• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

När kommer samtalet från Kronofogden (efter sökt sanering) ?

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Det kostar oss 1500 leasing ja de är tufft men lämna vi den så få jag ytterligare en skuld på ca 30000 .Jag har 8mil tur o retur till jobbet är 12 månader kvar på leasingen så ja va gör man bara att leva efter de .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Knepig sits med leasing.. ingen aning hur man ser på det men det är en utgift på 1500 o även om ni slipper kostnader pga att det är leasing så vet jag inte om man tar hänsyn till det .. för det är väl som ett hyrköp där du ska betala en del när leasingen går ut? Hoppas att allt går vägen ändå
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Det kostar oss 1500 leasing ja de är tufft men lämna vi den så få jag ytterligare en skuld på ca 30000 .Jag har 8mil tur o retur till jobbet är 12 månader kvar på leasingen så ja va gör man bara att leva efter de .

Då blir det mindre pengar till mat och dylikt.

Kan vara bra att fundera på hur bilfrågan löses om 12 månader när den ska återlämnas, det är väl kanske tveksamt att någon ny leasing beviljas av kreditbolag
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Ja man kanske kan behålla den man ha o förlänga kontraktet vi få se annars kommer jag inte till jobbet men tack för svar
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Ja man kanske kan behålla den man ha o förlänga kontraktet vi få se annars kommer jag inte till jobbet men tack för svar

Det kan vog vara en möjlighet. Sen finns det finansbolag som beviljar trots skuldsaldo etc.
Under skuldsanering bör inget alls beviljas, även om jag vet om ett ställe som gjort även det. Dock inte för bil
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Så fått papper. Fick behålla 200 mer än vanlig löneutmätning. Det framkommer inget om hur lång tid så antar att det är på 5år.

Nu till frågan, det står att den startar i augusti, visst ska jag då få hela min lön i slutet på juli ? Frågade detta igår via telefon då sa en på kfm ja när denna frågade en kollega. Stämmer detta ? Denne sa även att min arbetsgivare kommer få ett brev om detta.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Så fått papper. Fick behålla 200 mer än vanlig löneutmätning. Det framkommer inget om hur lång tid så antar att det är på 5år.

Nu till frågan, det står att den startar i augusti, visst ska jag då få hela min lön i slutet på juli ? Frågade detta igår via telefon då sa en på kfm ja när denna frågade en kollega. Stämmer detta ? Denne sa även att min arbetsgivare kommer få ett brev om detta.
Min man fick inte behålla nån lön mellan inledande till beslut om skuldsanering. Löneutmätningen pågick fram till skuldsaneringen startade.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Min man fick inte behålla nån lön mellan inledande till beslut om skuldsanering. Löneutmätningen pågick fram till skuldsaneringen startade.

Lät konstigt.. hade skulder till staten?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Nope... hon på kfm sa att det ska inte va nåt glapp mellan löneutmätning och skuldsanering nuförtiden.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Nope... hon på kfm sa att det ska inte va nåt glapp mellan löneutmätning och skuldsanering nuförtiden.

Det stämmer med det jag vet, men löneutmätning hävs direkt och betalning ska ske på skuldsaneringen direkt..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp