• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mitt liv, har ett spelberoende som jag kämpar med.

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Det jag inte gillar med spelpaus tillsvidare spärr, verkar som att man kan logga in och ta bort den efter ett år och så kan man spela direkt.
Det borde egentligen ta en vecka/månad innan spärren hävs efter begäran.

Har också ett sug att häva spärren efter nyår, chansa på en signupbonus se hur det går och sen spärra sig på ett år igen.
Problemet är väl bara att om man torskar inköpet så kommer man börja jaga förlusten så sitter man där tiotals tusen back innan man spärrar sig på nytt med avsmak.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Det jag inte gillar med spelpaus tillsvidare spärr, verkar som att man kan logga in och ta bort den efter ett år och så kan man spela direkt.
Det borde egentligen ta en vecka/månad innan spärren hävs efter begäran.

Har också ett sug att häva spärren efter nyår, chansa på en signupbonus se hur det går och sen spärra sig på ett år igen.
Problemet är väl bara att om man torskar inköpet så kommer man börja jaga förlusten så sitter man där tiotals tusen back innan man spärrar sig på nytt med avsmak.
Ja gör inte det låt spärren ligga kvar så länge du inte häver den själv löper det på. Som sagt speldjävulen är inte att leka med. Man förlorar allt omdöme och sen är pengarna borta:(
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Har man en sambo/närstående man talat om detta för så kan man gemensamt gå in på spelpaus det datumet det upphör och se till så man förnyar :)
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Det jag inte gillar med spelpaus tillsvidare spärr, verkar som att man kan logga in och ta bort den efter ett år och så kan man spela direkt.
Det borde egentligen ta en vecka/månad innan spärren hävs efter begäran.

Har också ett sug att häva spärren efter nyår, chansa på en signupbonus se hur det går och sen spärra sig på ett år igen.
Problemet är väl bara att om man torskar inköpet så kommer man börja jaga förlusten så sitter man där tiotals tusen back innan man spärrar sig på nytt med avsmak.

Känner också ett sug,att köra en runda och sen spärra mig igen(fast enbart 6 mån).
Göra en "Lilaros" och beta av några små lån.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Eller pynta in summan du tänkt spela för på ett lån. Det är den största vinsten :)

Du har rätt,men jag kan få ett större vinst och avsluta lånet helt.
Vet att detta tänk inte är bra för mig.
Men jag tänkte att jag satsar en mindre summa var sjätte månad,thats it.
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Känner också ett sug,att köra en runda och sen spärra mig igen(fast enbart 6 mån).
Göra en "Lilaros" och beta av några små lån.

Sätt den på 12 månader, nu tänker du sätter jag den på 6 månader kan jag spela 2 gånger om året. Sen blir det 3 månader, 1 månad sen sitter man där och spelar igen.

Så hade jag tänkt iaf.

Jag kommer att häva min spärr, så jag kan sätta 12 månader direkt igen :)
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Du har rätt,men jag kan få ett större vinst och avsluta lånet helt.
Vet att detta tänk inte är bra för mig.
Men jag tänkte att jag satsar en mindre summa var sjätte månad,thats it.
Nämen det är inte alls bra tänkt, hur många gånger har man inte tänkt så?!?!
spela lite o vinna... det är ju just detta tänket som måste förändras i grunden.
Om du/vi skulle fortsätta tänka ” om vi vinner” så går vi fortfarande i spelträsket o suktar efter vinster som vi vet inte är några vinster egentligen, sedan kommer den förrädiska lögnen ” bara lite” nä glöm allt som har med spel att göra..Lovar att det är lugnast så.
Hoppas du tänker om där.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Du har rätt,men jag kan få ett större vinst och avsluta lånet helt.
Vet att detta tänk inte är bra för mig.
Men jag tänkte att jag satsar en mindre summa var sjätte månad,thats it.

Jag läste ut en bok imorse på 2 timmar "beroendepersonligheten" av Craig Nakken.

I den citeras följande någonstans i boken från en tavla hos någon vän:
"Att lura människor är en allvarlig sak,
Men när du lurar dig själv
Kan det bli dödligt"

Man talar om beroendepersonligheten och Jaget (2 skilda personligheter hos en beroendeperson). Det är din beroendepersonlighet som försöker rationalisera och rättfärdiga för dig att spela. Låt dig inte lura dig själv det är det absolut värsta som kan hända, när du lurat dig själv kommer du lyckas lura alla andra i din närhet för övertygelsen är så stor oavsett vad det handlar om.

Nu är du spelfri, håll dig så, låt dig inte lockas in tillbaka i skiten. Glöm inte bort hur du har mått tidigare och framför allt mot slutet av ditt spelande. Använd din man, använd folk i din närhet, använd oss och prata om de känslorna som blommar upp hos dig nu istället för att falla tillbaka. Jag vet att det har varit mitt misstag.

Jag kommer i varje fall aldrig ta mig ur detta förrän jag hanterat dessa känslor och det kan ju vara individuellt hur man hanterar dom, för mig hjälper det att prata om det.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp