• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När kommer samtalet från Kronofogden (efter sökt sanering) ?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Nu är man bara nervös över att se om någon motsätter sig då dom flesta via telefon sa att dom kommer motsäga sig när jag försökte förhandla om ränta då jag sa att enda utvägen annars är att söka om sanering.

Har även detta blancolån på bil jag betalar som är 20tkr som ja var för orolig för att dom skulle återta bilen. Betalar 1000kr i månad vilket jag klarar.

Antar att jag inte ens kan släppa den skulden nu eller ?
 

FoxLite

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
16 September 2016
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
187
Vad innebär att de kan motsäga sig? Jag har förstått det lite som att det enda som händer är att det segar ut och att inledandet är längre? Jag tror inte nån här skrivit de inte fått skuldsanering pga trilskandes bolag. Förstår dock det kan hotas med vid telefonkontakt för att skrämma folk.

Räknas inledandetiden in i skuldsaneringens tid?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Nu är man bara nervös över att se om någon motsätter sig då dom flesta via telefon sa att dom kommer motsäga sig när jag försökte förhandla om ränta då jag sa att enda utvägen annars är att söka om sanering.

Har även detta blancolån på bil jag betalar som är 20tkr som ja var för orolig för att dom skulle återta bilen. Betalar 1000kr i månad vilket jag klarar.

Antar att jag inte ens kan släppa den skulden nu eller ?

Har du ett blancolån så finns ju ingen koppling till bilen.. ingen återtaganderätt innebär att inget återtas.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Vad innebär att de kan motsäga sig? Jag har förstått det lite som att det enda som händer är att det segar ut och att inledandet är längre? Jag tror inte nån här skrivit de inte fått skuldsanering pga trilskandes bolag. Förstår dock det kan hotas med vid telefonkontakt för att skrämma folk.

Räknas inledandetiden in i skuldsaneringens tid?

Om dom motsäger sig och har lite vettig substans i det kan skuldsaneringen avslås på grund av det.

Det räknas in.
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Har du ett blancolån så finns ju ingen koppling till bilen.. ingen återtaganderätt innebär att inget återtas.

Jaha men det är väl bäst att fortsätta betala nu så den inte hamnar hos kfm då den är på inkasso avbetalning och den klarar jag av att betala.
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
481
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Så om man har en hyrbil så kan man få nej då vi har en :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Så om man har en hyrbil så kan man få nej då vi har en :(

Hyrbil?
Privatleasing? Jag vet inte men det kommer ju inte ges pengar kvar till månadskostnaden för bilen, frågan är hur lättsam en skuldsanering blir när kanske 3000 av matpengarna går till bilen
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Det finns mycket pengar att göra annat för om ni gör er av med hyrbilen om den kostar 2-3000:- i månaden.. än billig begagnad bil - kan det vara en del av en lösning tillfälligt ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp