• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Northmill reduce kan va ett sista alternativ också. Jag fick där ca 50k med anmärkning för att samla olika lån. De går på samma uc som lendo tog, så ingen ny uc.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Northmill reduce kan va ett sista alternativ också. Jag fick där ca 50k för att samla olika lån.

jag hade inte vågat chansa på dom i första hand. Jag ringde för ett par månader direkt till dom, berätta mina förutsättningar som de flesta känner till. De bad mig avvakta pga mina höga blancolån. Nu har ju du Terry visserligen 800k i synliga blancolån och bättre inkomst men ring dom innan isf
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Ska söka om ca en vecka. Samlingslån.

Hur tycker ni att jag ska gå till väga?

Ska jag söka via Lendo igen? Via Advisa eller ska jag direkt gå via Remember/Resurs/Ikano som gav mig bud sist och hoppas dom inte tar en ny FF?

Jättesvårt att veta.
Hur lång tid har gått sedan du sökte sist? Har genom åren provat Freedom finance, Advisa, Sambla, Lendo, tycker du ska ta Lendo eller Sambla, de har många olika långivare och har i alla fall fungerat bäst för mig. Brukar kolla så det inte är banker jag ev redan har lån hos; alltså väljer den låneförmedlare där man har ”som minst lån” hos de banker som används, svårt att skriva ut på korrekt svenska;)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Skuldebrev påskrivet och skickat till Ikano. För mig att räntan blev 4.95%....

Så om nu allt går vägen har jag 3.95% hos Nordea ( ca 850.000 ) jag har en ränta på 5.05% hos Forex (350.000) och hos Ikano 4.95% ( 350.000 ).

Ganska hög belåning. Men samtidigt är räntorna bra så det går absolut runt - Kommer dock som jag sagt söka ett lån till. Det sista. Här skiter jag i räntan för det lånet kommer jag betala tillbaka/betala av inom ett år.

Men problemet är att när jag sökte Lendo fick jag 8 bud - sen när jag sökte Lendo igen förra veckan fick jag bara ett bud...Av Ikano.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Skuldebrev påskrivet och skickat till Ikano. För mig att räntan blev 4.95%....

Så om nu allt går vägen har jag 3.95% hos Nordea ( ca 850.000 ) jag har en ränta på 5.05% hos Forex (350.000) och hos Ikano 4.95% ( 350.000 ).

Ganska hög belåning. Men samtidigt är räntorna bra så det går absolut runt - Kommer dock som jag sagt söka ett lån till. Det sista. Här skiter jag i räntan för det lånet kommer jag betala tillbaka/betala av inom ett år.

Men problemet är att när jag sökte Lendo fick jag 8 bud - sen när jag sökte Lendo igen förra veckan fick jag bara ett bud...Av Ikano.
Mycket bra räntor som gör att du kan amortera desto mer, grattis!!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Skuldebrev påskrivet och skickat till Ikano. För mig att räntan blev 4.95%....

Så om nu allt går vägen har jag 3.95% hos Nordea ( ca 850.000 ) jag har en ränta på 5.05% hos Forex (350.000) och hos Ikano 4.95% ( 350.000 ).

Ganska hög belåning. Men samtidigt är räntorna bra så det går absolut runt - Kommer dock som jag sagt söka ett lån till. Det sista. Här skiter jag i räntan för det lånet kommer jag betala tillbaka/betala av inom ett år.

Men problemet är att när jag sökte Lendo fick jag 8 bud - sen när jag sökte Lendo igen förra veckan fick jag bara ett bud...Av Ikano.
Vad blir månadskostnaden på dom tre stora lånen med amortering ?
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Skuldebrev påskrivet och skickat till Ikano. För mig att räntan blev 4.95%....

Så om nu allt går vägen har jag 3.95% hos Nordea ( ca 850.000 ) jag har en ränta på 5.05% hos Forex (350.000) och hos Ikano 4.95% ( 350.000 ).

Ganska hög belåning. Men samtidigt är räntorna bra så det går absolut runt - Kommer dock som jag sagt söka ett lån till. Det sista. Här skiter jag i räntan för det lånet kommer jag betala tillbaka/betala av inom ett år.

Men problemet är att när jag sökte Lendo fick jag 8 bud - sen när jag sökte Lendo igen förra veckan fick jag bara ett bud...Av Ikano.
Bra räntor du har:tummen::)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp