• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Det som nu spökar är att jag inte kan göra en ny ansökan på Remember/Ikano/Advisa (automatiskt avslag) eftersom att Lendo där jag valde Forex "blockerar" alla bankers ansökan fortfarande är öppna fast jag valde Forex...

Störigt!!!

Vill ha detta klart ASAP liksom...

Hur funkar andra aktörer? Många kanske har andra långivare?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Jag vet inte riktigt. Jag kommer ta samtal till Lendo så fort jag vaknar!!! Sen är det löning för mig på onsdag så vill helst ha allt klart tills dess så man kan planera lite.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Ja alltså nu struntar jag i räntan för det sämsta lånet har jag som ambition att slutlösa ganska kvickt så rör sig om en begränsad period.

Men det är samma sak där - så fort jag går in på Bank Norwegian står det att jag har en öppen ansökan ifrån Lendo fast jag valde att gå vidare med Forex.
 

BeritBubbla

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
16 Oktober 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
36
Poäng
146
Jag har tidigare ansökt först på advisa (Och godkänt) och sen på lendo, bara med en dags mellanrum och har alltid fått erbjudanden från samma banker? Kanske har ändrats.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Jag har tidigare ansökt först på advisa (Och godkänt) och sen på lendo, bara med en dags mellanrum och har alltid fått erbjudanden från samma banker? Kanske har ändrats.

Otroligt intressant detta. För när jag ringer Remember så säger dom att jag har en öppen ansökan. När jag loggar in på Bank Norwegian så står det såhär:

Din ansökan kommer från vår partner Lendo Part of Schibsted AS.


Du har inte tackat ja till låneerbjudandet. Vänligen ta kontakt med Lendo Part of Schibsted AS för att vi ska kunna behandla din låneansökan.




1. Signera låneavtalet
Ej mottagen
2. Lägg till betalningsinformation
Ej mottagen
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
...detta alltså trots att jag redan har valt ett lån utav Forex. Så det är jätteknepigt att veta hur fan jag ska gå till väga alltså haha.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
@Terry_ fråga, går du fortfarande på såna här möten för spelberoende eller har du slutat helt med dessa? Har du någon tanke/strategi för att upprätthålla din spelfrihet framöver?

Själv går jag inte på sådana möten längre för alla är online. Tänkte dock fortsätta gå lite sporadiskt när Corona lugnat ned sig. I övrigt tycker jag det hjälper att skriva på forumet här också samt prata med vänner som känner till min bakgrund och som valt att stanna i mitt liv. Ibland hjälper det även att blicka tillbaka och komma ihåg hur dåligt jag mådde när jag valde att sluta spela.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
...detta alltså trots att jag redan har valt ett lån utav Forex. Så det är jätteknepigt att veta hur fan jag ska gå till väga alltså haha.

Det funkar alltså inte att söka direkt hos någon av aktörerna efter ansökan hos låneförmedlare? Jag hade i första hand testat ringa dom direkt och frågat, sedan om de ej går testat genom en annan låneförmedlare. Eller annan låneförmedlare först sen ringa runt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
@Terry_ fråga, går du fortfarande på såna här möten för spelberoende eller har du slutat helt med dessa? Har du någon tanke/strategi för att upprätthålla din spelfrihet framöver?.


Jag har i mars varit spelfri i 3 år...

Påminns ju varje dag av vad det har ställt till för mig så känner mest avsmak och avsky för det.

Däremot är det inte omöjligt jag trillar förbi ett utav dom mötena för det är aldrig dumt att bli påmind hur vidrigt spel är.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp