Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Två billån som är mina (bil+mc) och en bil som jag är medlåntagare på, men det ser ju ut som tre billån på UC (och det skulle förstås kunna bli så att jag måste betala det tredje lånet, även om jag tror att risken är liten).

Mc är det ungefär samma avbetalningstid som för bil där, eller är det längre/kortaste.
Har noterat att man kan få upp till 20 år på husbil och typ 15 på husvagnar.

Uppgifterna om avslutade lån/krediter har nu två ggr inte uppdaterats på UC. Först var det en kredit som sades vara avslutad hos uc men det stämde inte och jag fick krångla för att få den avslutad. Nu har jag ett billån som är avslutat men enligt uc har jag en pytteliten skuld kvar.

Mc är det ungefär samma avbetalningstid som för bil där, eller är det längre/kortaste.
Har noterat att man kan få upp till 20 år på husbil och typ 15 på husvagnar.
Jag vet inte hur det är generellt, men jag har fem år på både bil och MC. 20 år låter länge. Det kanske inte ens går att tanka dagens husbilar om 20 år...

Hur ofta uppdateras betyget utifrån nyttjade krediter nu förtiden? Inte haft sån koll senaste månaderna.

Nästintill nollat 2 krediter nu (20K, 30K) och det har uppdaterats på UC men betyget har inte ändrats utifrån det, är det fortfarande så att det kommer vid mitten av månaden?

Hur ofta uppdateras betyget utifrån nyttjade krediter nu förtiden? Inte haft sån koll senaste månaderna.

Nästintill nollat 2 krediter nu (20K, 30K) och det har uppdaterats på UC men betyget har inte ändrats utifrån det, är det fortfarande så att det kommer vid mitten av månaden?
Försöker hänga med i hur det fungerar, men det är lite rörigt. Jag tror att det fortfarande är en gång i månaden (i mitten av månaden) som så att den stora uppdateringen sker där "betyget" (prognos) sätts. Däremot verkar ens score inte automatiskt återspegla det, utan den kan flippa lite friare nu för tiden. Men det är mest en känsla jag har, högst osäker.

Fast fan vet, så här svarade de senast jag var i kontakt med UC:

Hej Gaston,

Tack för att du kontaktar oss.

Vi får information dagligen från våra källor, så riskprognosen är levande och kan ändras vilken dag som helst.

Men ditt UC-score ändras i slutet på varje månad.

Vi önskar dig en trevlig dag!

Med vänlig hälsning,

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp