- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Hur många kreditgivare har du och hur många aktörer? Fick du några bud sist du sökte med det betyget?
6 synliga krediter för närvarande där en är betalkoll som bara ligger där helt outnyttjad. Tror jag avslutar den i januari i samband med en fet amortering på Avida finans krediten.
Jag har 1 ff från Lendo i början på Augusti. Hade något högre betyg typ 1 eller nått sånt om jag ej missminner mig Fick typ 5 bud då. Bästa räntan 5,9 %
- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
har du nån gång sökt samlingslån med korta mellan rum med det betyget?
tyvärr inget med korta mellanrum med detta betyg. Är otroligt försiktig med betyget nu, dels för vill ha låga räntekostnader och ränteförhandla men sen så för att jag kan vara det också. Tidigare har jag inte kunnat det när jag varit aktiv i mitt missbruk.
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Nu har en ff försvunnit och ligger på 5ff nu , för 2 veckor log jag på 14% sen försvann en förra veckan kom ner till 11% och inatt försvann en och jag kom ner till detta har inte haft så lågt på många år... och om 10 dagar försvinner 2ff till ... så kommer jag äntligen söka samlingslån och nåt privat som jag har shet vilket slit och kamp med massa smålån och ränta som jag än har ...
150k synlig
330k inkomst synlig
Just nu 5ff blir 3 ff om 10dagar
Hoppas hoppas jagbkan få nåt om 2-3 veckor när jag ör nere på 3ff
150k synlig
330k inkomst synlig
Just nu 5ff blir 3 ff om 10dagar
Hoppas hoppas jagbkan få nåt om 2-3 veckor när jag ör nere på 3ff
Bilagor
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Vad gör man inte får kreditbetygetJag gifte mig förra helgen.
Mitt betyg sjönk från 11.6 till 6.1.
- Meddelanden
- 1 317
- Mottagna reaktioner
- 248
- Poäng
- 447
Inatt är det dags för en ff att försvinna kommer ha fem kvar som är senast tagen i maj, hoppas att de rör lite på sig från 10.4 till under 10 iallafall hoppas jag på.
Kommer ändå testa tror jag att söka för allt mellan 20- och uppåt kommer göra en stor skillnad.
Fick en löneökning nu i dec med och kommer fortsätta jämnka första halv året.
Går inte denna ff vägen och jag inte får erbjudanden så kommer jag snällt vänta till sista maj och bara ha en ff kvar.
Tror ni de kan hända något med betyget? Har läst lite och de verkar ända lite när de kommer under 6 stycken?
Kommer ändå testa tror jag att söka för allt mellan 20- och uppåt kommer göra en stor skillnad.
Går inte denna ff vägen och jag inte får erbjudanden så kommer jag snällt vänta till sista maj och bara ha en ff kvar.
Tror ni de kan hända något med betyget? Har läst lite och de verkar ända lite när de kommer under 6 stycken?
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Inatt är det dags för en ff att försvinna kommer ha fem kvar som är senast tagen i maj, hoppas att de rör lite på sig från 10.4 till under 10 iallafall hoppas jag på.
Om du läste lite längre upp hade jag 6 igår , och inatt försvann en jag log på 11.1% och nu ligger jag på 8.96 efter att en försvann under natten så jag är mer än glad hoppades som du iaf 10 eller precis under .... så jag tror absolut du kommer komma under 10, sen skulle jag med sökt nu men som tur försvinner 2 ff till inom några veckor så jag avvaktar för att få det ännu bättre situation för mig
- Meddelanden
- 1 317
- Mottagna reaktioner
- 248
- Poäng
- 447
Om du läste lite längre upp hade jag 6 igår , och inatt försvann en jag log på 11.1% och nu ligger jag på 8.96 efter att en försvann under natten så jag är mer än glad hoppades som du iaf 10 eller precis under .... så jag tror absolut du kommer komma under 10, sen skulle jag med sökt nu men som tur försvinner 2 ff till inom några veckor så jag avvaktar för att få det ännu bättre situation för mig
Ja, hoppas
det är en ren chansning för mig då nästa ff försvinner i slutet av mars och resten av de fyra slutet av maj. Men går det inte så får jag snällt vänta
ja, de gör du helt rätt i, är det så pass nära så borde du få rätt bra betyg- Blev medlem
- 9 mars 2020
- Meddelanden
- 1 317
- Mottagna reaktioner
- 248
- Poäng
- 447
Ja, hoppas
det är en ren chansning för mig då nästa ff försvinner i slutet av mars och resten av de fyra slutet av maj. Men går det inte så får jag snällt vänta
ja, de gör du helt rätt i, är det så pass nära så borde du få rätt bra betygEdit. En ff bort och de sjönk till 8,4
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Ja, hoppasdet är en ren chansning för mig då nästa ff försvinner i slutet av mars och resten av de fyra slutet av maj. Men går det inte så får jag snällt vänta
ja, de gör du helt rätt i, är det så pass nära så borde du få rätt bra betyg
Sa ju det , ska du söka nu eller ? Bra hoppas du fick till jag e på 8.6
Edit. En ff bort och de sjönk till 8,4
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Ja, hoppasdet är en ren chansning för mig då nästa ff försvinner i slutet av mars och resten av de fyra slutet av maj. Men går det inte så får jag snällt vänta
ja, de gör du helt rätt i, är det så pass nära så borde du få rätt bra betyg
Edit. En ff bort och de sjönk till 8,4
Nu gick min lite till ner
Bilagor
- Meddelanden
- 1 317
- Mottagna reaktioner
- 248
- Poäng
- 447
Nu gick min lite till ner
Härligt! Precis det jag har nu!
Sjönk det bara sådär? Eller försvann det en ff med?
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Härligt! Precis det jag har nu!
Sjönk det bara sådär? Eller försvann det en ff med?
Det försvann bara sådär, sen närmar sig 6månader sedan senaste ff jag tog så jag går över 6månader inom någon dag sen försvinner 1ff 2januari och en 9e
Behövde lite Hilton Honors poäng så jag drog iväg en ansökan (givetvis via sambons Amex gold-länk) till Amex Platinum igen. Gick från 0,65 till 0,91 på minuc.se
Godkänd direkt via Amex, får se vilken kreditlina jag får. Kommer enbart spendera 20k så att jag får bonusen på 200.000 poäng som direkt växlas till HHonors.
Smutt, tjejen får även hon 200.000 MR poäng som sedan växlas över till Hilton
Godkänd direkt via Amex, får se vilken kreditlina jag får. Kommer enbart spendera 20k så att jag får bonusen på 200.000 poäng som direkt växlas till HHonors.
Smutt, tjejen får även hon 200.000 MR poäng som sedan växlas över till Hilton
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Från 47% till 45% under natten, i princip helt utan förklaring. Ingen minskad skuld, ingen förfrågan som försvunnit. Det enda som går att se är att en FF blev 3 månader gammal idag. Har en som blir 6 månader den 1:a så får se om det blir någon liten skillnad då. Har tidigare märkt av vid 6 månader (går ej att bevisa men finns ingen annan förklaring) så vi får se. I februari börjar tåget gå och FF's börjar försvinna på riktigt, 22st försvinner totalt under kommande året så det är en lång resa. Hoppas ha bra UC score nog för att samla allt till hösten. 

- Meddelanden
- 1 007
- Mottagna reaktioner
- 431
- Poäng
- 557
Från 47% till 45% under natten, i princip helt utan förklaring. Ingen minskad skuld, ingen förfrågan som försvunnit. Det enda som går att se är att en FF blev 3 månader gammal idag. Har en som blir 6 månader den 1:a så får se om det blir någon liten skillnad då. Har tidigare märkt av vid 6 månader (går ej att bevisa men finns ingen annan förklaring) så vi får se. I februari börjar tåget gå och FF's börjar försvinna på riktigt, 22st försvinner totalt under kommande året så det är en lång resa. Hoppas ha bra UC score nog för att samla allt till hösten.![]()
Tror det handlar om att det gått en viss tid sedan en viss förfrågan osv. Har man så högt UC lär det ske minskningar titt som tätt, om man nu inte tagit alla sina FF på samma dag.
- Meddelanden
- 415
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 207
Har 4st FF som blev 6 månader idag och betyget på Kreddy sjunk från 3,1 till 2,7 så visst händer det något när dom blir 6månader har även en FF som försvinner nu i januari så blir spännande å se hur mycket det kommer sjunka
siktar på att gå till banken å belåna huset för att betala av mina blanco lån så hoppas att mitt score är bra nog för dom
siktar på att gå till banken å belåna huset för att betala av mina blanco lån så hoppas att mitt score är bra nog för dom
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
När tror ni uc gör en uppdateringen i januari?
Mycket röda dagar tills den 10januari inte innan 10januari iaf... hoppas jag för att jag ska ta ett samlingslån den 11 om inget konstigt händer
- Meddelanden
- 1 317
- Mottagna reaktioner
- 248
- Poäng
- 447
Ja, hoppas de blir efter den 11 isåfall för digMycket röda dagar tills den 10januari inte innan 10januari iaf... hoppas jag för att jag ska ta ett samlingslån den 11 om inget konstigt händer
tyckte det var rätt tidigt i dec, men kanske hade med julen osv.- Blev medlem
- 14 juli 2020
- Meddelanden
- 1 069
- Mottagna reaktioner
- 1 270
- Poäng
- 937
Hej! Det här med UC % och betyg i hundratal. Gick från 501 till 518 idag. Men inget har hänt med % betyget på min UC. Är det vanligt att det eftersläpar? I grafen står det rätt betyg men den under där man kan se utvecklingen per månad så är det ingen ändring.
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Hej! Det här med UC % och betyg i hundratal. Gick från 501 till 518 idag. Men inget har hänt med % betyget på min UC. Är det vanligt att det eftersläpar? I grafen står det rätt betyg men den under där man kan se utvecklingen per månad så är det ingen ändring.
Det som ändras per automatik är betyget % det andra eftersläpning grafen m.m ... betyget är rätt alltid det andra kommer efter
- Meddelanden
- 571
- Mottagna reaktioner
- 109
- Poäng
- 317
Ni som kan detta, om jag i skrivande stund med 9ff 1 anmärknig 93000 synligt på uc varav 55000/55000 northmill kontokredit samt flexkontot kredit. Har 7.2 i betyg. 299k inkomst. 7 januari försvinner min anmärkning samt en ff. Kommer mitt betyg bli bättre eller sämre? Är rädd att dessa 2 maxade krediter kommer ställa till det. Behöver få loss 350k. Måste typ söka direkt den 7e
- Meddelanden
- 278
- Mottagna reaktioner
- 64
- Poäng
- 207
Dina maxade kreditkort kommer garanterat att ställa till problem. Mitt UC betyg gick ner med 6% när jag betala av ett maxat kreditkort. Det är sjukt hur mkt ett maxat kreditkort kan påverka ens UC betygNi som kan detta, om jag i skrivande stund med 9ff 1 anmärknig 93000 synligt på uc varav 55000/55000 northmill kontokredit samt flexkontot kredit. Har 7.2 i betyg. 299k inkomst. 7 januari försvinner min anmärkning samt en ff. Kommer mitt betyg bli bättre eller sämre? Är rädd att dessa 2 maxade krediter kommer ställa till det. Behöver få loss 350k. Måste typ söka direkt den 7e
9
9 anmärkningar
Gäst
Poäng: 0
Själv har jag tappat en anmärkning varje månad sista 3 månaderna. Ändå händer inget med mitt betyg?? Inatt fick jag ner till 9 st, men ändå står jag kvar på samma skit%
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Själv har jag tappat en anmärkning varje månad sista 3 månaderna. Ändå händer inget med mitt betyg?? Inatt fick jag ner till 9 st, men ändå står jag kvar på samma skit%
Bilagor
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Bilagor
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Förra veckan försvann 1 ff och inatt försvann 1ff , det händer grejer ha tålamod var likadant för mig innan , nu väntar jag på en till ff att försvinna sen söker jag samlingslån som jag väntat så länge
J
Johan123
Gäst
Hej
Har inte kunnat logga in på minuc i några dagar nu. Varken med mobil eller pc. Har någon samma problem?
Har inte kunnat logga in på minuc i några dagar nu. Varken med mobil eller pc. Har någon samma problem?
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Provade precis och jag kunde logga in.Hej
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Loggade in från min iPhoneProvade precis och jag kunde logga in.
U
uC?????
Gäst
Samma här som ovanstående! Betyget står still!!! Ligger kvar på 33.7 trots 2 anmärkningar bort mm senaste månaderna!
MEN!! Gjorde en ansökan idag! Och på den fulla usch som togs hade jag 17.7!!!! I betyg!!! Vilket är mycket mer rimligt än att jag skulle stå kvar på 33.7!
kan man ringa ut och fråga vafan det är frågan om?? Varför ändras inget på min uc, men på kopian står ett annat betyg!
MEN!! Gjorde en ansökan idag! Och på den fulla usch som togs hade jag 17.7!!!! I betyg!!! Vilket är mycket mer rimligt än att jag skulle stå kvar på 33.7!
kan man ringa ut och fråga vafan det är frågan om?? Varför ändras inget på min uc, men på kopian står ett annat betyg!
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Mitt betyg fortsätter rasa neråt fast jag jag väldigt mycket anmärkningar , förra månaden gick det ner 1,5 % .. denna månaden 2,3 % när en förfrågan försvann
har både anmärkningar och skulder hos kronofogden ändå så rasar det neråt 
har både anmärkningar och skulder hos kronofogden ändå så rasar det neråt 
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Mitt betyg fortsätter rasa neråt fast jag jag väldigt mycket anmärkningar , förra månaden gick det ner 1,5 % .. denna månaden 2,3 % när en förfrågan försvannhar både anmärkningar och skulder hos kronofogden ändå så rasar det neråt
![]()
Bra iaf vad ligger på nu?
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Den början låg jag på 76,4 ...nu är jag nere på 66,3Bra iaf vad ligger på nu?
gått ner varje månad
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.