Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Sökte 250K förra veckan på Zmarta och fick bara ett erbjudande från Lunar men de ville ha väldigt många kompletteringar, bl.annat 3 lönespeccar trots att jag blev fast anställd väldigt nyligen vilket jag fyllde i.

Såg mörkt ut för mig så offrade en ansökan ikväll på Lendo på 200K. Fick direkt offert från BigBank på hela beloppet. Inte gått vidare än då avvaktar så troligtvis lite kompletteringar men får se.
Härligt. Vad du för förutsättningar och riskprognos?

Härligt. Vad du för förutsättningar och riskprognos?
226k inkomst, 85k underskott. Kring 480K på UC. 19% UC, 12ff.

Minst sagt dåliga förutsättningar. Har dock precis fått ett jobb där brutto hamnar på 29-30K minst varje månad så definitivt en början till ett bättre liv. Dock givetvis förvånande att jag fick erbjudande, räntan på 11% vilket ändå är generöst för min UC.

Antar ingen beviljan än dock, tar det en dag i taget utan att få upp förhoppningar.

Ja har du Inget strul i transaktioner i ditt konto så kan säkert bigbank låna. De brukar vara experter på att avslå efter de gått igenom konto.

Ja har du Inget strul i transaktioner i ditt konto så kan säkert bigbank låna. De brukar vara experter på att avslå efter de gått igenom konto.
Säkert? Har inte läst ett enda inlägg om att de använt instantor/tink eller ens frågat om kontoutdrag när jag kollar tidigare trådar.

Hej, funderar på om jag ska säga upp min kredit för att få bättre lånmöjligheter. Är det någon som konkret har att säga hur mkt det höjs med när man säger upp den kontra att den ligger oanvänd? Har 1.8 i betyg med den som oanvänd

Hej, funderar på om jag ska säga upp min kredit för att få bättre lånmöjligheter. Är det någon som konkret har att säga hur mkt det höjs med när man säger upp den kontra att den ligger oanvänd? Har 1.8 i betyg med den som oanvänd
Jag sade upp outnyttjade krediter på 90k för cirka 4 månader sen, då ökade mitt betyg från typ 1,5 till nuvarande 4,7 och har inte minskat igen…

Nej fick ett mejl med en länk till kreditz

Hmm, verkar vara så jäkla olika med den där banken.

Jag har bara signerat låneavtalet och fått välkomstmail och sen kom det automatiskt utskick "Vi vill gärna komma i kontakt med dig, ring oss...".

Hur var det nu, om jag har en ff 28 juni 2021, går den ut imorgon då eller onsdag? Tänkte på om betyget förändras, när blir i så fall effekten?

Hur var det nu, om jag har en ff 28 juni 2021, går den ut imorgon då eller onsdag? Tänkte på om betyget förändras, när blir i så fall effekten?
Om den förändrar bör den göra det kommande natten när den försvinner. Har dock märkt någon gång att betyget ändrats dagen innan istället, lite olika.

Jag sade upp outnyttjade krediter på 90k för cirka 4 månader sen, då ökade mitt betyg från typ 1,5 till nuvarande 4,7 och har inte minskat igen…
Alltså ska man säga upp en kredit eller inte för att få bästa betyg? Har inte fattat det än, 4 månader är mycket!

Alltså ska man säga upp en kredit eller inte för att få bästa betyg? Har inte fattat det än, 4 månader är mycket!

Min erfarenhet är att det är mest optimalt att ha outnyttjade krediter. Att det ses som en sorts "buffert" att ha till exempel 25 K outnyttjad på ett kort med 30 som limit. När det gäller betyget alltså. En annan aspekt är ju att många av oss här har en tendens att nyttja krediterna med tiden och det är ju vare sig bra för ekonomin eller betyget :-)

krediter brukar vara bra för betyget, jag brukade ligga på 0,1 med 5 krediter på totalt 240k men lågt nyttjade.

däremot så påverkar krediterna kalkylerna på hur mycket man får låna, då bankerna räknar med att allt är maxat med en ränta på 16% även om man bara vanligtvis skulle nyttja 10-20% av beviljad kredit.

krediter brukar vara bra för betyget, jag brukade ligga på 0,1 med 5 krediter på totalt 240k men lågt nyttjade.

däremot så påverkar krediterna kalkylerna på hur mycket man får låna, då bankerna räknar med att allt är maxat med en ränta på 16% även om man bara vanligtvis skulle nyttja 10-20% av beviljad kredit.
Okej, jag har 50k outnyttjade, kanske inte påverkar kalkylen så mycket. Ska låta den vara kvar

Hej mitt första inlägg här men har länge varit en lurker.
Sa precis nu också upp min kreditkoll, helt värdelös tjänst som inte ger mig i princip någonting och verkar spotta ur sig siffror på lite på chans.
Låg länge på runt 743 i score men droppade till 711 efter att ha bytt ut ett kreditkort mot en annan aktör, dock exakt samma kreditgräns.

Har 4 ff som fyller 6 månader imorgon. Redan idag gick betyget ner med 3,3% och till min förvåning är det även uppdaterat i Kreddy.

Om den förändrar bör den göra det kommande natten när den försvinner. Har dock märkt någon gång att betyget ändrats dagen innan istället, lite olika.
Den gick från 0.9% till 0.7% och uc score från 633 till 647. Dessa är de bästa siffror jag haft sedan jag började ha koll för typ 3 år sedan :)

Spännande 2 månader nu. Betyg nu 3.7% förfrågningar 9 (1 av dom eon det räknas väl ej?).

i juli försvinner 3 ff och i augusti 3ff till. Dock senaste 2 som försvunnit så har ej betyget rört sig något. Så den 18 augusti har jag bara 2ff och ingen kredit. Men lån på 270k och inkomst 2021 312k pga pappa ledighet och 43k underskott… Blir att samla allt då på bank med rak ammortering. vad tror vi hamnar jag under 1%? Får ångest när jag kollar tbx innan allt spel och skulder… hade 0.1% i betyg då…..

Hur säger jag upp min UC?

Ska fan inte betala 600:- / år för en tjänst som är så här usel.

En ff blev 6 månader gammal idag. Gick från 1,8 till 1,7 wohoo vilket lyft hahaha (ironi) nu är det bara 4 mån kvar tills 1 av 3 ff försvinner.... Fan va man längtar. Vill egentligen vara helt ff fri och komma under 0, 9% spärren.... Lån på 165k dock... Så känns långt ifrån att komma dit om betyget bara rör sig 0,1 % för detta....

En ff blev 6 månader gammal idag. Gick från 1,8 till 1,7 wohoo vilket lyft hahaha (ironi) nu är det bara 4 mån kvar tills 1 av 3 ff försvinner.... Fan va man längtar. Vill egentligen vara helt ff fri och komma under 0, 9% spärren.... Lån på 165k dock... Så känns långt ifrån att komma dit om betyget bara rör sig 0,1 % för detta....
Samma läge för mig med 1 av 3 ff som försvann nyss och jag kom då under 0.9%! (0.7%) Så håll hoppet vid liv, jag har synliga uc lån på mer än 1 miljon liksom

Samma läge för mig med 1 av 3 ff som försvann nyss och jag kom då under 0.9%! (0.7%) Så håll hoppet vid liv, jag har synliga uc lån på mer än 1 miljon liksom
Ok! Så då kanske jag kommer ner till den nivån efter att 1 ff har tagits bort?
11 nov måste jag vänta till innan jag har fått bort 1 ff sen den andra 1/1 2023... Och den sista i juni nästa år....
Känns långt till dess...

Ok! Så då kanske jag kommer ner till den nivån efter att 1 ff har tagits bort?
11 nov måste jag vänta till innan jag har fått bort 1 ff sen den andra 1/1 2023... Och den sista i juni nästa år....
Känns långt till dess...
Asså det är ju ett mysterium med uc betygen. Men som referens då, jag hade 1.23% i april med 4 ff. Sen 0.93% när det blev 3 ff i maj. Och sen 0.7% då nyligen vid 2 ff.

Kanske är fel tråd men frågar, orkar inte göra en ny tråd.

Jag tog nytt abonnemang och fick då en bisonde förfrågan hade då 2.10% risk stod det är det bra bisonde betyg? ÄR BARA NYFIKEN, absolut inte tänkt ta ett lån via bisonde…

Kanske är fel tråd men frågar, orkar inte göra en ny tråd.

Jag tog nytt abonnemang och fick då en bisonde förfrågan hade då 2.10% risk stod det är det bra bisonde betyg? ÄR BARA NYFIKEN, absolut inte tänkt ta ett lån via bisonde…
Jag undrar vad egentligen är ett bra kreditbetyg överlag? Allt under 4.. under 3!?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp