Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

Kraputt

V.I.P
Poäng: 517
Årets nya medlem
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
498
Poäng
517
Att släppa allt och inte betala är ju också en väg - rakt in i den ekonomiska väggen. Jag kan förstå de som inte orkar mera, men även den vägen har ju sina konsekvenser. Likt dig vill jag inte ha de konsekvenserna. Så, det är bara att betala och betala och betala.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Att släppa allt och inte betala är ju också en väg - rakt in i den ekonomiska väggen. Jag kan förstå de som inte orkar mera, men även den vägen har ju sina konsekvenser. Likt dig vill jag inte ha de konsekvenserna. Så, det är bara att betala och betala och betala.
Och det bästa av allt är att det är upp till var och en vilken väg man vill välja.

Cecilia

V.I.P
Poäng: 617
Meddelanden
840
Mottagna reaktioner
636
Poäng
617
Tack kära du <3 Ja vissa dagar vill man bara kasta in handduken men det finns egentligen bara en väg och det är framåt och genom alla avbetalningar så här kastas det inte nån jävla handduk ;) Glöm inte att uppmärksamma dina framsteg, då känns det lättare att fortsätta kämpa.
Tack Myra du är en stor inspiration och du ger mig styrka att kämpa vidare. Du är inte dömande utan peppar en

Myra

V.I.P & LF entusiast
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Senaste dagarna har jag gått igenom ALLT som kommer ut fr vårt konto och försökt hitta ngt mer vi kan ta bort. Nu står streamingtjänsterna på tur, det är det enda som vi har kvar som är "onödigt". Å andra sidan spenderar vi inte pengar på utemat och fester så ngt vill man ha som "tröst" när man dragit in på allt annat.
Idag sa jag upp Discovery.
Sen la jag upp ett månadssparande i Opti, ett på 500 kr och ett på 300 kr (tog olika risknivå) Hoppas jag kan låta det vara, det är målet.

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 397
Meddelanden
2 341
Mottagna reaktioner
2 208
Poäng
1 397
Senaste dagarna har jag gått igenom ALLT som kommer ut fr vårt konto och försökt hitta ngt mer vi kan ta bort. Nu står streamingtjänsterna på tur, det är det enda som vi har kvar som är "onödigt". Å andra sidan spenderar vi inte pengar på utemat och fester så ngt vill man ha som "tröst" när man dragit in på allt annat.
Sen la jag upp ett månadssparande i Opti, ett på 500 kr och ett på 300 kr (tog olika risknivå) Hoppas jag kan låta det vara, det är målet.
Har vart sugen att testa opti faktiskt, hur funkar det ? <3

Myra

V.I.P & LF entusiast
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Har vart sugen att testa opti faktiskt, hur funkar det ? <3
Kan inte säga att jag är jätteförtjust men jag jämför med Fundler som jag haft under nåt år men de lägger ner verksamheten mot privatpersoner, så därför var jag tvungen att leta efter en annan fondrobot. Reggade mig på Levler men lägsta där är 1000 kr per fondkonto och jag vill hellre spara mindre belopp men ha flera olika konton. Så den gick bort. Började sen med Lysa men ångrade mig och laddade ner Opti.
Jag hade velat välja bland några olika fondpaket utifrån risknivå (Fundler hade så, jättesmidigt). Hos de andra som jag snabbtestat fick man svara på typ 100 frågor och sen föreslår de en risknivå på sparande som jag inte kände mig nöjd med.
Men jag kunde lägga upp fondkonto och sen kunde jag gå in och ändra risknivån (höjde den)
Så nu har jag två fondkonton där jag månadssparar, plus ett till barnbarnet att sätta in lite då och då och ett fjärde där jag sätter in lite då och då fr extrajobben. Hade det så i Fundler.
Hos Opti kan man spara eller sätta in fr 200 kr tror jag det var så det är ett plus att de inte kräver stora summor som Levler gör! Det bästa sparandet sägs ju vara det som blir av. Kan man slänga in 300 kr så är det bra. Tusen spänn känns inte är ngt man slänger in hur som helst.

Cecilia

V.I.P
Poäng: 617
Meddelanden
840
Mottagna reaktioner
636
Poäng
617
Du är en kämpe o stor inspiration har själv fårt använda en del av min budget kommer att ha 7000 kr vid årskiftet och har ett låmgsiktigt sparande och där har jag lyckats få ihop.15000 kr inte tagit något av dessa pengar. Där planerar jag att spara 1500 kkr f rom nu och sen har jag bestämt att betala av Rocker krediten med 7000.lr med 500 kr i månaden. Det går upp o ner

Kraputt

V.I.P
Poäng: 517
Årets nya medlem
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
498
Poäng
517
Jag har också funderat på en fondrobot, men i mitt fall tänkte jag från och med januari spara någon tusenlapp i månaden på Lysa.se. Vad jag förstår är Lysa billigare vad gäller förvaltningsavgiften än Opti. Det kan ju betyda en del över tid, tänker jag, även om avkastningen inte skiljer sig så stort. Om Lysa tar 5-10k mindre förvaltningsavgift, så betyder ju det mera avkastning eftersom det är mera som är kvar i fonderna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp