Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Göra uppdateringen automatiskt?

Enligt kundtjänst sker det senast den 20:e i månaden, vilket blir imorgon
Och torsdagar brukar vara den vanligaste dagen. Då har de hunnit sova ruset av sig från förra helgen och uppvärmningen inför fredags aw har inte hunnit börja.

Jag har svårt att förstå vad det är som tar sådan tid att uppdatera, det är väl annars förhoppningsvis någon hyfsat duktig databasprogammerare som kan fixa så det inte tar flera veckor att göra beräkningar..

En uc ff försvann idag på min upplysning men i kreditkollen så är den kvar.. och det är först när den försvinner ifrån kreditkollen som UC score uppdateras.. borde inte en uc förfrågan försvinna direkt?

För mig är det uppdaterat nu

Varför gick mitt betyg upp från 0.5-0.6% när mitt bolån försvann?
1ff, 3 blanco som inte är nya, inga krediter, bra inkomst.

Min är också uppdaterad nu. Gick från 0,2 till 0,1, troligen för att jag minskat kreditkort från 8000 till 0.
Kreddy släpar väl oftast en dag eller två så där syns det inte ännu.

Varför gick mitt betyg upp från 0.5-0.6% när mitt bolån försvann?
1ff, 3 blanco som inte är nya, inga krediter, bra inkomst.
Du har inte längre en egendom med presumtiva övervärden i och finns väl risk att du får kvarskatt du inte kan hantera.

Tror det är något fel med Minuc. Hos dom flesta har det uppdaterats men för mig har det inte det..

Men min kredit har inte försvunnit ännu.
Grattis :) min gick från 14,3 till 14 haha. Hade 14,3 i 3 mån. 16 ff. 13 försvinner fram till september väntaaaar
det klarar du! Det går fort bara att ha tålamod så ska du se hur betyget sänks!

Ingen annans ferratum som har ändrats till avslutad även fast ni inte betalat klart den?
Ska jag vara rädd att den kommer tillbaka nästa uppdatering?

Mitt kreditbetyg har ändrats och när jag öppnar min upplysning själva rapporten så ser jag min kontokredit kvar och att den inte är uppdaterad än. Står fortfarande ”2023-05”? Är det någon bugg eller förstår ingenting, men i kreditkollen står det att jag inte har några kreditkortskulder eller avbetalningskredit.. jätte konstigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp