• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Uppdatering.

Forex (350K - 5,66% i ränta alltså månadskostnad ca 3700). Har nu landat på mitt konto! Oerhört skönt. Det här lånet var egentligen tvunget för att kunna betala in det som är kvar på kvarskatten med mera.

Nästa samlingslån på 350.000 är ett lån som kommer ge andrum/sänka månadkostnader. Santander nekar eftersom dom hade en maxgräns på synligt Blanco så antalet aktörer är ganska få nu efter Forex betalat ut. Det är ett handfull kvar däribland Resurs,Ikano,Remember....

Men som sagt, skulle jag kunna landa 350.000 till så är jag nog i mål mer eller mindre.
Grattis Terry! Och inte minst BRA JOBBAT!! :folded::folded:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Så jävla härligt att höra!!

Finns här som bollplank både för dig och för alla andra som skriver.

Kommer snart inom någon månad öppna en tråd med sammanfattning om tips och råd hur jag fick båten på rätt köl.

Vissa kanske inte orkar plöja 200 sidor haha.

Det vore kanon med en sådan tråd.
Nu har jag inte läst igenom alla 200 sidor, men fick hopp om mitt spelmissbruk och tog tag i det pga dig och många andra som hamnat i träsket.

Så skulle vara kul och framför allt nyttigt att läsa om hur folk tog sig tillbaka på fötterna igen när dom till slut tog jag i sitt spelande eller annat missbruk mot vägen att bli kvitt missbruket och skulderna. :)

För när man hamnar i denna situation så tror man ju att man är helt ensam. Så var det för mig i alla fall..
Men när jag snubblade in på detta forum så kändes det genast lättare då man får kontakt med
folk som sitter i samma sits och bara skriva av sig med någon som kan komma med tips och råd när man känner sig helt vilse är så skönt.

Man blir inte idiotförklarad eller något även om det kan tyckas är konstiga frågor man ställer.
Alla är guld värda! :vinnare:

Så skulle gärna vilja komma med en fråga/fundering nu när jag har fått upp farten i skrivandet.

Släppte mina skulder då budgetrådgivaren sa att det var det enda och bästa jag kunde göra då jag inte har en suck att betala tillbaka på alla lån.
Men känner mig så fruktansvärt dålig som människa då jag bara "skiter" i påminnelserna som kommer. Speciellt dom som gör allt för att få tag på mig..

Re:member har hört av sig mest. Brev, telefonsamtal och sms dagligen.
Nu senast fick jag ett sms där dom skrev att dom bara ville göra mig uppmärksam på att dom kommer ringa antingen i dag eller imorgon från telefonnummer........

Vill dom bara säga att jag måste betala snarast och veta att jag har tagit del av informationen då dom spelar in samtalen säkert, eller är det något mer dom vill ha sagt tror ni?

Jag vet att jag bara kan trycka på svara och få ett 100% svar och kan då samtidigt säga som det är.
Känner mig som en barnunge men pga ångesten och skammen jag känner nu vill jag bara låsa in mig och få allt till kfm utan att behöva prata med långivarna och jobba på att få en sanering.

Ha en fin dag! <3
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Jag kan svara på det Remember håller på med.

Det enda dom vill är att fråga om du betalat/När du ska betala.

Ett tips om du inte vill ha den typen utav samtal är att "spärra" alla nummer dom ringer ifrån. Det går på samtliga telefoner.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Uppdatering.

Forex (350K - 5,66% i ränta alltså månadskostnad ca 3700). Har nu landat på mitt konto! Oerhört skönt. Det här lånet var egentligen tvunget för att kunna betala in det som är kvar på kvarskatten med mera.

Nästa samlingslån på 350.000 är ett lån som kommer ge andrum/sänka månadkostnader. Santander nekar eftersom dom hade en maxgräns på synligt Blanco så antalet aktörer är ganska få nu efter Forex betalat ut. Det är ett handfull kvar däribland Resurs,Ikano,Remember....

Men som sagt, skulle jag kunna landa 350.000 till så är jag nog i mål mer eller mindre.
Grattis Terry!
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Jag kan svara på det Remember håller på med.

Det enda dom vill är att fråga om du betalat/När du ska betala.

Ett tips om du inte vill ha den typen utav samtal är att "spärra" alla nummer dom ringer ifrån. Det går på samtliga telefoner.

Tack för snabbt svar! :tummen:
Har spärrat alla nummer som ringer som inte är med i telefonboken, dessa går direkt till telesvar.
Får ibland sms att jag har missat samtal.
Smsen gör inte mig så mycket så den funtkionen funkar för mig.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Var det ett samlingslån du fick från dom?
Hade dom lösenkrav

Nej. Inget samlingslån således inget lösenkrav.

Enligt Lendo är Forex den krångligaste banken eftersom att dom är enda banken vars alla processer är manuella och inga är digitalsierade/automatiserade. I mitt fall tyckte jag ändå det gick förhållandevis fort. Signerade skuldebrevet torsdag på morgonen fick pengarna på kontot tisdag på morgonen.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Fantastisk bra jobbat Terry!!
Nu då pricken över i:et.
Hoppas du hittar en bra aktör.
Hade du inget erbjudande från Collector?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Inget av Collector....

Det som står på tur nu.

Invänta att det gått 6 dagar sedan ansökan hos Lendo. Sen kommer jag ta ett samtal till Resurs/Swedbank/Ikano/Remember. Hoppas att någon utav dessa nappar och kan med samma UC (inom 30 dagar) låta mig göra en ny ansökan hos respektive aktör eller åtminstone hos någon av dom.

Om det går an kommer jag ha ett högt Blanco men min målsättning är att lösa åtminstone 250.000 utav dessa nya redan i år!

Men ett steg i taget :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp