Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Du menar stoppar dom under madrassen och inte överhuvudtaget leva livet för att sedan dö med 17 miljoner på banken :)?
Eller menar du att investera dom i aktier/valutor/projekt med risk att bränna ALLT utan att unnat sig en god middag ute?
Nja, har man skulder så ska man betala på dessa i högsta mån man kan. Inte bränna dem på krogbesök. Det är en lyx, inte ett måste.
Personen som har skulder har säkert haft roligt för lånade pengar.

Personligen tycker jag att personer som köper en bil för över 50.000 är idioter. Du tycker folk som går på krogen är det, någon tredje tycker att folk som har amex-kort är idioter etc etc.
Det är subjektiva åsikter och inte någon universell sanning.

Jag har för mig att jag har läst någonstans att Malmö och Kalmar är landets krogtätaste städer. Alltså att det går flest barer/pubar per invånare. Känns inte som en allt för orimlig gissning.

Sprängde dom inte en krog i centrum där igår ?

Personligen tycker jag att personer som köper en bil för över 50.000 är idioter. Du tycker folk som går på krogen är det, någon tredje tycker att folk som har amex-kort är idioter etc etc.
Jag tycker alla personer i din fiktiva beskrivning är vanliga, normala människor, så länge dem kan betala och göra rätt för sig!

De som lånar till en bil över det är lite idiotiskt. Har du pengar att köpa bil cash fine.

Nya bilar med lån är typ som att ta ett sms lån på hundra tusentals kroner dock i skär förlust av pengar. Med värdeminskningen så är lånet snordyrt.

Ser det inte som otänkbart att vi en dag ser köp av bilar räntefritt rent av för boosta försäljningen. Är typ nästa steg.

Håller med.
Jag personligen skulle prioritera helt annorlunda än att bränna massa stålar. Och speciellt bränna dem i malmö...
Kan vi inte gräva av skiten och skicka tillbaka det till mellanös.. Förlåt, menade Danmark.

Finns en trevlig grupp som träffas och tar något spadtag för att gräva bort Skåne från Sverige.. något för dig kanske ?

Detta görs årligen

Min polare kör Amex, han tar alla noter så swishar man ;)

Håller med.
Jag personligen skulle prioritera helt annorlunda än att bränna massa stålar. Och speciellt bränna dem i malmö...
Kan vi inte gräva av skiten och skicka tillbaka det till mellanös.. Förlåt, menade Danmark.

:mad:
Nu är det så att min ena väninna ”nollade” så vi va ett gäng som drog ut henne... Spenderade kanske 750kr ute.

Själv prioriterar ja gratis aktiviteter inom djur & natur, men ja har oxå förmånen av en stor vänskapskrets, så ja, det blir en del privata fester... :)
Jag har bara mig själv att ansvara för då min dotter är vuxen & klarar sig själv.

:mad:
Nu är det så att min ena väninna ”nollade” så vi va ett gäng som drog ut henne... Spenderade kanske 750kr ute.

Själv prioriterar ja gratis aktiviteter inom djur & natur, men ja har oxå förmånen av en stor vänskapskrets, så ja, det blir en del privata fester... :)
Jag har bara mig själv att ansvara för då min dotter är vuxen & klarar sig själv.
Lika klok som alltid Kimsan❤️

Amex min poäng är att det handlar om prioriteringar. Det finns inga rätt eller fel vad folk prioriterar. Något som är galet för dig eller mig kanske inte är det för någon annan. Vissa har en passion för vin och fast dom är skuldsatta köper dom viner för 15.000 i månaden...

Såklart det finns rätt eller fel i prioriteringar, det är bara en dålig ursäkt enligt mig.
Tycker du att du prioriterade rätt när du valde att spela upp alla dina pengar och sätta dig i den sitsen du är i nu? Var det rätt prioriterat?

Lägg av nu @Amex !!! Det är ju förbannat jäkla märkligt att alltid ska nått sticka i ögonen på några... :mad:
Ja, jag har gjort fel... ja, jag försöker göra rätt för mig varje månad, men hur ja spenderar mina ynka 5000kr/mån ska Du fullständigt skita i!!
Jag försöker göra mitt yttersta för att reparera de finansiella skador jag orsakat, men låt mig iallafall ta en liten krogrunda någon gång då och då utan att det skall rasa här ute...

...men förlåt att ja skrev det här - uppenbarligen ska ja sitta hemma & ruttna när jag inte arbetar ”skiten ur mig”. :mad:

Såklart det finns rätt eller fel i prioriteringar, det är bara en dålig ursäkt enligt mig.
Tycker du att du prioriterade rätt när du valde att spela upp alla dina pengar och sätta dig i den sitsen du är i nu? Var det rätt prioriterat?

Meningen är väl inte att sluta leva för att man har skulder/spelmissbruk?

Viktiga är väl att man lever och gör saker man tycker är roligt ibland och avviker från sitt missbruk och skapar ett nytt mönster, annars vet jag inte vad jag ska göra.

Personligen anser jag att pengar är till för att förbrukas.
Alkohol råkar dessutom vara en av de bästa medicinerna mot den ångest och huvudvärk som kommer med hög skuldsättning.
Med andra ord står jag till fullo bakom beslutet att kröka.

Hade man inte kunnat göra det så hade det ju blivit repet för länge sen.

Meningen är väl inte att sluta leva för att man har skulder/spelmissbruk?

Viktiga är väl att man lever och gör saker man tycker är roligt ibland och avviker från sitt missbruk och skapar ett nytt mönster, annars vet jag inte vad jag ska göra.

Exakt...
Ja märkte i vintras hur ja började bli lite halv deppig... Gjorde väldigt lite bortsett från ”mina” hästar & några fåtalet fester, men ljuset, värmen och glada människor som denna tiden på året genererar, gör att man vill ut igen... Njuta av det lilla utrymme jag kan :)

Personligen anser jag att pengar är till för att förbrukas.
Alkohol råkar dessutom vara en av de bästa medicinerna mot den ångest och huvudvärk som kommer med hög skuldsättning.
Med andra ord står jag till fullo bakom beslutet att kröka.

Hade man inte kunnat göra det så hade det ju blivit repet för länge sen.

:D Myyyy god !!! Ja är den första att erkänna att ja älskar VIN och Aperol, men själv dricker ja i sociala sammanhang & ytterst måttligt för mer tillåter inte plånboken...

Men för att reta upp några fler nu, så tack vare att ja ser så förbaskat bra ut, så blir ja ofta bjuden på lite gottigott oxå... :D😎:D
En kväll ute behöver sannerligen inte bli så dyr... Vi cyklar oxå, så inga kostnader för dyra taxiresor eller buss... :D

Tänk om allt var så självklart svart och vitt, rätt och fel vad lätt livet hade vart att leva. Alla har vi våra egna slag att kämpa oss ur, oavsett vad så tycker jag iaf det viktigaste är att man känner lite lycka påvägen, annars känns ju hela livet ganska bortkastat om man hela tiden ska grubbla på vad som gått fel. Även dem som dömer ut andra på direkten har sitt att se efter och sina läxor att lära, kanske att inte döma folk så fort?
Det här forumet är så viktigt för många tror jag när man ser att andra är precis lika mänsklig som en själv och kan sätta sig i skiten och ni är verkligen bra på att peppa varandra! 🙄

Fyfan vad fult av dig. Tror du verkligen att man tänker nyttigt när man är inne ett beroende? Tror du att morgondagen spelar roll? Det är först i efterhand man tänker på vad man gjort!

Ibland är det bättre att hålla tyst när man ändå inte har något vettigt att komma med. Dessa människor kämpar varje vecka med sina skulder. Det är aldrig nyttigt att gräva ner sig med dom mörka tankarna man går runt med dagligen, det kan vara otroligt skönt att få ett break ibland... Även om det kostar några hundringar...

Fyfan vad fult av dig. Tror du verkligen att man tänker nyttigt när man är inne ett beroende? Tror du att morgondagen spelar roll? Det är först i efterhand man tänker på vad man gjort!

Ibland är det bättre att hålla tyst när man ändå inte har något vettigt att komma med. Dessa människor kämpar varje vecka med sina skulder. Det är aldrig nyttigt att gräva ner sig med dom mörka tankarna man går runt med dagligen, det kan vara otroligt skönt att få ett break ibland... Även om det kostar några hundringar...

Tack ❤️

Tänk om allt var så självklart svart och vitt, rätt och fel vad lätt livet hade vart att leva. Alla har vi våra egna slag att kämpa oss ur, oavsett vad så tycker jag iaf det viktigaste är att man känner lite lycka påvägen, annars känns ju hela livet ganska bortkastat om man hela tiden ska grubbla på vad som gått fel. Även dem som dömer ut andra på direkten har sitt att se efter och sina läxor att lära, kanske att inte döma folk så fort?
Det här forumet är så viktigt för många tror jag när man ser att andra är precis lika mänsklig som en själv och kan sätta sig i skiten och ni är verkligen bra på att peppa varandra! 🙄

Kunde inte ha sagt de bättre självt ❤️

:D Myyyy god !!! Ja är den första att erkänna att ja älskar VIN och Aperol, men själv dricker ja i sociala sammanhang & ytterst måttligt för mer tillåter inte plånboken...

Men för att reta upp några fler nu, så tack vare att ja ser så förbaskat bra ut, så blir ja ofta bjuden på lite gottigott oxå... :D😎:D
En kväll ute behöver sannerligen inte bli så dyr... Vi cyklar oxå, så inga kostnader för dyra taxiresor eller buss... :D

Dejt? Stilig norrlänning med groteska spelmissbruk måste väl vara attraherande.

Spring nota självfallet ;)

Tack, som praxis här på forumet så antar jag det är KFs väntetid till avslag/beviljande ;)

:D Hahaha... ja dör, så kuligt😛 men ja, jag tycker vi ska förhålla oss till denna redan väletablerade handläggningstid i alla olika typer av ”ärenden”....

LOOOOVE IT 😛

Såklart det finns rätt eller fel i prioriteringar, det är bara en dålig ursäkt enligt mig

Ja fast vem avgör dom, du?

Som Kronogofden ovan skriver "Alkohol råkar dessutom vara en av de bästa medicinerna mot den ångest och huvudvärk som kommer med hög skuldsättning.
Med andra ord står jag till fullo bakom beslutet att kröka."

I det fallet blir ju det en prioritet för honom - en prioritet jag själv valt och väljer frekvent - vem är det då som avgör om det är en korrekt prioritering, du?

:D Hahaha... ja dör, så kuligt😛 men ja, jag tycker vi ska förhålla oss till denna redan väletablerade handläggningstid i alla olika typer av ”ärenden”....

LOOOOVE IT 😛

Får väl hoppas det inte hamnar på ”avslags teamet” direkt :)

Nu ” går ” det fortare med handläggningen så det ” går ” kanske fort även med den kölistan eller könlistan.

Hahaha...:D problemet är att min handläggningstid går snart in i ”summer mode” med per automatik längre handläggningstid... Tror även att det stämmer för Skusan ärenden ;)

Jag har för mig att jag har läst någonstans att Malmö och Kalmar är landets krogtätaste städer. Alltså att det går flest barer/pubar per invånare. Känns inte som en allt för orimlig gissning.
Fel, det är Sundbyberg i Stockholm ;)

Fel, det är Sundbyberg i Stockholm ;)

...men vi pratar ju städer nu? E Sundbyberg verkligen en stad?!

Sorry, men som skåning drar man ogärna norröver - vi vallfärdar söderut och vet därför ytterst lite om det som ligger norr om Skånelands gräns... ;)

Kimsie du är insöad på eran platta tråkiga slätt.;). For the record så ärSundberg en stad. Den med mest pubar per caaaaapita;)

Är Sundbyberg en egen stad?! Det är som om vi hade sagt att Västra Hamnen är det...

Känner ett behov av att försvara både folk som väljer att lägga sina pengar på en kul festnatt och lite Malmö nu (född och uppvuxen där, bor några mil därifrån nu) men ska kanske ligga lite lågt...
Men vill ändå påpeka att en människa med ”normal” ekonomi aldrig skulle bli ifrågasatt för vad hen väljer att lägga sina pengar på, och den personen behöver aldrig prioritera säg nya skor till barnen framför en festkväll med vännerna. Låt oss hoppas att vi är aktiva på detta forum och som måste prioritera en dag kan få uppleva lyxen att ha råd med både och, som två självklara saker bland flera, utan att bli kritiserade.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp