- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Hahaha var bara så arg igår, var tvungen att skriva något sådantKompensation för 3 dagar ja de blir ju endå 1.8 kr om man räknar vad man betalar per dag![]()
![]()
![]()

Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Hahaha var bara så arg igår, var tvungen att skriva något sådantKompensation för 3 dagar ja de blir ju endå 1.8 kr om man räknar vad man betalar per dag![]()
![]()
![]()

Ja jag skoja bara med digHahaha var bara så arg igår, var tvungen att skriva något sådant![]()
men förstår det är tröttsamt oavsett summa att det ska strula liksom.Vilken bank är detta
NorthmillVilken bank är detta
Angående årsinkomst så kommer det inte samband med den vanliga uppdateringen. Det står på infosidorna på minuc.UC har väl inte uppdaterat än?! Det sker ju alltid i mitten av månaden?
De syns väl på kreditkollen?Men hur vet man om årsinkomsten är uppdaterad? Enligt svante så är hans uppdaterad.
Under inkomster
men nåt hände inatt för gick från 5,9 till 6,1 även om inkomsten steg med 120 000kr vilket är konstigt att uc risken stiger. Förmodligen för att jag kommer ansöka 
Är dina inkomster uppdaterade anam?De syns väl på kreditkollen?Under inkomster
NixÄr dina inkomster uppdaterade anam?
men jag gjorde ändringar så får deklaration i juni 
Du loggar in på minuc och kollar om det är uppdaterat.Men hur vet man om årsinkomsten är uppdaterad? Enligt svante så är hans uppdaterad.
Vänta!Tror ni man ska avvakta till mitten av april och hoppas att det går ner lite till från 4,1 till 4,0 eller tror ni jag vågar söka lån redan nu? Det som uppdateras i mitten av april är ju isåfall inbetalningarna på krediterna som jag har osv.
Hoppas på en positiv utveckling i mitten av månaden då jag har betalat av en ganska bra slant på skulderna de senaste månaderna.Va? Din UC stiger ju inte för att du ska ansökaFår köpa den då har bara mitt kreditbetygmen nåt hände inatt för gick från 5,9 till 6,1 även om inkomsten steg med 120 000kr vilket är konstigt att uc risken stiger. Förmodligen för att jag kommer ansöka
![]()
Men den gick upp och 2ff är borta samt att inkomsten steg med 100k. Vad kan det då bero på?!Va? Din UC stiger ju inte för att du ska ansöka
Bara qliro men den är ju oförändrad. Oavsett så borde betyget blivit bättre med höjd inkomst.Ja det kan jag inte svara på. Har du krediter?
Du kanske hamnade i en annan grupp med den ökade årsinkomstenMen den gick upp och 2ff är borta samt att inkomsten steg med 100k. Vad kan det då bero på?!
Hej, MissGrace. Jag undrar hur lyckades du lägga kredit in i blancolånet?Förresten nu har jag ju lagt om min sista kredit in i blancolånet hos remember. För att ha noll krediter. Blancolånet är inte uppdaterat ännu. Men krediten är så allt är bra och betyget blev som jag tidigare skrev betydligt bättre från 11 till 4. Bra hopp. Men nu har jag ju blanco på närmare 900.000 kr. Hur påverkar våra blanco våra betyg. Förutom underskott osv? Jag tycker inte jag märker att det påverkar något alls egentligen.
För mig blir betyget betydligt bättre med högre blanco och inga krediter.Underskottet för min del verkar inte påverka något alls, det kanske kvittar mot taxeringsvärdet på min fastighet. Hur som helst får jag inte låna några mer pengar, vilket är en befrielse i sig. Får tyvärr vänta på mina skattepengar tills i augusti men de är välkomna när de än kommer. Då åker de in på Avida-lånet.Förresten nu har jag ju lagt om min sista kredit in i blancolånet hos remember. För att ha noll krediter. Blancolånet är inte uppdaterat ännu. Men krediten är så allt är bra och betyget blev som jag tidigare skrev betydligt bättre från 11 till 4. Bra hopp. Men nu har jag ju blanco på närmare 900.000 kr. Hur påverkar våra blanco våra betyg. Förutom underskott osv? Jag tycker inte jag märker att det påverkar något alls egentligen.
Jag har ju hög belåningsgrad nu. 2x årsinkomst så kommer inte och får nog inte låna mer. Men jag ska försöka baka in remember i mitt nordax. Det är mitt mål. Men jag kommer söka via förmedlare och välja samla. Om det går riktigt bra kanske jag får en bank med ännu bättre än 7,9 ☹️För mig blir betyget betydligt bättre med högre blanco och inga krediter.Underskottet för min del verkar inte påverka något alls, det kanske kvittar mot taxeringsvärdet på min fastighet. Hur som helst får jag inte låna några mer pengar, vilket är en befrielse i sig. Får tyvärr vänta på mina skattepengar tills i augusti men de är välkomna när de än kommer. Då åker de in på Avida-lånet.
Hej! Jag utökande ett av mina blancolån och betalade av min kredit helt. För att städa upp mitt kreditbetyg och få ner räntan totalt på min skuldbörda.Hej, MissGrace. Jag undrar hur lyckades du lägga kredit in i blancolånet?
Tog dem en ny kreditupplysning då?Hej! Jag utökande ett av mina blancolån och betalade av min kredit helt. För att städa upp mitt kreditbetyg och få ner räntan totalt på min skuldbörda.
Ja det gjorde dom eftersom jag skulle låna mer pengar.Tog dem en ny kreditupplysning då?
Tack för alla dina svar. Vad hade du i betyg när du sökte?Ja det gjorde dom eftersom jag skulle låna mer pengar.
Runt 4 % hade jag. Men fick ingen bra ränta pga för många FF. 12,95 % och det är inte bra. Men väntar ut tills att efter sommaren kunna lägga hela lånet till en annan bank.Tack för alla dina svar. Vad hade du i betyg när du sökte?
Enligt vad jag har läst i forumet så kan de kräva att de kollar konto och neka efter det. Hur många ff och synliga lån har du? Bad har du får inkomst?Jag provade söka genom Lendo idag. Sökte 60.000 och det bästa erbjudandet hittills är från Avarda med lösenkrav på 48.000. Hade 4,1 i uc betyg och får fram runt 45.500 som jag kan in med på deras lösenkrav. Hur hårda brukar de vara och brukar de kräva mer än detta? Erfarenheter om jag nu ska välja de eller inte?