Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Nu har minupplysning/bisnode uppdaterad taxeringsuppgifterna för 2021. Så nu hoppas jag minuc gör det framöver.
Borde göra skillnad är underskott är 50 tkr mindre och mer inkomst. :)
Men bisnode är oförändrat på betyget fortfarande från 6 till 5 sen min tandläkare fuckade upp och tog en UC....

Nu har min UC uppdaterat årsinkomst. Jag förstår inte riktigt hur kan min uc betyg gå från 16.3% i 2 månader utan att göra något samt årsinkomsten ifrån 2020 var 302 tkr och nu 2021 årsinkomst ligger jag på 410 tkr till 19%? Har varken fått en ff, sökr något lån eller gjort något som ska påverka betyget utan det enda jag gjort är betala betala betala samt avslutat northmill på 30k där står det inte ens avslutad trots att jag fått en bekräftelse på avslut 1 månad sedan. UC score är nog den sämsta verktygen som bara hitta på en massa betyg när den känner för det. Arg jag blir

UC har väl inte uppdaterat än?! Det sker ju alltid i mitten av månaden?

Men hur vet man om årsinkomsten är uppdaterad? Enligt svante så är hans uppdaterad.

Min uc har uppdaterats vad gäller inkomstuppgifter från förra året så jag gick från 6,9 till 4,1. Undrar om det är lönt att söka lån nu eller avvakta till mitten av april om det uppdateras ännu en gång då? Samt så är jag precis utanför läget mindre bra istället för bra, saknas 0,1 i betyg för att rankas som bra.

Får köpa den då har bara mitt kreditbetyg :D men nåt hände inatt för gick från 5,9 till 6,1 även om inkomsten steg med 120 000kr vilket är konstigt att uc risken stiger. Förmodligen för att jag kommer ansöka :D

Min inkomst är uppdaterad hos UC. Gick från 14,1 till 6,5 och då har jag 2 maxade krediter. :D Trodde inte att betyget skulle hoppas så mycket.

Tror ni man ska avvakta till mitten av april och hoppas att det går ner lite till från 4,1 till 4,0 eller tror ni jag vågar söka lån redan nu? Det som uppdateras i mitten av april är ju isåfall inbetalningarna på krediterna som jag har osv.

Tror ni man ska avvakta till mitten av april och hoppas att det går ner lite till från 4,1 till 4,0 eller tror ni jag vågar söka lån redan nu? Det som uppdateras i mitten av april är ju isåfall inbetalningarna på krediterna som jag har osv.
Vänta!

Uppdaterat här med och det blev en dramatisk utveckling må jag säga. UC-score gick från 1,38 till 1,38 :D Hoppas på en positiv utveckling i mitten av månaden då jag har betalat av en ganska bra slant på skulderna de senaste månaderna.

Får köpa den då har bara mitt kreditbetyg :D men nåt hände inatt för gick från 5,9 till 6,1 även om inkomsten steg med 120 000kr vilket är konstigt att uc risken stiger. Förmodligen för att jag kommer ansöka :D
Va? Din UC stiger ju inte för att du ska ansöka

Men den gick upp och 2ff är borta samt att inkomsten steg med 100k. Vad kan det då bero på?!
Ja det kan jag inte svara på. Har du krediter?

Drygt att allas uc betyg blev bättre med högre inkomst men att mitt blev sämre. Hoppades hamna runt 4%

Förresten nu har jag ju lagt om min sista kredit in i blancolånet hos remember. För att ha noll krediter. Blancolånet är inte uppdaterat ännu. Men krediten är så allt är bra och betyget blev som jag tidigare skrev betydligt bättre från 11 till 4. Bra hopp. Men nu har jag ju blanco på närmare 900.000 kr. Hur påverkar våra blanco våra betyg. Förutom underskott osv? Jag tycker inte jag märker att det påverkar något alls egentligen.

Förresten nu har jag ju lagt om min sista kredit in i blancolånet hos remember. För att ha noll krediter. Blancolånet är inte uppdaterat ännu. Men krediten är så allt är bra och betyget blev som jag tidigare skrev betydligt bättre från 11 till 4. Bra hopp. Men nu har jag ju blanco på närmare 900.000 kr. Hur påverkar våra blanco våra betyg. Förutom underskott osv? Jag tycker inte jag märker att det påverkar något alls egentligen.
Hej, MissGrace. Jag undrar hur lyckades du lägga kredit in i blancolånet?

För mig blir betyget betydligt bättre med högre blanco och inga krediter.Underskottet för min del verkar inte påverka något alls, det kanske kvittar mot taxeringsvärdet på min fastighet. Hur som helst får jag inte låna några mer pengar, vilket är en befrielse i sig. Får tyvärr vänta på mina skattepengar tills i augusti men de är välkomna när de än kommer. Då åker de in på Avida-lånet.

För mig blir betyget betydligt bättre med högre blanco och inga krediter.Underskottet för min del verkar inte påverka något alls, det kanske kvittar mot taxeringsvärdet på min fastighet. Hur som helst får jag inte låna några mer pengar, vilket är en befrielse i sig. Får tyvärr vänta på mina skattepengar tills i augusti men de är välkomna när de än kommer. Då åker de in på Avida-lånet.
Jag har ju hög belåningsgrad nu. 2x årsinkomst så kommer inte och får nog inte låna mer. Men jag ska försöka baka in remember i mitt nordax. Det är mitt mål. Men jag kommer söka via förmedlare och välja samla. Om det går riktigt bra kanske jag får en bank med ännu bättre än 7,9 ☹️

Hej, MissGrace. Jag undrar hur lyckades du lägga kredit in i blancolånet?
Hej! Jag utökande ett av mina blancolån och betalade av min kredit helt. För att städa upp mitt kreditbetyg och få ner räntan totalt på min skuldbörda.

Nu är min årsinkomst uppdaterad på UC, hände ingenting på betyget. Inväntar på att dom ska uppdatera krediterna. Förhoppningsvis sjunker betyget då när dom nollas.

Jag provade söka genom Lendo idag. Sökte 60.000 och det bästa erbjudandet hittills är från Avarda med lösenkrav på 48.000. Hade 4,1 i uc betyg och får fram runt 45.500 som jag kan in med på deras lösenkrav. Hur hårda brukar de vara och brukar de kräva mer än detta? Erfarenheter om jag nu ska välja de eller inte?

Jag provade söka genom Lendo idag. Sökte 60.000 och det bästa erbjudandet hittills är från Avarda med lösenkrav på 48.000. Hade 4,1 i uc betyg och får fram runt 45.500 som jag kan in med på deras lösenkrav. Hur hårda brukar de vara och brukar de kräva mer än detta? Erfarenheter om jag nu ska välja de eller inte?
Enligt vad jag har läst i forumet så kan de kräva att de kollar konto och neka efter det. Hur många ff och synliga lån har du? Bad har du får inkomst?

En ff, 260.000 i inkomst synliga lån 300.000. Då kanske jag ska avvakta lite till även om jag inte tror där kommer in fler erbjudanden. Brukar vara snabba Lendo

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp