Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Du är en kämpe o stor inspiration har själv fårt använda en del av min budget kommer att ha 7000 kr vid årskiftet och har ett låmgsiktigt sparande och där har jag lyckats få ihop.15000 kr inte tagit något av dessa pengar. Där planerar jag att spara 1500 kkr f rom nu och sen har jag bestämt att betala av Rocker krediten med 7000.lr med 500 kr i månaden. Det går upp o ner
Du inspirerar också! Är imponerad av din kämpaglöd

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Jag har också funderat på en fondrobot, men i mitt fall tänkte jag från och med januari spara någon tusenlapp i månaden på Lysa.se. Vad jag förstår är Lysa billigare vad gäller förvaltningsavgiften än Opti. Det kan ju betyda en del över tid, tänker jag, även om avkastningen inte skiljer sig så stort. Om Lysa tar 5-10k mindre förvaltningsavgift, så betyder ju det mera avkastning eftersom det är mera som är kvar i fonderna.
Det finns en del att läsa på nätet om de båda, Opti har en app och det gillar jag. Det viktigaste är att komma igång. Fundler var den billigaste fondroboten och den mest användarvänliga av flera som jag provat särskilt när det gäller att komma igång, men som sagt lägger de ner verksamheten mot privatpersoner. Ingen förklaring till varför. Grundaren är Marguax Diets förre detta man.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Vår frys har funkat dåligt senaste två åren. Det bildas massa is i varenda förpackning. Har bevakat priser under de senaste två åren men inte känt att det funnits "fynd", inte förra årets Black Friday och inte nyårs reorna heller har haft nåt värt att slå till på.
Försökte övertala sambon att vi bara byter ut frysen och inte kylen men han tyckte att det skulle se konstigt ut. Jag håller med men var benägen att strunta i hur det ser ut och prioritera plånboken.
Jag tycker också att det kostar när maten frystorkar och vi får slänga en del så det var verkligen inte nåt jag-är-sugen-på-nya-vitvaror känsla.
Vi tog det på avbetalning, räntefritt 20 månader. Och den kostnaden kommer bära sig av annat som vi betalat bort under året och även nu de närmaste månaderna är lite annan skit som försvinner.
Så backslag att köpa på kredit, ja, men åtminstone ökar inte vår total månadskostnad. Och ska bli så skönt att slippa stora isklumpar.
Men det satt långt in att göra köpet, ärrad som man är av alla lån och krediter.

Kraputt

V.I.P
Poäng: 517
Årets nya medlem
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
498
Poäng
517
Jag vet hur det känns. Min mobil sjunger på sista versen, och är det något som får mig avskedad så är det väl att inte vara tillgänglig på mobilen på arbetsstid. Så jag får också bita i det sura äpplet och göra ett dyrt inköp. Min lösning var att skaffa ett kreditkort. Med det kan jag i alla fall ta av det jag sparar på hyran i nya lägenheten och blitza kreditkortsskulden. Med lite tur är den borta tills jul, och jag har väl den "bonusen" att jag då har en outnyttjad kredit som sitter på mitt UC.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Jag vet hur det känns. Min mobil sjunger på sista versen, och är det något som får mig avskedad så är det väl att inte vara tillgänglig på mobilen på arbetsstid. Så jag får också bita i det sura äpplet och göra ett dyrt inköp. Min lösning var att skaffa ett kreditkort. Med det kan jag i alla fall ta av det jag sparar på hyran i nya lägenheten och blitza kreditkortsskulden. Med lite tur är den borta tills jul, och jag har väl den "bonusen" att jag då har en outnyttjad kredit som sitter på mitt UC.
Har du kollat faceboosksidor för din ort om inte nån säljer en begagnad lur? Tror finns gott om billiga andrahand mobiler då många vill ha den senaste modellen och säljer de "gamla".
Annars har jag handlat begagnad elektronik fr Inrego. De är seirösa.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Sen kan jag tycka att om du riskerar att få sparken för att du inte är tillgänglig på mobilen på arbetstid så borde du få en mobil fr jobbet!

Kraputt

V.I.P
Poäng: 517
Årets nya medlem
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
498
Poäng
517
Hahaha, det är nog väldigt liten risk att jag blir avskedad, men om jag skulle bli det så är nog att inte vara tillgänglig en av de större riskfaktorerna. ^^ Och, när jag var yngre köpte jag en lur begagnat. Den varade i fyra månader innan det framgick varför den såldes - batteriet var helt kasst. Sen dess förlitar jag mig på att ha garantipapper på såna inköp.

Cecilia

V.I.P
Poäng: 617
Meddelanden
840
Mottagna reaktioner
636
Poäng
617
Vår frys har funkat dåligt senaste två åren. Det bildas massa is i varenda förpackning. Har bevakat priser under de senaste två åren men inte känt att det funnits "fynd", inte förra årets Black Friday och inte nyårs reorna heller har haft nåt värt att slå till på.
Försökte övertala sambon att vi bara byter ut frysen och inte kylen men han tyckte att det skulle se konstigt ut. Jag håller med men var benägen att strunta i hur det ser ut och prioritera plånboken.
Jag tycker också att det kostar när maten frystorkar och vi får slänga en del så det var verkligen inte nåt jag-är-sugen-på-nya-vitvaror känsla.
Vi tog det på avbetalning, räntefritt 20 månader. Och den kostnaden kommer bära sig av annat som vi betalat bort under året och även nu de närmaste månaderna är lite annan skit som försvinner.
Så backslag att köpa på kredit, ja, men åtminstone ökar inte vår total månadskostnad. Och ska bli så skönt att slippa stora isklumpar.
Men det satt långt in att göra köpet, ärrad som man är av alla lån och krediter.
Du är en fantastisk inspiratiln

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp