Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Dom här skojarna är bra roliga alltså..
Hur kan den enda betalningsmetoden vara Trustly? Är det för att dom är så ivriga på sina pengar?

En familjemedlem ska nämligen hjälpa mig att slutlösa lånet, vi bor inte jättenära varandra precis och han känner att det är lite väl mycket att sätta över cirka 20000 till mig då han inte har det förtroendet för mig efter år av spelberoende, Sms-lån och så vidare. Finns det inget ställe man kan hitta OCR på? Försökte ringa och mejla Monefit, men inga svar...(såklart).

Någon som fått besked, eller fått tag på monefit?

Fick äntligen tag på creditstar. Enligt deras kundtjänst så har dom begränsningar i sin tjänst och betalar inte ut några pengar just nu . Gäller både creditstar och monefit och det är främsta anledningen till att det blev avslag. Dom hade inte riktigt något bra svar när jag ställde frågan om varför dom inte går ut med den informationen på hemsidan. Så nu har en Bisnode gjorts fast dom visste att dom inte har pengar att låna ut. Enligt kundtjänst kommer dom att meddela alla när tjänsten är igång igen. Oseriösa så det stinker om det.

Tjena nån som har plockat ut på krediten den senaste tiden som fått pengar? Har bara betalat av sen i maj, men skulle behöva 5000 extra denna månad och försökt under ett par dagar att plocka ut men inga pengar kmr!

Tjena nån som har plockat ut på krediten den senaste tiden som fått pengar? Har bara betalat av sen i maj, men skulle behöva 5000 extra denna månad och försökt under ett par dagar att plocka ut men inga pengar kmr!
Slut på pengar

Hur slutbetalar man då?
Eller är tanken att man ska vara låst och inte kunna slutbetala för att dom ska tjäna så mycket som möjligt på det?
Man kan ju bara betala det som är förfallet (om man nu har förfallna fakturor) samt kommande faktura. Hur slutlöser man lånet? Måste vara olagligt att inte ens erbjuda sina kunder att kunna betala i förtid, dom duckar ju alla former av mejl och telefonsamtal från en.

Någon måste ju slutbetalt detta lån på något sätt tänker jag? Om inte annat är det ju mycket illa eftersom att man annars verkar vara låst hos dom timma det att avbetalningsplanen löpt ut. Som det ser ut nu så presenterar dom ju en faktura åt gången bara. Ändå skriver dom på deras hemsida att man kan slutbetala.
Hyckleri till den mildaste grad.
Måste ju anmälas till Finansinspektionen, helt sjukt om det inte redan gjorts om så är fallet.

Fick ett sms ifrån Monefit om uppsägning av lån och att skulden går vidare till kronofogden när uppsägningen träder i kraft. Någon som vet om Monefit först skickar till inkasso och till vilket inkassobolag isf?

Fick ett sms ifrån Monefit om uppsägning av lån och att skulden går vidare till kronofogden när uppsägningen träder i kraft. Någon som vet om Monefit först skickar till inkasso och till vilket inkassobolag isf?
Fick samma mail idag. Dom är omöjliga att få tag på.

Fick samma mail idag. Dom är omöjliga att få tag på.
Jag också och det står att jag måste betala hela summan för att det inte ska bli uppsagt.
Vanligtvis hos andra lånbolag brukar det vara de månader man ligger efter med. Sen försöker jag också logga in på deras hemsida men det går inte.

Jag också och det står att jag måste betala hela summan för att det inte ska bli uppsagt.
Vanligtvis hos andra lånbolag brukar det vara de månader man ligger efter med. Sen försöker jag också logga in på deras hemsida men det går inte.
Blir så stressad, jag har mailat dom nu. Får se om svar kommer.

För egen del handlar det "bara" om en skuld på ca 5000 kr men mailet ifrån Monefit är ju rubbat och helt obegripligt. De skriver att uppsägning träder i kraft om 28 dagar och att de DÅ kommer kräva omedelbar inbetalning av lån. Samtidigt uppmanas man nu att betala in lånet i sin helhet. Vidare så skriver de att om man betalar in hela lånesumman nu så kommer uppsägningen annulleras och betalningsplanen fortsätta enligt plan. TROTS att man alltså betalat in hela lånet. :D

Ja, inom 28 dagar. Har jsg ej betalat skickar dom till kfm.
Jag tror inte de kan skicka till kfm direkt, de skräms bara. Sen att man ska betala hela summan fattar jag inte, vanligtvis så betalar man fakturor man ligger efter med. Nu lyckades jag logga in på deras hemsida och där kan jag se mina 2 förfallna fakturor plus den som ska betalas imorron. Jag kommer inte kunna betala hela summan utan kommer betala det jag ligger efter med den 27/9 när jag får lön så får vi se vad sim händer.

