• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Wow! Bra koll och en väldigt bra deal faktiskt. Hur mycket är kapitalskulden på?
Ca 12 000 kr (lite mindre) Dock skulle det varit utan ränta fr o m april 2021. så under hela 2022 och fram tills nu har jag betalat ränta så skulden har inte minskat som den skulle om räntan verkligen var fryst. Det har varit tröttsamt med Lowell då det alltid är nån sommarvikarie eller nån ny som har lagt upp 6 mån i taget. Och jag har ringt flera ggr och sagt att skulden minskar inte med 440 kr (500 - 60 kr avgift) varje månad, då har de sagt att men det är fryst ränta. Så först igår grävde de lite djupare, tack och lov!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Ca 12 000 kr (lite mindre) Dock skulle det varit utan ränta fr o m april 2021. så under hela 2022 och fram tills nu har jag betalat ränta så skulden har inte minskat som den skulle om räntan verkligen var fryst. Det har varit tröttsamt med Lowell då det alltid är nån sommarvikarie eller nån ny som har lagt upp 6 mån i taget. Och jag har ringt flera ggr och sagt att skulden minskar inte med 440 kr (500 - 60 kr avgift) varje månad, då har de sagt att men det är fryst ränta. Så först igår grävde de lite djupare, tack och lov!
Förstår, men bra uppmärksammat också för hur de än är när man sitter i träsket så förlitar man sig på att de är som de säger och man betalar och ser glad ut lixom. Men ändå en bra deal!! Jag har fryst ränta på sileo kapital, men betalar ändå 2500kr/mån dit. Den skulle jag gärna vilja bli av med fort, haha för de är en stor månadskostnad ja skulle kunna dela upp på många andra. Men de är som de är, den ligger inte på prio just nu.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Förstår, men bra uppmärksammat också för hur de än är när man sitter i träsket så förlitar man sig på att de är som de säger och man betalar och ser glad ut lixom. Men ändå en bra deal!! Jag har fryst ränta på sileo kapital, men betalar ändå 2500kr/mån dit. Den skulle jag gärna vilja bli av med fort, haha för de är en stor månadskostnad ja skulle kunna dela upp på många andra. Men de är som de är, den ligger inte på prio just nu.
Är tacksam mest för att det blev 500 kr. Har totalt sju olika inkasso och det tar mkt energi att granska avier och räkna om det de säger stämmer. För det har hänt flera ggr att det inte gör det. Lowell kommer ta 24 månader att bli av med, kollade nu i Kivra och de har tagit bort aviavgiften så det är jättebra.
Du kanske kan slå en pling till Sileo och försöka få de att sänka belopp. De har hjälpt mig många ggr, både sänkt belopp och dragit tillbaka fr Kf. 2500 kr är mkt pengar!
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Är tacksam mest för att det blev 500 kr. Har totalt sju olika inkasso och det tar mkt energi att granska avier och räkna om det de säger stämmer. För det har hänt flera ggr att det inte gör det. Lowell kommer ta 24 månader att bli av med, kollade nu i Kivra och de har tagit bort aviavgiften så det är jättebra.
Du kanske kan slå en pling till Sileo och försöka få de att sänka belopp. De har hjälpt mig många ggr, både sänkt belopp och dragit tillbaka fr Kf. 2500 kr är mkt pengar!
Ja det förstår jag! Men va bra, ytterligare 60kr/mån som försvinner. Jättebra! Jag sköter betalningarna själv till sileo och får därmed inga avier heller.
Ja de verkar väldigt hjälpsamma faktiskt, skulle nog kunna fråga om sänkning efter denna månads inbetalning. Ner till 1000kr/mån iallafall. Alternativt 1500kr, vi har utrymme för det o kan betala 2500kr. Men de vore skönt o få en extra 1000-1500kr/mån att lägga på något annat så de går lite fortare framåt!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Ja det förstår jag! Men va bra, ytterligare 60kr/mån som försvinner. Jättebra! Jag sköter betalningarna själv till sileo och får därmed inga avier heller.
Ja de verkar väldigt hjälpsamma faktiskt, skulle nog kunna fråga om sänkning efter denna månads inbetalning. Ner till 1000kr/mån iallafall. Alternativt 1500kr, vi har utrymme för det o kan betala 2500kr. Men de vore skönt o få en extra 1000-1500kr/mån att lägga på något annat så de går lite fortare framåt!
Extra 1000 eller 1500 på din prioskuld skulle göra stor skillnad. Jag är glad om jag lyckas få loss 500 spänn nånstans.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Extra 1000 eller 1500 på din prioskuld skulle göra stor skillnad. Jag är glad om jag lyckas få loss 500 spänn nånstans.
Ja, jag ska ge de ett försök faktiskt. Annars kanske de går med på att sänka tillfälligt under 6 månader, exempelvis. De blir ju ändå 6-9000kr att frigöra till annat. Den summan utöver ordinarie betalning på prio skulle få bort 2 av våra skulder. Så de är nog värt det och slå ett samtal i nästa vecka!!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Nu har jag blivit mormor.
Målet är att om max två år kunna starta ett litet månadssparande till mitt barnbarn. Det kommer ändå bli en hel del till 18 årsdagen.

Men tills det blir möjligt får jag trösta mig med att kärlek är gratis! Kommer lägga undan en slant då och då ändå.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 793
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Nu har jag blivit mormor.
Målet är att om max två år kunna starta ett litet månadssparande till mitt barnbarn. Det kommer ändå bli en hel del till 18 årsdagen.

Men tills det blir möjligt får jag trösta mig med att kärlek är gratis! Kommer lägga undan en slant då och då ändå.
Stort grattis Myra!!! Kärlek är det viktigaste av allt!
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Nu har jag blivit mormor.
Målet är att om max två år kunna starta ett litet månadssparande till mitt barnbarn. Det kommer ändå bli en hel del till 18 årsdagen.

Men tills det blir möjligt får jag trösta mig med att kärlek är gratis! Kommer lägga undan en slant då och då ändå.
Grattis och tack för all peppning och inspiration ! Och kärlek är gratis och även trygghet. Och den dagen du kan spara till ditt lilla barnbarn är det tanken som räknas, inte beloppet. Att ha en liten buffert när den är
18 år är bättre än inget. Tack för all pepp du ger oss här på forumet.
 

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Nu har jag blivit mormor.
Målet är att om max två år kunna starta ett litet månadssparande till mitt barnbarn. Det kommer ändå bli en hel del till 18 årsdagen.

Men tills det blir möjligt får jag trösta mig med att kärlek är gratis! Kommer lägga undan en slant då och då ändå.
Grattis ❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp