Hej,
Någon som märkt något konstigt med betyget dom senaste dygnen.
Min gick från 1,4 (625) till 0,3 (686) med 1 extra ff och ett nollat kreditkort (15k), kan väl inte stämma?
Jag sökte ett lån i fredags med individuell ränta som antagligen bygger iaf en del på ens kreditbetyg.
Lånet är inte godkänt än pga kompletteringar. Är det kanske läge att göra en helt ny ansökan med det nya betyget, vad tror ni?
På en större lånesumma betyder ju ett par procentenheter mycket pengar..
Jag får spel på detta.
Nu när jag kollar upplysningskopian från den gjorda ansökan så står där 1,1 detta när den enligt mig själv vid tillfället låg på 1.4 på minuc.
1,4 bekräftades dessutom av handläggaren samt att betyget efter efter ansökan gick upp till 1,6.
Idag en vecka senare uppger ”alla” upplysningstjänster 0,3..
Jag är fullt medveten om att minuc buggar ibland men utöver det så är det ingen logik alls och inte en siffra som stämmer
Då kan en ju undra vad kreditgivarna ser? Det logiska borde ju vara att de ser det som UC visar vilket en ju kan hoppas på.
Mitt nästa steg blir därför att försöka få bättre koll genom att köpa en UC på mig själv som annan person. Är det någon som har en idé om hur jag gör det eller har en egen idé om hur jag kollar vidare och/ eller vad det är som händer?
Så här svarar Ai på frågan om det jag ser på UC är samma som en kreditgivare som använder UC ser..
”Ja, uppgifterna är exakt desamma, men presentationen kan skilja sig något eftersom kreditgivare ibland väljer olika paket (till exempel med eller utan en specifik UC-score).
När du köper
Min Upplysning via MinUC ser du precis den information som ligger till grund för bankernas beslut:”