• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Han kollade dessutom på min förra från juli. Det enda som skiljer från den är att jag har 2ff mer samt att jag har mindre skulder nu än då.
Måste även ha 2 autogiro i tid därför 6/10 har en i tid en sålänge. Har som sagt inga förhoppningar men skadar ej att diskutera försöka. Ringde från början för sänka mitt lån där
På 10 samt kredit kort det va inga problem sa han men att han såg alla andra lån som vi Kankse kunde samla ihop till ett med bättre ränta. Han sa han ej gick efte uv betygen så utan helheten...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
818
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Uppdatering av kreditengagemang äger som bekant rum mellan 15-20:e, ibland aningen tidigare.

Men brukar det vara mitt i veckan eller har det någonsin ägt rum fredag-lördag eller söndag-måndag, någon som vet?
 

Fattiggrisen

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
27 Februari 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Uppdatering av kreditengagemang äger som bekant rum mellan 15-20:e, ibland aningen tidigare.

Men brukar det vara mitt i veckan eller har det någonsin ägt rum fredag-lördag eller söndag-måndag, någon som vet?
Förra månaden uppdaterades det den 13/8 en fredag för många.
 
J

JosefLio

Gäst
Poäng: 0
Någon kunnig som har koll på nya lån och uppdatering. Jag tog ett privatlån 3 september. Kommer det synas på min upplysning nu vid uppdateringen eller sker det under oktober? mvh

hört olika info om detta
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Någon kunnig som har koll på nya lån och uppdatering. Jag tog ett privatlån 3 september. Kommer det synas på min upplysning nu vid uppdateringen eller sker det under oktober? mvh

hört olika info om detta
mest troligt så kommer det inte att synas om det inte är hos en bank som rapporterar sent
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
818
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Någon som har gjort en UC-förfrågan idag och kontrollerat när riskprognosen förändrats på Min-UC?
 

Småland

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
10 Mars 2020
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
82
Poäng
237
Sökte ett samlingslån via Advisa för några dagar sedan. I dag när jag loggar in på mitt kreditbetyg ser jag 51(!) nya FF. Tar inte Advisa bara 1 upplysning som alla banker delar på?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Sökte ett samlingslån via Advisa för några dagar sedan. I dag när jag loggar in på mitt kreditbetyg ser jag 51(!) nya FF. Tar inte Advisa bara 1 upplysning som alla banker delar på?

De 51 syns kanske under rubriken upplysningar som inte visas för andra?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp