Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Är det någon som fått sin skuld hos Monefit skickad till inkasso eller KFM?

Vad är det här för jäkla bluffbolag. Har försökt få kontakt med dem i en vecka nu utan resultat. Har ett lån på 7000 som jag snarast vill betala av men verkar omöjligt då man inte kan betala in direkt via hemsidan (förutom månadsfakturan) och får aldrig något svar.

Vad är det här för jäkla bluffbolag. Har försökt få kontakt med dem i en vecka nu utan resultat. Har ett lån på 7000 som jag snarast vill betala av men verkar omöjligt då man inte kan betala in direkt via hemsidan (förutom månadsfakturan) och får aldrig något svar.
Jag har skickat 13 mail fördelat på de senaste 3 månaderna, helt utan svar. Nu har jag slutat betala på lånet, bara som ett experiment att se vad som händer. Hittills inget mer än automatiska sms-och mail.

Man får en iban eller va de va. Ett utländskt konto man ska betala till för att slutbetala skulden.

Man får en iban eller va de va. Ett utländskt konto man ska betala till för att slutbetala skulden.
Känns som det är lite skumt ändå. Varför kan man inte bara betala in med trustly som man gör med månadsfakturorna. Nu vill man bara bli av med skiten.

Känns som det är lite skumt ändå. Varför kan man inte bara betala in med trustly som man gör med månadsfakturorna. Nu vill man bara bli av med skiten.
Håller med, skulle betala av skiten. Men när man fick dessa uppgifter så sket de sig. Vet inte ens hur man betalar till utlandet osv

Någon annan som inte ser sin skuld under mina sidor på monefit ?
Står använt 0 kr av 0 kr trots att jag använt kredit hos dom ?
Har inga fakturor heller ?

Hur går de för alla med dessa ?
Jag fick avbetalningsplan på 12 månader , har betalt 3
.(dom sa att den precis var påväg till kronofogden när jag äntligen fick tag i dom på telefon men jag är skeptisk )

Har dock inte fått något underlag på min avbetalningsplan , bara enkelt skrivet i ett Mail .
Känns som ja borde kräva de innan jag fortsätter betala visst? Vore surt att göra 12 betalningar och det sen ändå blir något strul .

Någon som fått inkasso på dessa ? Vilket bolag ?

Någon som fått inkasso på dessa ? Vilket bolag ?
Hej Anam. Efter mycket jagande så ringde jag creditstars kundtjänst då de ingår i samma koncern och fick pratat med en trevlig kille som förklarade deras riktlinjer tills det går till inkasso.
Har man tre obetalda fakturor sägs lånet upp och går till inkasso.
De har eget inkasso och enligt killen på kundtjänst så ska det finnas möjlighet att lägga upp avbetalningsplan.

Hej Anam. Efter mycket jagande så ringde jag creditstars kundtjänst då de ingår i samma koncern och fick pratat med en trevlig kille som förklarade deras riktlinjer tills det går till inkasso.
Har man tre obetalda fakturor sägs lånet upp och går till inkasso.
De har eget inkasso och enligt killen på kundtjänst så ska det finnas möjlighet att lägga upp avbetalningsplan.
Tack för det!! :)

Ja dessa är lite märkliga . Jag slutade betala på detta .. dröjde flera veckor innan jag fick tag i dom . Sen när jag väl lyckades så sa dom att det var påväg till kronofogden men dom satte upp en betalplan (minsta betalning var 1500 och jag hade skuld på 20 000)
Får inga bekräftelser eller nåt när man betalt och det är en utlandsbetalning man gör .
fick svårt att betala igen så kunde inte följa betalplan , återigen svårt att få tag på dom men tillslut svara dom på mail att självklart skulle dom hjälpa mig och jag fick ange summa som var rimlig . Svarade 500 kr , efter de har ja inte hört nåt mer , de va 2 månader sen och har inte betalt något sen dess .

Någon som vet hur man betalar in manuellt till dem? Vill betala av lånet då jag inte har så mycket kvar men de har bara något revoulut konto och fattar inte hur man betalar dit. Via hemsidan kan man inte betala extra utan bara månadsfakturan via trustly.

Frågar åt en bekant. Han tog ett lån från Monefit, fick pengarna, men fick sen aldrig några fakturor, syns ingenting för honom när han loggar in heller? Han har heller aldrig fått några påminnelser eller så.

Vet ni något om det här?

Ha ha..vilka jävla skitbolag det finns. Nej nu jävlar måste denna marknad styras upp. Endast de med bankoktroj ska finnas.

Alltså min sambo har dessa sedan något år tillbaka men inte fått någon info alls hur hon ska slutlösa sin skuld som var på omkring 10000 för något år sedan.
Man vågar väl inte tänka på hur mycket den är på nu?
De verkar ju ha gått upp i rök, skulle inte förvåna mig om de lämnar vidare till kriminella som driver in skulden. Knackar väl på dörren och säger att skulden är uppe i 90….
Går inte att få tag i dessa heller..

Alltså min sambo har dessa sedan något år tillbaka men inte fått någon info alls hur hon ska slutlösa sin skuld som var på omkring 10000 för något år sedan.
Man vågar väl inte tänka på hur mycket den är på nu?
De verkar ju ha gått upp i rök, skulle inte förvåna mig om de lämnar vidare till kriminella som driver in skulden. Knackar väl på dörren och säger att skulden är uppe i 90….
Går inte att få tag i dessa heller..

haha, det behöver du nog inte oroa dig för!!!

Någon som har fått avbetalningsplan med Monefit ?

Jag har skickat 13 mail fördelat på de senaste 3 månaderna, helt utan svar. Nu har jag slutat betala på lånet, bara som ett experiment att se vad som händer. Hittills inget mer än automatiska sms-och mail.
Vad har hänt med ditt lån?

Vad har hänt med ditt lån?
Ni andra som har Monefit, betalar ni varje månad enligt plan eller har ni avbetalning ? Vad händer ? Jag kan inte betala 6000 varje månad för mitt lån där för att sedan plocka ut 4000 igen och aldrig bli av med krediten

Ni andra som har Monefit, betalar ni varje månad enligt plan eller har ni avbetalning ? Vad händer ? Jag kan inte betala 6000 varje månad för mitt lån där för att sedan plocka ut 4000 igen och aldrig bli av med krediten
Någon som har någon input om avbetalning hos Monefit ? Vågar man avvakta med betalning på ett lån på 60 000 kr och hoppas det går till deras inkasso ?

Nån som testat på sistone?
Nej, men bara skippa dom.
Sätter en röd flagga för detta oseriösa företag.
Finns endast en postbox, svarar aldrig på mejl, tog evigheter och var i princip omöjligt att lösa ut sig, då lades det givetvis på ränta och mer. Oseriöst företag som livnär sig på lånehajar, med fult upplägg.
Så är nästan alla aktörer på marknaden, men dessa är bland dom absolut värsta.
Bara nej. Varnar starkt för dessa som sagt.

Mitt monefit blev uppsagt i början av 2023.
Var inte så mycket kvar men fick inget underlag att betala.
Men sen dess har jag inte hört någonting för det går inte att få någon kontakt.
Hur har ni andra gjort?
Är ju fan helt sjukt.

Mitt monefit blev uppsagt i början av 2023.
Var inte så mycket kvar men fick inget underlag att betala.
Men sen dess har jag inte hört någonting för det går inte att få någon kontakt.
Hur har ni andra gjort?
Är ju fan helt sjukt.
Samma här -de svarar inte trots att jag skickar säkert över 30 mail och ringt. Jag undrar hur detta skulle bedömas om man om några år får en räkning med extrema räntor pålagda… I så fall kan ju låneföretagen sätta det i system.

🙄Jag skulle inte förvåna mig om det blev så. Jag har hela tiden tänkt att det är så det kommer att bli.
Min sambo har dom kvar och då en relativt fet skuld redan innan dom försvann (15000 cirka).
Men det är ju knappast lagligt att bara gå upp i rök, inte svara, det ska vara omöjligt att lösa ut sig och sen när det passar dom så ska dom dyka upp och kräva hutlösa räntor där det saknas avtal kring.
Så….det kommer väl ett kravbrev på 75000 så där om 1,5 år eller någon påhälsning från kriminella typer som ska dra in deras skulder…

Någon som vet nått mer om dessa skojare? Släppte lånet för nära 2 år sen men har inte hört nått från dem alls. På deras sida står det 0kr använt. Inget har gått till inkasso eller KFM. Har precis fått inledande så hoppas det inte blir nått skit pga dessa. Får inte tag i dem heller...

Någon som vet nått mer om dessa skojare? Släppte lånet för nära 2 år sen men har inte hört nått från dem alls. På deras sida står det 0kr använt. Inget har gått till inkasso eller KFM. Har precis fått inledande så hoppas det inte blir nått skit pga dessa. Får inte tag i dem heller...
Min sambo sitter i samma sits…
Typ 2 år sedan hon släppte allt och hon har inte hört eller sett något ifrån dom. Tror hennes skuld var på 15000-17000.
Kommer väl ett kravbrev om något år där man har 8 (åtta) dagar på sig att betala in 45000-75000 kronor annars så drivs ärendet in.
Sen blir det väl påhälsning av några olämpliga typer som ringer på när skulden sålts vidare….

Ingen som vet mer om Monefit och inkasso? Är i samma sits som ovan...

Ingen som vet mer om Monefit och inkasso? Är i samma sits som ovan...
Jag har inte betalt mitt på över 1 år, för ja har aldrig fått nån info vart ja ska betala. Har inte hört ett knyst från de heller så har inte vart något jag prioriterat direkt.

Hej!

Har också dessa men har släppt alla mina lån för 1,5 år sen ungefär. Sitter och tänkte göra en skuldsaneringsansökan . Men hur ska jag göra med dessa, får inte heller tag i dom på något sätt:/
Hur hade ni agerat i mitt fall?

Hej!

Har också dessa men har släppt alla mina lån för 1,5 år sen ungefär. Sitter och tänkte göra en skuldsaneringsansökan . Men hur ska jag göra med dessa, får inte heller tag i dom på något sätt:/
Hur hade ni agerat i mitt fall?
Skriv med de i ansökan.

bara köra på den summan som stod för 2 år sedan?.. ingen aning va som skett med den sen dess.
Ja, de kommet att han att komma med uppgifter till kronofongden om din skuld. Gör de inte de så kan de inte kräva något från dig sen när skuldsanering är klar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp