- Blev medlem
- 29 Juni 2025
- Meddelanden
- 33
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 6
Hamnat i en annan lönenivå?Mitt gick från 0,4 till 6,4 idag 😅? Inga nya förfrågningar, lån eller krediter. Fattar inget🤷♀️
Hamnat i en annan lönenivå?Mitt gick från 0,4 till 6,4 idag 😅? Inga nya förfrågningar, lån eller krediter. Fattar inget🤷♀️
Mitt kreditbetyg förbättrades gradvis efter att löneutmätning upphörde. Men betalningsanmärkningen "Misslyckat utmätningsförsök" dödade allt vad krediter heter. Kunde inte ens ta Klarna på 30:- förrän den försvann. Vi kunde dock byta bank och utöka bolån efter manuell prövning ett år innan anmärkningen försvann (Nordea). Min anmärkning härstammade från borgensåtagande efter konkurs i Aktiebolag.Jag har inte något "UC-Score" då jag haft löneutmätning, när jag loggar in så står det bara "misslyckat utmätningsförsök så vi kan ej utge score". Nu har jag inte längre löneutmätning (inte heller haft KFM sedan december 2025), har kontroll på mina skulder (ca 200k kvar vilket är under min årsinkomst så skuldkvoten är bättre men fortfarande inte topp, betalar in ca 20k på skulder varje månad), har 3 skulder kvar (varav 1 är billån och 1 är inkasso, den tredje CSN-återkrav som betalas av helt nästa månad). 1 betalningsanmärkning som ligger kvar fram tills december i år. Det går även att läsa mer om min situation på min profil, har ett eget inlägg, om man vill ha mer bakgrundsinfo. Senaste gäldenärsförsök var 9/7 2025. Kommer detta då försvinna i juli 2028? Kommer jag inte kunna få ett score fram tills dess? Eller får man tillbaka ett score när sista betalningsanmärkningen försvinner? Någon som varit med om detta och i så fall när fick ni tillbaka erat score?
På Kreddy-appen ligger jag på 25.1 (vilket är mindre bra, men bara 0.1 poäng ifrån bra) och har gjort senaste 4 månaderna, trots att 2 betalningsanmärkningar försvunnit och min skuldkvot har förbättrats. De hämtar info från UC, om jag har fattat det rätt, så någonstans borde jag ju ändå ha ett score? Är anledningen till att Kreddy inte förbättrats, trots bättre skuldprofil idag, för att UC inte vill dela med sig av sitt score?
Är det någon annan som varit i liknande sits som mig och vill dela med sig av sin historia?
Hur lång tid tog det ungefär innan både ditt kreditbetyg förbättrades gradvis och den "misslyckat utmätningsförsök", är det tre år som gäller från gäldenärskontakt trots att min sista betalningsanmärkning försvinner december i år? Har hört så olika om det där... Är inte ute efter att ta nya krediter just nu, men vore bara så skönt att veta att jag kan hyra typ en ny lägenhet om jag vill...Mitt kreditbetyg förbättrades gradvis efter att löneutmätning upphörde. Men betalningsanmärkningen "Misslyckat utmätningsförsök" dödade allt vad krediter heter. Kunde inte ens ta Klarna på 30:- förrän den försvann. Vi kunde dock byta bank och utöka bolån efter manuell prövning ett år innan anmärkningen försvann (Nordea). Min anmärkning härstammade från borgensåtagande efter konkurs i Aktiebolag.
För mig var det tre år efter datumet för Kronofogdens senaste utredningsrapport som blev "längsta benet". Dagen efter att den försvann så fick jag 0.1 i betyg på UC.Hur lång tid tog det ungefär innan både ditt kreditbetyg förbättrades gradvis och den "misslyckat utmätningsförsök", är det tre år som gäller från gäldenärskontakt trots att min sista betalningsanmärkning försvinner december i år? Har hört så olika om det där... Är inte ute efter att ta nya krediter just nu, men vore bara så skönt att veta att jag kan hyra typ en ny lägenhet om jag vill...
Från 0,9 till 2,6 idag, inga ändringar Alla andra siffror blir bättre och bättre för varje månadMitt gick från 0,4 till 6,4 idag 😅? Inga nya förfrågningar, lån eller krediter. Fattar inget🤷♀️