• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Minus denna månad:
Är tvungen att hoppa över Betalkoll både min och sambos!

Plus:
Klar med privatskuld nr 2, där jag betalade in 500 kr varje månad. Tre privata skulder kvar.
Även plus att jag först tänkte skippa min regel om lägst 200 kr i månaden på allt som ligger under men när det var dags att betala så kändes det inte bra så det blev 200 kr på alla små skulder ändå.
Tack vara snöbollen så kommer jag bli av med Mekonomen om max 3 månader (ev 2) istället för om minst 1 år om jag bara hade betalat det lägsta varje månad! Betalade 700 kr nu i mars istället för 220 kr. Och nästa månad blir snöbollen 1000 kr!
Gillar inte snö i verkliga livet men snöbollen älskar jag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Minus denna månad:
Är tvungen att hoppa över Betalkoll både min och sambos!

Plus:
Klar med privatskuld nr 2, där jag betalade in 500 kr varje månad. Tre privata skulder kvar.
Även plus att jag först tänkte skippa min regel om lägst 200 kr i månaden på allt som ligger under men när det var dags att betala så kändes det inte bra så det blev 200 kr på alla små skulder ändå.
Tack vara snöbollen så kommer jag bli av med Mekonomen om max 3 månader (ev 2) istället för om minst 1 år om jag bara hade betalat det lägsta varje månad! Betalade 700 kr nu i mars istället för 220 kr. Och nästa månad blir snöbollen 1000 kr!
Gillar inte snö i verkliga livet men snöbollen älskar jag.
Åh vad bra med småskulderna och UNDERBART att bli av med en privatskuld, heja!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Åh vad bra med småskulderna och UNDERBART att bli av med en privatskuld, heja!
Tack :)
Bauhaus t ex är en väldigt dyr kredit. Vi har ca 4500 kr där och lägsta att betala varje månad ligger på 150 kr och då minskar skulden med 50-60 kr bara. Kan tyvärr inte prioritera den just nu men betalar i a f 200 varje månad så då minskar den med 100 kr.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Vill bara göra er uppmärksamma ni som har betalplan med Lowell.
Idag fick jag brev fr Gothia om att den tillfälliga avbetalningsplanen har löpt ut men att de upprättar en ny med samma villkor. Tack och bock. Lowell däremot skickar ut ett brev om att planen håller på att gå ut och att man ska höra av sig till dem.
Vilket jag hade missat förra gången och när jag inte hört av mig så avbröt de planen.
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
734
Poäng
657
Minus denna månad:
Är tvungen att hoppa över Betalkoll både min och sambos!

Plus:
Klar med privatskuld nr 2, där jag betalade in 500 kr varje månad. Tre privata skulder kvar.
Även plus att jag först tänkte skippa min regel om lägst 200 kr i månaden på allt som ligger under men när det var dags att betala så kändes det inte bra så det blev 200 kr på alla små skulder ändå.
Tack vara snöbollen så kommer jag bli av med Mekonomen om max 3 månader (ev 2) istället för om minst 1 år om jag bara hade betalat det lägsta varje månad! Betalade 700 kr nu i mars istället för 220 kr. Och nästa månad blir snöbollen 1000 kr!
Gillar inte snö i verkliga livet men snöbollen älskar jag.
Underbart för dig att bli av med privatskuld 2 du är en fantastisk inspiration
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Tack :)
Bauhaus t ex är en väldigt dyr kredit. Vi har ca 4500 kr där och lägsta att betala varje månad ligger på 150 kr och då minskar skulden med 50-60 kr bara. Kan tyvärr inte prioritera den just nu men betalar i a f 200 varje månad så då minskar den med 100 kr.
Ibland kollar jag på beloppen på mina skulder och ser att de minskar. Även om det är skitbelopp så MINSKAR dom. 100 spänn i månaden är ändå neråt och det betyder ju åt rätt håll!
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
656
Poäng
607
Vill bara göra er uppmärksamma ni som har betalplan med Lowell.
Idag fick jag brev fr Gothia om att den tillfälliga avbetalningsplanen har löpt ut men att de upprättar en ny med samma villkor. Tack och bock. Lowell däremot skickar ut ett brev om att planen håller på att gå ut och att man ska höra av sig till dem.
Vilket jag hade missat förra gången och när jag inte hört av mig så avbröt de planen.
Vilka olika bemötanden man kan ha från inkassobolagen. För mig var Lowell den värsta att ha att göra med. De vägrade tvärt att gå med på någon avbetalningsplan för mig i 2021. Ända tills det, utan att jag gjort något, damp ned ett erbjudande om att betala 50% för att stryka allt. Som tur var kom det erbjudandet lagom till att jag började få full lön så jag kunde ta de 50%-en då.

Andra säger att Intrum är värst, men jag har bara haft bra kontakt med Intrum. De är dem det varit lättast att ha att göra med. Jag behöver bara ringa min handledare, så hittar vi en lösning på något problem som uppstår.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Vilka olika bemötanden man kan ha från inkassobolagen. För mig var Lowell den värsta att ha att göra med. De vägrade tvärt att gå med på någon avbetalningsplan för mig i 2021. Ända tills det, utan att jag gjort något, damp ned ett erbjudande om att betala 50% för att stryka allt. Som tur var kom det erbjudandet lagom till att jag började få full lön så jag kunde ta de 50%-en då.

Andra säger att Intrum är värst, men jag har bara haft bra kontakt med Intrum. De är dem det varit lättast att ha att göra med. Jag behöver bara ringa min handledare, så hittar vi en lösning på något problem som uppstår.
Tycker att Intrum är hemska! Dock har jag aldrig haft en egen handläggare där utan den som svarar när jag ringer blir "handläggare" och ett tag kändes det som att det bara var unga tuppar i 25 års åldern som svarade och var väldigt käcka och omöjliga att ha att göra med. Som tur är har jag inget där längre utan bara hos systerbolaget eller vad det nu är Intrum Invest som har varit väldigt hjälpsamma.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
656
Poäng
607
Det är Intrum Invest jag menar. Intrum Finance var, för mig, som du säger. Någon dryg 25-årig finansvalp som man fick dra svar ur eftersom han var böjd över papperskorgen av kväljningar över att behöva sitta och prata med såna där som mig. Intrum Invest har alltid varit väldigt hjälpsamma.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Veckan som gick jobbade jag totalt 70 timmar, lägger jag till resväg till och fr så är jag uppe i ca 84 timmar för att det har varit så struligt med pendeltåget så det har inte gått att ta sig hem som vnaligt efter midnatt pga inställda tåg. Kom hem igår vid 17 och somnade vid 18.30. Har mkt besvär med allergi, det är mkt pollen nu, men tog tempen i natt och det var 38 grader så det var inte bara allergin, har proppat i mig alvedon och ipren och åkte till jobbet idag.
Livet är en kamp stämmer bättre på mig än Livet är en fest.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp