• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

När kommer samtalet från Kronofogden (efter sökt sanering) ?

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Det stämmer med det jag vet, men löneutmätning hävs direkt och betalning ska ske på skuldsaneringen direkt..
Jaha, jag frågade via telefon och då sa dom att julilön får du behålla då saneringsbeloppet först ska börja och betalas i slutet på augusti
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Skuldsaneringen .. gör KF hembesök vid utredningen eller hur fungerar det? Jag vill gärna behålla min vigsel o förlovningsring även om det inte kommer vara så att vi är gifta.
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Skuldsaneringen .. gör KF hembesök vid utredningen eller hur fungerar det? Jag vill gärna behålla min vigsel o förlovningsring även om det inte kommer vara så att vi är gifta.
Uppmanar inte till någon olaglig handling men herregud klart du ska få behålla din ringa annars så hade jag fan i mig gömt dom. Tror inte dom kommer kunna rota och hitta en ring. Det ska man självklart kunna behålla
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Har någon av er fått besök efter beslutet om inledande ? Får man veta det innan ? Vore trevligt att veta då man har småbarn och inte vill att dom ska behöva veta eller bli beblandade i detta
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Ok.. ja jag är så löjligt ärlig så får jag frågan så svarar jsg .. men jag lägger undan dem .. mitt rum är inte så stort .. så litet att de ser allt på typ 5 min
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Ok.. ja jag är så löjligt ärlig så får jag frågan så svarar jsg .. men jag lägger undan dem .. mitt rum är inte så stort .. så litet att de ser allt på typ 5 min
Menar inte att du är löjlig men det är ganska privat tycker jag iallafall det är skillnad på det jämfört med senaste platt tv typ. Lägg dom i din ficka bara inte så att dom står och rotar i fickorna.
 

FoxLite

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
16 September 2016
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
187
Skuldsaneringen .. gör KF hembesök vid utredningen eller hur fungerar det? Jag vill gärna behålla min vigsel o förlovningsring även om det inte kommer vara så att vi är gifta.

Har förstått det som att det inte är så vanligt med hembesök i allmänhet, varken vid skuldsanering eller löneutmätning.
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Ok jag förstår.. känner mig mest otrygg och osäker inför att visa upp det lilla jag har .. nä platt-tv har jag ingen ... efterlämnar mig endast ett äktenskapsförord som inte var till min fördel ..
 

FoxLite

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
16 September 2016
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
187
Dels har KF sagt det när jag ringt och frågat och dels har jag hört lika från Lasseman.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Så fått papper. Fick behålla 200 mer än vanlig löneutmätning. Det framkommer inget om hur lång tid så antar att det är på 5år.

Nu till frågan, det står att den startar i augusti, visst ska jag då få hela min lön i slutet på juli ? Frågade detta igår via telefon då sa en på kfm ja när denna frågade en kollega. Stämmer detta ? Denne sa även att min arbetsgivare kommer få ett brev om detta.
Jag fick mitt besked om inledande i början av april-17, löneutmätningen avbröts och första betalning i maj så jag hann få och behålla en lön mellan utmätning och skuldsanering.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp