- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Gängmedlemmar och folk som inte brukar göra rätt för sig har ju knappast skyhöga CSN-Skulder även om det finns undantag åt alla hållen.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Hejsan! Gjorde en ansökan via advisa igår. Sedan på min uc ser jag att thorn har tagit en upplysning som ej syns. Så då tänkte jag att jag söker via deras hemsida för de använder samma uc 1 månad men icke sa nicke! En ny uc har tagits???? WTF!!! Blir galen. Northmill hade också tagit en uc i samband med advisa men inte en ny igen när jag sökte på deras hemsida efter. Men thorn får de göra såhär? Har skrivit till dom och till uc. FAN blir så lack på mig sj!!!
Dem har rätt att ta en ny uc på dig om du söker via deras sida. Vissa väljer bara att använda sig av en uc som togs för några dagar sedan via en förmedlare.Hejsan! Gjorde en ansökan via advisa igår. Sedan på min uc ser jag att thorn har tagit en upplysning som ej syns. Så då tänkte jag att jag söker via deras hemsida för de använder samma uc 1 månad men icke sa nicke! En ny uc har tagits???? WTF!!! Blir galen. Northmill hade också tagit en uc i samband med advisa men inte en ny igen när jag sökte på deras hemsida efter. Men thorn får de göra såhär? Har skrivit till dom och till uc. FAN blir så lack på mig sj!!!
Hade du inte 3 upplysningar som gick ut strax? Vänta ut dem nu så att du inte får ännu mer FF på dig och måste vänta ut dem med sen till slutHejsan! Gjorde en ansökan via advisa igår. Sedan på min uc ser jag att thorn har tagit en upplysning som ej syns. Så då tänkte jag att jag söker via deras hemsida för de använder samma uc 1 månad men icke sa nicke! En ny uc har tagits???? WTF!!! Blir galen. Northmill hade också tagit en uc i samband med advisa men inte en ny igen när jag sökte på deras hemsida efter. Men thorn får de göra såhär? Har skrivit till dom och till uc. FAN blir så lack på mig sj!!!
Pratade med CSN ang deras rapportering till UC. Personen jag pratade med berättade att CSN började rapportera till UC i mitten av Maj. Jag kan inte -och har aldrig kunnat se CSN upplagd på minuc. Är det något jag missat eller?
För att northmill godkände en ansökan men behövde mer pengar. Northmill tog ingen extra uc därför trodde jag de va samma med alla. Hände mig i somras att jag sökte via advisa sedan sökte jag ett kort på remember ingen uc extra då heller.När du gör en ansökan via Advisa så är det ju Advisa som tar kreditupplysningen och bankerna tar en kopia på den. När du sedan vänder dig till Thorn och gör en ansökan via dom så är det väl inte så konstigt att dom tar en egen kreditupplysning? Du borde ju ringt och kollat detta innan du gjorde ansökan hos Thorn. Får jag fråga varför du ville göra ansökan hos Thorn själva när dom redan gett dig ett bud/avslag via Advisa?
Jo har tagit på mig 3 nya helt i onödan! Riktigt dumt av mig!Hade du inte 3 upplysningar som gick ut strax? Vänta ut dem nu så att du inte får ännu mer FF på dig och måste vänta ut dem med sen till slut
Woho, nere på 2.03 från 2.67 efter att en anmärkning försvann. Kvar är en anmärkning och tre förfrågningar från i maj.
Ingen ff har varken försvunnit eller blivit 6 månader gammal (något som tidigare har visat sig i små marginaler på min UC). Trots det sjönk betyget idag från 47.2 till 45.5 utan förklaring. 😵
Nice, senast jag blev av med först 2 ff och sedan ytterligare 1 ff några veckor senare hände absolut ingenting 😵 Hade visserligen ett lägre betyg än du men ändå! Sen när jag sökte lån ja då försämrades minsann betyget för VARJE förfrågan som gjordesNu fattar jag helt plötsligt vad antal FF gör på betyget. Sjönk från 15.2 till 10.1 i betyg när 2 FF försvann. Nu är det bara 5 st kvar som alla är borta i maj. Då kanske man har ett bra betyg att söka samlingslån!

Ja så är detEn FF som är 360-364 dagar har inte samma påverkan som en FF som är ny.

En FF som är 360-364 dagar har inte samma påverkan som en FF som är ny.

Det är ganska lätt att att forfarande ha 0,1-0,2 men en bra ekonomi trots 3-4 kanske t.o.m. 5 ff om dom inte är nya. Om samtliga är färska är det dock i princip omöjligt.Detta har ju dock inte blivit bevisat än
I mitt fall har det aldrig varit skillnad på om en FF varit en månad, sex månader eller 11 månader.
Hur länge räknas en ff som "färsk"?Det är ganska lätt att att forfarande ha 0,1-0,2 men en bra ekonomi trots 3-4 kanske t.o.m. 5 ff om dom inte är nya. Om samtliga är färska är det dock i princip omöjligt.
Intressant, det är säkert mycket individuellt. Jag hör till dem som märkt skillnad när anmärkningar blivit 6 månader gamla och det ”till synes” inte verkar finnas någon annan förklaring what so ever. Samtidigt jämförs man ju ständigt med alla andra i Sverige i ”sin grupp”, så exakt vilka parametrar som gör vad är helt omöjligt för någon av oss att sägaDetta har ju dock inte blivit bevisat än
I mitt fall har det aldrig varit skillnad på om en FF varit en månad, sex månader eller 11 månader.

Har du tur så strular systemet som det gjorde i Oktober. Folk fick plötsligt oförtjänt bra score och efter anökan fick de samlingslån som aldrig gått igenom annars. Har man ett dåligt score skadar det nog inte att vara uppe ikväll och imorgon tidigt för att kolla sitt score om man har tur igen. Det verkar vara bekräftat att den score som man ser är den som skickas till bankerna, så med lite tur så står det "0 i lån" inatt igen och swish så har man bra erbjudanden. Ingen garanti, men halvdussinet vänner här på forumet lyckades i Oktober. Nästa "officiella" uppdatering skall komma på torsdag 12:e Nov, så även då kanske man har tur.....Tänkte söka ett samlingalån här nu idag, men spela det någon roll att de är
Söndag eller att uc ska hålla sin tjänst stängd?? Tacksam
För svar
intressant, undrar varför vi har fått nytt betyg just nu, mitt gick ner från 6,7 till 6,3 idagNu under detta underhåll så gick mitt från 25.9 till 24.9 från rött till gultmånga bäckar små
![]()

Tror det kan bli tor eller fre 12-13 nov. Nu har de ju nyss kört någon form av ”föruppdatering” så jag tror inte på liknande försening eller kaos som förra månaden. Men med det sagt så har man ju haft fel förut..😵Tror ni uppdatering sker ev slutet på denna vecka eller får vi snällt vänta? Kanske blir en väldigt sen uppdatering den här månaden med.
Uppdateringen är inte gjord än, gissar på natten till 12:e eller 13:e men det skulle även kunna bli efter helgenBörjar bli lite missnöjd med min uc min uppdateras inte som den ska verkar det som iaf uc-score delen den visar fortfarande september någon mer som upplevt samma sak?
Uppdateringen är inte gjord än, gissar på natten till 12:e eller 13:e men det skulle även kunna bli efter helgen
Uppdateringen är inte gjord än, gissar på natten till 12:e eller 13:e men det skulle även kunna bli efter helgen