• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Monefit.se, har ni testat?

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 793
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Jag fick svar nu att det var godkänt. Men efter jag begärt uttag stod det nu behandlar vi din ansökan?? Är det inte godkänt då alltså??
Du kommer få pengarna, de är bara lite konstiga.

När ansökte du? Mejlade du dem?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 807
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Jag fick svar nu att det var godkänt. Men efter jag begärt uttag stod det nu behandlar vi din ansökan?? Är det inte godkänt då alltså??
Jo men typ godkänt...
Tror att de kollar så att dina bankuppgifter stämmer och vart de ska betala ut pengarna.
Ingen vad jag har hört har fått avslag efter uttag.
Däremot är dom urusla på att svara i telefon. Ringt 10 olika gånger, aldrig något svar.
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Min ansökan avbröts. Fick ett mejl där det står:
”Din pågående låneansökan har gått ut automatiskt.”
Vad innebär det? Kan jag söka igen? De verkar otroligt sega då jag mejlat dem två gånger men inte fått svar.
Någon annan som fått samma mejl och försökt igen? Några tips?
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 807
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Min ansökan avbröts. Fick ett mejl där det står:
”Din pågående låneansökan har gått ut automatiskt.”
Vad innebär det? Kan jag söka igen? De verkar otroligt sega då jag mejlat dem två gånger men inte fått svar.
Någon annan som fått samma mejl och försökt igen? Några tips?
Försöker svara på dina frågor så som du ställde dem och så tydligt som möjligt.
Det innebär som det står: Att din ansökan inte slutförts, det kan vara att de bett dig komplettera något och du sedan inte skickat in eller skickat in fel exempelvis.

Du kan ansöka igen. Det är ingen mening att ringa eller mejla dem, tänk på att ha med kontoutdrag från de 4 senaste månaderna. Det var likadant för mig, men det handlade om att jag skickade in lönespec istället för kontoutdrag.

Tipsen då: Skicka in ett dokument (kontoutdrag från de 4 senaste månaderna) om du inte redan gjort det förstås.
Du får försöka att skicka ett separat dokument där det tydligt i översikten framgår att det är du som är kontoägare.
Om jag vore du skulle jag inte försöka kontakta dem då de aldrig svarar, men om du ändå ska kontakta dem så är det nog störst chans att du får svar över telefon.
Hoppas du kommer någonvart med informationen jag gav dig. Lycka till nu:)
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Försöker svara på dina frågor så som du ställde dem och så tydligt som möjligt.
Det innebär som det står: Att din ansökan inte slutförts, det kan vara att de bett dig komplettera något och du sedan inte skickat in eller skickat in fel exempelvis.

Du kan ansöka igen. Det är ingen mening att ringa eller mejla dem, tänk på att ha med kontoutdrag från de 4 senaste månaderna. Det var likadant för mig, men det handlade om att jag skickade in lönespec istället för kontoutdrag.

Tipsen då: Skicka in ett dokument (kontoutdrag från de 4 senaste månaderna) om du inte redan gjort det förstås.
Du får försöka att skicka ett separat dokument där det tydligt i översikten framgår att det är du som är kontoägare.
Om jag vore du skulle jag inte försöka kontakta dem då de aldrig svarar, men om du ändå ska kontakta dem så är det nog störst chans att du får svar över telefon.
Hoppas du kommer någonvart med informationen jag gav dig. Lycka till nu:)
Tack för svar. Fick du din ansökan godkänd?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 793
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Försöker svara på dina frågor så som du ställde dem och så tydligt som möjligt.
Det innebär som det står: Att din ansökan inte slutförts, det kan vara att de bett dig komplettera något och du sedan inte skickat in eller skickat in fel exempelvis.

Du kan ansöka igen. Det är ingen mening att ringa eller mejla dem, tänk på att ha med kontoutdrag från de 4 senaste månaderna. Det var likadant för mig, men det handlade om att jag skickade in lönespec istället för kontoutdrag.

Tipsen då: Skicka in ett dokument (kontoutdrag från de 4 senaste månaderna) om du inte redan gjort det förstås.
Du får försöka att skicka ett separat dokument där det tydligt i översikten framgår att det är du som är kontoägare.
Om jag vore du skulle jag inte försöka kontakta dem då de aldrig svarar, men om du ändå ska kontakta dem så är det nog störst chans att du får svar över telefon.
Hoppas du kommer någonvart med informationen jag gav dig. Lycka till nu:)
Jag fick samma meddelande fast jag har bifogat kontoutdrag i ansökan.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 807
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Jag fick samma meddelande fast jag har bifogat kontoutdrag i ansökan.
Har du styrkt att det är du som äger kontot då? Det vill säga framgår det?
Räcker ju inte bara med att vissa en massa överföringar, betalningar hit och dit med mera.
Var tvungen att styrka det i ett separat dokument. Vart är du nu i processen?
 

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Jag fick 20 000kr beviljat. Hade dock behövt mer. De säger att man måste slutbetala för att låna igen, vågar man betala in 20 000kr och sedan ansöka igen? För högre?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp