• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
296
Mottagna reaktioner
190
Poäng
366
Toppen är inte mitt mål, nöjer mig med ett drägligt liv til vardags utan behöva oroa mig över mat, kläder, tandläkare, glasögon.... varje månad.
Håller med. Nöjd med en fungerande vardag också. Vill känna friheten i att inte behöva budgetera varje liten detalj.
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
213
Mottagna reaktioner
213
Poäng
397
Dem flesta av oss har eller har haft samma problem. Skriva av sig är en del av läkandet.
Exakt alla vi som är här är ju experterna på alla stegen. Själv släppte jag allt när bara de usligaste lånen var det enda jag fick, typ låna 5000 betala 6000 om 30 dagar. Detta var sent 2017 och jag hade 2 st blancolån på totalt 450 K varav det ena av lånen var taget redan 2010 på 200 K enbart för att månadsbetalaningen till CSN var 5 K i månaden vilket kändes riktigt hårt när jag precis började tjäna hyfsat, genom att dega igen csn så ville blancolånet bara har drygt 2 papp och räntan är ju alltid rätt låg på första blancolånet.

Hursomhelst när jag släppte allt hade jag de 2 stora blancolånet, några mellan lån 3-4 lån på cirka 200000 som egentligen hjälpt mig som arbetslös att betala på blancolånen och mellanlånen. Att sitta med dåvarande A-kassa på cirka 11 K rent och dra runt sig själv, hyra och busskort och amorteringar på lån på 12 K i månaden är ju som att slå huvudet i backen. Få ut 11 k men bara lånen kostade alltså 12 K så jag gav upp jan 2018 det var ju totalt omöjligt att lösa. Så jag mådde helvete och orkade inte ta i skiten, självmordstankar och hela paketet. Först i början på 2022 tog jag tag i det med, vilket jag råder alla till att ta hjälp av budget och skuldrådgivaren och tillsammans fylla i en ansökan om skusan. Min gick igenom och kfm fastställde min totala skuld till knappt 3 miljoner. Det ökade altså med drygt 2 miljoner kr bara att stoppa huvudet i sanden i 4 år. Så 2027 är skusan klar, så lustigt nog sedan de sket sig till skuldfri en 10 år.

Så alla som läser och har närmre en mille i skulder sök skusan. Och var/är du arbetslös som jag va så kan du omöjligt lösa att dra runt dig själv och dega av närmre millen. Lycka till alla där ute
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
213
Mottagna reaktioner
213
Poäng
397
Jag brukar säga Grattis!
Men det är väl också så att de som släpper allt till kf har kämpat ett bra tag med att ö h överleva dag för dag. Några kanske inte ens orkar söka ss, några flyr utomlands, några tappra själar gör jobbet och ansträngningen (psykiskt) att gå igenom hela processen så det är väl det som är bra jobbat.
Precis så var det för mig, år av krånglade och räknade och sedan arbetslös, utblottad och uträknad. Skulderna skenar medans man är fullt upptagen med (när ångesten var som störst när en dm brev kommer varje dag månaden efter man släppt allt) stt stirra i taket och vid ett par tillfällen slog jag huvudet i väggen så länge att jag inte orkade längre. Fy fan vad jag mådde dåligt.
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
53
Poäng
176
Exakt alla vi som är här är ju experterna på alla stegen. Själv släppte jag allt när bara de usligaste lånen var det enda jag fick, typ låna 5000 betala 6000 om 30 dagar. Detta var sent 2017 och jag hade 2 st blancolån på totalt 450 K varav det ena av lånen var taget redan 2010 på 200 K enbart för att månadsbetalaningen till CSN var 5 K i månaden vilket kändes riktigt hårt när jag precis började tjäna hyfsat, genom att dega igen csn så ville blancolånet bara har drygt 2 papp och räntan är ju alltid rätt låg på första blancolånet.

Hursomhelst när jag släppte allt hade jag de 2 stora blancolånet, några mellan lån 3-4 lån på cirka 200000 som egentligen hjälpt mig som arbetslös att betala på blancolånen och mellanlånen. Att sitta med dåvarande A-kassa på cirka 11 K rent och dra runt sig själv, hyra och busskort och amorteringar på lån på 12 K i månaden är ju som att slå huvudet i backen. Få ut 11 k men bara lånen kostade alltså 12 K så jag gav upp jan 2018 det var ju totalt omöjligt att lösa. Så jag mådde helvete och orkade inte ta i skiten, självmordstankar och hela paketet. Först i början på 2022 tog jag tag i det med, vilket jag råder alla till att ta hjälp av budget och skuldrådgivaren och tillsammans fylla i en ansökan om skusan. Min gick igenom och kfm fastställde min totala skuld till knappt 3 miljoner. Det ökade altså med drygt 2 miljoner kr bara att stoppa huvudet i sanden i 4 år. Så 2027 är skusan klar, så lustigt nog sedan de sket sig till skuldfri en 10 år.

Så alla som läser och har närmre en mille i skulder sök skusan. Och var/är du arbetslös som jag va så kan du omöjligt lösa att dra runt dig själv och dega av närmre millen. Lycka till alla där ute
Helt jävla sinnessjukt hur det kan öka med 2 miljoner. Fantasisummor för fan!
Sitter själv i din 2018 sits men ej arbetslös och allt pga spel. Senaste lånen var i Januari för jag spelade bort hela December lön så får nog avvakta ett år eller så innan jag söker.
Ca 1.2 i totala skulder...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp