ha 3 kvar. Ska söka samlingslån 350k inatt.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.