Jag tror inte de kan skicka till kfm direkt, de skräms bara. Sen att man ska betala hela summan fattar jag inte, vanligtvis så betalar man fakturor man ligger efter med. Nu lyckades jag logga in på deras hemsida och där kan jag se mina 2 förfallna fakturor plus den som ska betalas imorron. Jag kommer inte kunna betala hela summan utan kommer betala det jag ligger efter med den 27/9 när jag får lön så får vi se vad

Jag tror inte de kan skicka till kfm direkt, de skräms bara. Sen att man ska betala hela summan fattar jag inte, vanligtvis så betalar man fakturor man ligger efter med. Nu lyckades jag logga in på deras hemsida och där kan jag se mina 2 förfallna fakturor plus den som ska betalas imorron. Jag kommer inte kunna betala hela summan utan kommer betala det jag ligger efter med den 27/9 när jag får lön så får vi se vad sim händer.
Vi får se vad som händer, om dom svarar på våra mail. Lycka till, hoppas det löser sig.

Det finns inget lagkrav på att en fordran först ska skickas till inkasso så jo, de kan skicka ärendet direkt till KFM.

Fick samma SMS och mail.
Detta företag är så B att det är otroligt.

Det finns inget lagkrav på att en fordran först ska skickas till inkasso så jo, de kan skicka ärendet direkt till KFM.
Aha ok. Men jag har upplevt att flera såna snabbtlånbolag brukar hota med det. Skickar de ditt direkt så måste de va dem första som gör det, aldrig tidigare har jag varit med om och sätt att någon skickar direkt. Sen har jag läst att Creditstar brukar skicka till Sileo inkasso. Men fy fan vad dåliga dem här är, borde anmälas, de svarar inte ens på mejl. Ångrar mig mycket att jag lånade hos dem.

Jag undrar dock fortfarande eftersom att ingen svarat mig.
Är det någon som lyckats slutbetala och gör man isåfall? Dom presenterar bara kommande fakturor för nästa månad. Ska jag anta att ingen lyckats slutbetala då alltså? Måste isåfall anmälas om man ska vara låst i flera år. Ett lån ska man alltid kunna slutlösa i förtid.

Fick detta svar av dom idag!

Bilagor

• Screenshot_20220915-184135_Outlook.webp
    Screenshot_20220915-184135_Outlook.webp
    97.6 KB · Visningar: 291
Fick också svar och betalningsuppgifter för att lösa allting.
Svaret är att min pappa polisanmält dom, kontaktat Finansinspektionen och kontaktat deras bank (Swedbank) av den anledningen att dom säger att man kan slutbetala men det finns inga som helst uppgifter på det, tanken är att man ska vara låst där och betala hutlösa räntor och dom bara presentera nästa månadsfaktura. Dessutom när jag hade betalat stod det att jag inte hade betalat, väntade flera dagar och står fortfarande samma sak. Dragits pengar från mitt konto och har bevis på detta via kontoutdrag med mera.
Dvs man ges inte chansen ens att slutlösa lånet. Ren bluff, dessutom har dom duckat meddelanden och telefonsamtal i månader.
Men nu när min pappa polisanmälde dom då jäklar då kunde man svara direkt ;)

Är det dessa som ringer på 150 olika nummer (från olika städer) 700 gånger om dagen?

Nån som legat efter typ 8-10 dagar sen betalt det som förfallit som kunnat ta ut som vanligt igen (vet att det strular med själva uttaget ibland så inte det jag undrar.

Utan jag vill veta om man är "lite" sen om de spärrar för uttag då eller inte.

Nu fick jag egentligen svar första gången. De som stod i mejlet om att hela summan ska betalas var fel, utan att jag ska betala alla fakturor som jag ligger efter med för att lånet inte ska bli uppsagt.
Jag skickade mejl att jag inte heller hade möjlighet att betala det och undrade om jag kan betala 1 faktura denna månad för att sedan betala ikapp. Då fick jag svar snabbt att det gick bra.

Någon som vet hur man höjer sin kredit? Har tre återbetalda aviseringar och tänkte höja från 30 till 60,000 SEK.

Någon som vet hur man höjer sin kredit? Har tre återbetalda aviseringar och tänkte höja från 30 till 60,000 SEK.
Går inte höja utan att det skall vara helt återbetalt. Dock har jag hört att dom stoppat lån-utbetalningarna helt nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp