Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

i natt försvann en förfrågan, från 6 till 5 och mitt betyg gick från 0.9 till 0.7. Denna månad kommer 600 000 försvinna från blanco och hoppa över till bolån. Ska bli intressant att se om det gör någon skillnad på betyget :)

Sex månader passerade sedan jag reglerade skulden hos KF och betyget förbättrades från 18.9% till 11.4% över en natt. En anmärkning plus utmätnings försök och skuld saldo historik kvar. En dag i taget det viktigaste att den rör sig åt rätt håll....

En fråga om en ff försvinner regisrrras det direkt då på min uc eller är det vid uppdateringen ?

fråga nummer 2 : betlaa av ett lån innan den 25e hela lånet. När syns det på uc? Dom sa att dom rapporterar det till uc vid månadsskiftet. Det va Thorn.

En fråga om en ff försvinner regisrrras det direkt då på min uc eller är det vid uppdateringen ?

fråga nummer 2 : betlaa av ett lån innan den 25e hela lånet. När syns det på uc? Dom sa att dom rapporterar det till uc vid månadsskiftet. Det va Thorn.
1. direkt.
2. vid nästa uppdatering i mitten av månaden

FF försvinner direkt och UC risk uppdateras direkt.
Lösta lån/krediter; beror helt på om de rapporterat att det är löst. Ibland behöver lånegivare tid till att registrera lånet som återbetalt och det hinner inte göras innan månadsskiftet och då skickas informationen ut månaden därpå.

@Terry_ mannen med superkoll när uppdateras uc denna månad? Ett lån för mig kommer försvinna från min uc då. Ett lån på Thorn på 11k som försvinner helt då. Tror du det gör nått på
Betyget?

Trist men du ska alltid betala p-bot sedan kan du bestrida.
Tänkte att det var hellugnt eftersom jag bestred innan angivet datum på fakturan, samt att det stod på ”mina sidor” att ärendet var bestritt. Men antar att jag får lära mig den väldigt hårda vägen. Trist när man kämpat med sin ekonomi i flertalet år och äntligen kommit ovanför ytan.
Har dock anmält till UCs utredning med stöd av Kreditupplysningslagen. Värt ett försök i alla fall..

Själv gick man från dryga 2% till 18,8% över en natt för att Svea inkasso gjorde en full UC över en p-bot som jag bestridit. Kokar!
jag såg ditt inlägg på facebook, tog du bort det eller är det mitt facebook som buggar för jag hittar det inte nu och jag hade svårt att ladda vissa kommentarer när jag läste tråden.
Hur har det gått med dom tipsen som du fick? vissa skrev till exempel att du skulle kontakta UC för att försöka få bort denna upplysning

jag såg ditt inlägg på facebook, tog du bort det eller är det mitt facebook som buggar för jag hittar det inte nu och jag hade svårt att ladda vissa kommentarer när jag läste tråden.
Hur har det gått med dom tipsen som du fick? vissa skrev till exempel att du skulle kontakta UC för att försöka få bort denna upplysning
Jag tog bort det. Som vanligt när man behöver hjälp i såna grupper tappar frågan sitt syfte och man känner sig påhoppad istället.

jag har kontaktat UC i fredagskväll, skrev ett välformulerat Mail med stöd i olika lagar och rättsfall. Hoppas på det bästa

Är det uppdaterat? Mitt gått från 27.7 till 25.9 men lånet ja betala av förra månaden 16/11 är fortf kvar.

Gick från 0,4 till 0,2 när lagfarten på husköpet registrerats. Belånad till till sista takpannan men det spelar tydligen ingen roll, ägande är positivt för UC.

tycker uc börja bli mer och mer som kreddy dålig på uppdatering samt massa buggar.

Väldigt sent igen… brukar normalt vara betydligt tidigare har jag fått för mig? Kanske i morgon då?

Hej hej!

Min uc ligger på 41.6%. I februari 2021 tog Svea Inkasso en uc på mig. Ni som haft inkasso UC på er sedan innan, hur mycket sjunker betyget när den försvinner?

Min gick från 24% till 1,9% efter att Svea inkasso försvann. So det blir ett stort hopp (om du inte ha anmärkningar mm)
Jag har inga anmärkningar, däremot har jag närmre 100% utplockat från de synliga lånen på UC. I övrigt väldigt få förfrågningar men ligger på något sätt på 41% ändå

Kreddy har ju uppdaterats samtidigt som uc. Ialllafsll min.

jag hade 4 förra veckan, igår när jag kollade då visade den 3,5 och jag trodde att det var uppdaterat men det var visst 2st ff (av 6) som fyllde 6 månader
nu efter uppdateringen hamnade jag på 4,4 då krediterna nu är mer nyttjade (66% mot 41% förra månaden)

edit: nu buggar min Kreddy och visar återifen förra månadens siffror

Senast ändrad:
Spännande att mitt betyg ökade från 4.6% till 5.5% när jag bytte ut 115 000 hos ICA Banken till 9.4% ränta mot 115 000 hos Moank till 4.8% ränta.

jag hade 4 förra veckan, igår när jag kollade då visade den 3,5 och jag trodde att det var uppdaterat men det var visst 2st ff (av 6) som fyllde 6 månader
nu efter uppdateringen hamnade jag på 4,4 då krediterna nu är mer nyttjade (66% mot 41% förra månaden)

edit: nu buggar min Kreddy och visar återifen förra månadens siffror
Fan gör 6 månader gamla ff så mycket? Trodde det knappt gjorde nått. I januari försvinner 2 ff för mig och typ 3-4 st blir 6 mån gamla. Får hoppas de rör sig lite på betyget dårå :)

Fan gör 6 månader gamla ff så mycket? Trodde det knappt gjorde nått. I januari försvinner 2 ff för mig och typ 3-4 st blir 6 mån gamla. Får hoppas de rör sig lite på betyget dårå :)
ja det är ett ganska så stort hopp att gå från 4 till 3,5 på bara det, jag kan inte se någon annan förklaring i alla fall

Bilagor

• SmartSelect_20211217-095817.webp
    SmartSelect_20211217-095817.webp
    23.8 KB · Visningar: 179
ja det är ett ganska så stort hopp att gå från 4 till 3,5 på bara det, jag kan inte se någon annan förklaring i alla fall
Härligt! Kanske borde hända lite för mig också framöver då. Vill så gärna koma under 15%......

Bilagor

• C9349301-9F75-4326-9860-4CFE94AF1E61.webp
    C9349301-9F75-4326-9860-4CFE94AF1E61.webp
    16.8 KB · Visningar: 190
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp