• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Det här är för mig den mest givande tråden här på forumet. Har läst massor från början och det är sjukt peppande. Hoppas man får fortsätta följa utvecklingen här i tråden. För oss som precis blivit spelfria är det guld.

Av diverse skäl har jag inte skrivit exakta detaljer om vilka jag är skyldig och på vilka ställen skulderna uppstod. Men om vi såhär som såhär. Jag kan inte se hur mycket mer på botten jag kunde hamnat faktiskt. Dålig hälsa. Alkoholen flödade. Kroppen såg risig ut. Skyldig både kleti och pleti. Skyldig ALLT och ALLA....

MEN! Det gick att resa sig på 10 och i ärlighetens namn har det ändå gott ganska fort. Det finns hopp för alla!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Moffen87

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
58
Poäng
187
Helt grymt din historik fick mej att verkligen ta tag i allt tror inte jag hade gjort det om jag inte läst igenom din berättelse
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Helt grymt din historik fick mej att verkligen ta tag i allt tror inte jag hade gjort det om jag inte läst igenom din berättelse

Så jävla härligt att höra!!

Finns här som bollplank både för dig och för alla andra som skriver.

Kommer snart inom någon månad öppna en tråd med sammanfattning om tips och råd hur jag fick båten på rätt köl.

Vissa kanske inte orkar plöja 200 sidor haha.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
Av diverse skäl har jag inte skrivit exakta detaljer om vilka jag är skyldig och på vilka ställen skulderna uppstod. Men om vi såhär som såhär. Jag kan inte se hur mycket mer på botten jag kunde hamnat faktiskt. Dålig hälsa. Alkoholen flödade. Kroppen såg risig ut. Skyldig både kleti och pleti. Skyldig ALLT och ALLA....

MEN! Det gick att resa sig på 10 och i ärlighetens namn har det ändå gott ganska fort. Det finns hopp för alla!
Mm, spriten fanns ju faktiskt alltid med i bilden också. Nu dricker jag typ, aldrig längre. Det ena med det andra.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Uppdatering.

Signerade skuldebrevet hos Forex på Torsdag (morgon tidigt) inte hört något nytt sedan dess.

Skulle vara skönt att ha det avklarat, för att inte säga mer än välbehövligt så att jag sedermera kan gå vidare med mina planer.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Uppdatering.

Signerade skuldebrevet hos Forex på Torsdag (morgon tidigt) inte hört något nytt sedan dess.

Skulle vara skönt att ha det avklarat, för att inte säga mer än välbehövligt så att jag sedermera kan gå vidare med mina planer.

Forex har varit långsamma för mig. Ca 1 vecka tog det om jag inte minns fel.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Verkar vara genomgående...

Deras öppettider är 11:00 - 15:00 måndag till fredag haha.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Uppdatering.

Forex (350K - 5,66% i ränta alltså månadskostnad ca 3700). Har nu landat på mitt konto! Oerhört skönt. Det här lånet var egentligen tvunget för att kunna betala in det som är kvar på kvarskatten med mera.

Nästa samlingslån på 350.000 är ett lån som kommer ge andrum/sänka månadkostnader. Santander nekar eftersom dom hade en maxgräns på synligt Blanco så antalet aktörer är ganska få nu efter Forex betalat ut. Det är ett handfull kvar däribland Resurs,Ikano,Remember....

Men som sagt, skulle jag kunna landa 350.000 till så är jag nog i mål mer eller mindre.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp