Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

UC har legat nere sedan i går kväll. Samma sak med Kreddy, de kan int hämta data från UC står det.

Bilagor

• Screenshot_2023-06-21-06-51-45-507_com.android.chrome.webp
    Screenshot_2023-06-21-06-51-45-507_com.android.chrome.webp
    13.7 KB · Visningar: 142
  • Screenshot_2023-06-21-06-58-43-897-edit_com.pf_tech.kreddy.webp
    Screenshot_2023-06-21-06-58-43-897-edit_com.pf_tech.kreddy.webp
    70 KB · Visningar: 156
TEKNISKT PROBLEM
Just nu har vi tekniska problem, detta påverkar hemsidan och åtkomst tillvåra tjänster. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar skyndsamt för att åtgärda felet.
Varje månad samma skit.

Bra kreditupplysningbolag vi har.

TEKNISKT PROBLEM
Just nu har vi tekniska problem, detta påverkar hemsidan och åtkomst tillvåra tjänster. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar skyndsamt för att åtgärda felet.
Varje månad samma skit.

Bra kreditupplysningbolag vi har.
Igår kväll och tidigt på morgonen idag så fanns inte någon information om att de har tekniska problem. Man kom helt enkelt inte åt sidan.

Håller med dig om att vi har bra kreditupplysningsbolag, med ständigt tekniska problem

Mitt har inte ändrats på flera månader. Igår försvann ännu en förfrågan, och jag har bara en enda kvar. Den försvinner den 2 juli. i Maj hade jag 5 förfrågningar, och betyget var på 8,8. Nu har jag en och betyget är på 8,6.

Jag vill inte påskina att jag just nu bryr mig särskilt mycket, men jag följer ändå icke-förändringen med viss munterhet.

Vad har du gjort för att få en så stor förändring på kort tid?
Sökte inga nya lån eller krediter så 20 ff försvann innan jag sökte lån. Hade 22st från start. I april samlade jag alla krediter + löste ett mindre lån och delar av ett annat. Så nu har jag 5 lån + kreditkortet.

Sökte inga nya lån eller krediter så 20 ff försvann innan jag sökte lån. Hade 22st från start. I april samlade jag alla krediter + löste ett mindre lån och delar av ett annat. Så nu har jag 5 lån + kreditkortet.
Har din lön ändrats mycket och underskott under denna tiden?

Då försvann en förfrågan idag och ifrån 7 till 6 och nu är betyget 8.3% ifrån 10.6% när en ff försvann nu gäller det vänta till 20 juli samt 8 och 10 augusti :folded:
Sen ska bli spännande när krediten på 48000 kr försvinner också!

Senast ändrad:
Från 10.8 till 10.5. En förfrågan från hyresvärd försvann men tror inte det beror på det så mycket. Minskar i samma takt varje månad.
I september försvinner en allvarlig utmätningsförsök, hur mycket kan man minska då tror ni? Då inga anmärkningar men historiskt skuldsaldo i 15 månader. Fortfarande låg inkomst från 2021 på 220.000 kr och 2022 hamnar på 450000 kr

Kunde ha varit mig. Har ett utmätningsförsök som försvinner 9 september, och skuldsaldo som försvinner i november. Har dock inte märkt stor rörelse när mina förfrågningar försvunnit. Har gått från fem för två månader sedan till 0 idag, och mitt betyg har sjunkit från 8.8 till 8.4. Får se vad som händer i september, och sedan i november.

Kunde ha varit mig. Har ett utmätningsförsök som försvinner 9 september, och skuldsaldo som försvinner i november. Har dock inte märkt stor rörelse när mina förfrågningar försvunnit. Har gått från fem för två månader sedan till 0 idag, och mitt betyg har sjunkit från 8.8 till 8.4. Får se vad som händer i september, och sedan i november.
Mitt försvinner 19 september. Sen skuldsaldo först 202401. Fattade inte hur historiskt skuldsaldo fungerade så hade annars sett till att sköta det bättre från början förra året.

Då var det dags igen. Ny månad och nytt teknisk problem. Underbart :faceheart:

Jag har ff som skal försvinna idag, men ligger fortfarande på stabila 25,4 :(

Kan uc sjunka när sista förfrågan blir tre månader? Eller spelar det ingen roll när sista togs..?

Jag har ff som skal försvinna idag, men ligger fortfarande på stabila 25,4 :(
Det beror på hur många du har men kanske även på vem som som gjort förfrågan samt vilken summa.
Har du 15 ff och en försvinner så gör det ju inte så stor skillnad. Har du 3 och en försvinner gör det större skillnad, men då är det troligen andra saker som påverkar betyget så hårt att det kanske inte gör nån större skillnad ändå.

2 misskötta krediter och 2 anmärkningar.
Dessa ställer till det, kanske högt underskott med?
Förmodligen, tack o lov lär 1 misskött och 1 anmärkning försvinna inom kort. Men jag har tack vara mitt extra jobb ökat inkomsten med 14 000 netto sen september 2022. Betald ner 247 000 i skulder. Men UC lika usel. Sen kan det ju kvitta då jag inte tänker ta några blankolån igen någonsin. Skulle bara önska att UC förbättrades lite i takt med minskade skulder.

Förmodligen, tack o lov lär 1 misskött och 1 anmärkning försvinna inom kort. Men jag har tack vara mitt extra jobb ökat inkomsten med 14 000 netto sen september 2022. Betald ner 247 000 i skulder. Men UC lika usel. Sen kan det ju kvitta då jag inte tänker ta några blankolån igen någonsin. Skulle bara önska att UC förbättrades lite i takt med minskade skulder.
Ett samlingslån kan ju vara ok om du har höga räntor idag. Men om du amorterar som du gör så kanske allt är betalt när anmärkningarna försvunnit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp