• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag har en fråga till alla er som skriver ”bra jobbat, bra kämpat” osv, är genuint intresserad för att jag inte förstår, vad är det som är bra jobbat med att släppa alla lån man tagit till kronofogden och senare få skuldsanering?

Befogad fråga,
Det man dock ska ta med sig är att lagstiftningen inte riktigt är utformad på det sättet att du kan leva rövare ett par år - ta några miljoner i skuld och sen vips, du får skuldsanering.

Du ska uppfylla skälighetsprincipen där det bland annat ingår att du ska ha gjort allt i din makt för att betala av på dina skulder.

Det är också en stor anledning till att mer än hälften nekas skuldsanering, antingen det eller att dom inte är tillräckligt skuldsatta.

Jag i mitt fall har ju kämpat röven av mig i 20 år med att gå runt, betala av, levt på bröd och vatten vissa månader osv.

Hade man gjort en uträkning hur mycket jag totalt har lånat - kontra betalat tillbaka så har jag naturligtvis betalat av med råge men däremot så har ju vissa räntor i synnerhet på högkostnadskrediterna slaktat mig.

Ta Tandoo, första året betalade jag 40.000 till dom, var aldrig sen en dag - min totala skuld minskade med mindre än 5.000 kronor (100.000 var lånet på)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
1 122
Poäng
897
Befogad fråga,
Det man dock ska ta med sig är att lagstiftningen inte riktigt är utformad på det sättet att du kan leva rövare ett par år - ta några miljoner i skuld och sen vips, du får skuldsanering.

Du ska uppfylla skälighetsprincipen där det bland annat ingår att du ska ha gjort allt i din makt för att betala av på dina skulder.

Det är också en stor anledning till att mer än hälften nekas skuldsanering, antingen det eller att dom inte är tillräckligt skuldsatta.

Jag i mitt fall har ju kämpat röven av mig i 20 år med att gå runt, betala av, levt på bröd och vatten vissa månader osv.

Hade man gjort en uträkning hur mycket jag totalt har lånat - kontra betalat tillbaka så har jag naturligtvis betalat av med råge men däremot så har ju vissa räntor i synnerhet på högkostnadskrediterna slaktat mig.

Ta Tandoo, första året betalade jag 40.000 till dom, var aldrig sen en dag - min totala skuld minskade med mindre än 5.000 kronor (100.000 var lånet på)

Du har ju också visat att du är spelfri. Du är helt klart värd detta!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Du har ju också visat att du är spelfri. Du är helt klart värd detta!
Jajamän!

6-7 år snart.

För att inte tala om att jag hade arbetsdagar på 12 timmar när det var som värst.

Stort tack till dig och ha en underbar helg!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 835
Mottagna reaktioner
7 211
Poäng
4 807
Jag har en fråga till alla er som skriver ”bra jobbat, bra kämpat” osv, är genuint intresserad för att jag inte förstår, vad är det som är bra jobbat med att släppa alla lån man tagit till kronofogden och senare få skuldsanering?
Jag brukar säga Grattis!
Men det är väl också så att de som släpper allt till kf har kämpat ett bra tag med att ö h överleva dag för dag. Några kanske inte ens orkar söka ss, några flyr utomlands, några tappra själar gör jobbet och ansträngningen (psykiskt) att gå igenom hela processen så det är väl det som är bra jobbat.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 003
Mottagna reaktioner
320
Poäng
517
Jag brukar säga Grattis!
Men det är väl också så att de som släpper allt till kf har kämpat ett bra tag med att ö h överleva dag för dag. Några kanske inte ens orkar söka ss, några flyr utomlands, några tappra själar gör jobbet och ansträngningen (psykiskt) att gå igenom hela processen så det är väl det som är bra jobbat.
Dessutom kan det bli uppmuntrande att man fortsätter att kämpa.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Vilken livshistoria du har. Kan se dig i framtiden föreläsa hur man kan resa sig från botten till toppen.

Jag vet inte om du har sett det men han Holknekt som stämmer Unibet (tyckte han hade spelat bort 10-20 miljoner) , han föreläser nu till skolor bland annat!
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 992
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
867
Dessutom kan det bli uppmuntrande att man fortsätter att kämpa.
Exakt! En dag som denna hade det behövts. Jag kan ju lägga ner när som men har börjat studera istället och har ändå planer framöver. Har mina barn denna helgen men 0 på kontot. Men dom gillar mig ändå.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp