• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Någon annan som tänker tillbaka?

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Jag är skuldsatt pga spelmissbruk. Har dock betalat bort kraftigt sen i höstas, men resan är ändå lång!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
212
Poäng
397
Förstår dig. Är i samma sits. Förutom att jag har fast stabilt jobb. Mef spelskulder på över millen, och i panik.Finns ingen annan utväg i min sits än sanering. Men att få igenom en sanering pga spelmissbruk är fruktansvärt svårt som jag förstått det. Hör av dig om du vill snacka.
Mitt i allt ihop så tror jag inte att det är fruktansvärt svårt men det kommer att ta en jävla tid. Många år på existensminimum. Utöver hyra, busskort, fackföreningsavgift och typ mobil så en hundring om dagen till "allt" dvs snusar man o köper några öl till helgen o hygienartiklar så kanske alla mål om dagen dryga 50-lappen. Levde i rätt många år med sjysst jobb och årslön på nästan 700k före skatt. Levde livet o tog allt för givet. Genom att jag fick ut över närmre 35K i månaden så kunde jag länge hålla lånen på runt 700K varma. Men efter neddragningar på jobbet blev jag arbetslös och då sprack kalkylen, började spela ännu mera. Började ta sämre mindre blanco lån o till slut sms lån för att undvika betalningsanmärkningar. I januari släppte jag allt då det inte gick längre. Betalar bara det nödvändigaste. Det är berg med brev o telefonen går varm från inkasso bolagen. Med drygt 11K rent som arbetslös till allt så lever jag redan på existensminimum så helt otänkbart med avbetalningsplaner. Tror att du KvastSkaft och jag sortetar in under ”gäldenären är på obestånd och så skuldsatt att han eller hon inte kan antas ha förmåga att betala sina skulder inom överskådlig tid” även om jag hade haft gamla lönen så har man en mille i blanco och ett gäng sms lån så tror jag inte att vi skulle fixa det på kriteriet 15 år utan borde ha hyfsade chanser till det. Personen Släpptallt har fått skuldsanering på premissen att hen redogör för förr o nu, dvs att han numera bättrat sig och dragit lärdomar av sitt tidigare liv. Spelberoende klassas dessutom som en sjukdom enligt socialtjänsten så sånna som vi har även rätt till behandling. Var är du själv i processen? Själv tänkte jag söka skuldsanering till hösten. :)
 

KvastSkaft

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Lider med dig. Förstår exakt din sits. Speciellt när man hade bra liv med bra lön och kunde göra typ, de man ville. Nu är man här. På botten.
Jag är i en knivig sits, och funderar på söka sanering utan att finnas hos KFM. Fick återfall i februari men efter det har jag vidtagit alla åtgärder som går. Detta kan även bevisas till KFM teamet osv.
Har privatlån på nästan 700k. Bank kring halvmiljon till 5 banker.

Börjat terapi, går på möten. Avstängd från allt spel m.m.

Funderar på söka sanering också mot hösten. Men jag vet inte. Får inga bra råd av någon rådgivare heller ,vilket är frustrerande.
Dom säger typ i stil med " herregud nej detta är bara släppa till kfm med chockad röst " sen knappt något mer.

Hur ska du försöka redogöra för kfm för att få igenom en sanering? Inte redo att skicka in en redan nu till sommaren?

Tillägger också att jag tar 5år existensminimum direkt alla dagar i veckan för att slippa denna dagliga ångest och tyngd.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
När jag ser mig om bland vänner så ser jag hur det utvecklas, fått nya jobb o rest etc och medan det har pågått har jag stått o stampat i utveckling i och med att jag bränt mina pengar, stora lån o KF och dessutom just nu arbetslös. Min referensram o jämföra mig är inte direkt mot Zlatan eller Ronaldo utan jämnåriga bekanta o vänner. Man drar sig undan i skamm o skuld med all rätt. Det är liksom ingen Quickfix med en skenande miljon i skulder. Det kommer att ta tid o reda upp och det måste det också få göra. Här handlar det liksom inte att kunna fixa något mindre blanco lån genom att äta matlåda utan nu pratar vi många år med existensminimum. Hoppas någon spelberoende läser detta och får sig en tankeställare o tar tag i sitt spelande i tid.
Ja inget roligt alls detta med skulder överhuvudtaget, jag börjar gå hos en kurator idag och det känns som ”nu eller aldrig ska skiten upp till ytan” många år som jag bara ” Quickfixat” löst allt med pengar o spel, shopping...tryckt ner o tröstat mej med sånt som bara krossat min framtid ekonomiskt..Men nu j....ar är det slutkrossat.....det gäller oss alla gamblers m.f.l nu ska vi ta tillbaka våra liv o göra rätt för oss....ett helt liv byggs inte med Quickfix...om jag nu ska gräma mej över det som varit så är det över att jag inte sökte hjälp tidigare i livet och innan skulderna hunnit blivit så många/höga..men så här är det nu och det är här jag måste börja...♥️
 

Meningenmedlivet

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Varför söker ni inte här och nu? Går det igenom kommer ni vara glada över att ha försökt. Om inte så får ni veta exakt vad ni behöver tänka på till nästa ansökan och får dessutom veta hur länge ni bör vänta.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Jodå, det händer att jag funderar....inte minst att jag borde släppt tidigare när det var hanterbart men även att jag kan bli förbannad på mig själv för att ha satt mig i läget man befinner sig i.
 

*Trött-i-själen*

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
25 Mars 2018
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
180
Poäng
357
När jag ser mig om bland vänner så ser jag hur det utvecklas, fått nya jobb o rest etc och medan det har pågått har jag stått o stampat i utveckling i och med att jag bränt mina pengar, stora lån o KF och dessutom just nu arbetslös. Min referensram o jämföra mig är inte direkt mot Zlatan eller Ronaldo utan jämnåriga bekanta o vänner. Man drar sig undan i skamm o skuld med all rätt. Det är liksom ingen Quickfix med en skenande miljon i skulder. Det kommer att ta tid o reda upp och det måste det också få göra. Här handlar det liksom inte att kunna fixa något mindre blanco lån genom att äta matlåda utan nu pratar vi många år med existensminimum. Hoppas någon spelberoende läser detta och får sig en tankeställare o tar tag i sitt spelande i tid.
Jag förstår dig precis... befinner mig i samma läge... ångesten äter upp mig!
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Nej...
började skriva men det gjorde för ont...
Önskar enbart det allra bästa åt er!
Kram Clyro
 

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Jag har slutat fundera bakåt!
Vet inte hur, men efter att ha haft löneutmätning och nu sanering sen 8 månader så har ångesten släppt. Finns inget jag kan göra åt det. Bara blicka framåt. Såklart blir jag påmind, särskilt vi större utgifter som tex student. Men den dagen kommer gå förbi och då har det gått också.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Jag har slutat fundera bakåt!
Vet inte hur, men efter att ha haft löneutmätning och nu sanering sen 8 månader så har ångesten släppt. Finns inget jag kan göra åt det. Bara blicka framåt. Såklart blir jag påmind, särskilt vi större utgifter som tex student. Men den dagen kommer gå förbi och då har det gått också.

Jag kan absolut känna igen mig i att det blir mer och mer sällan. Det är vissa lägen som det kan komma men det finns ingen ångest längre, absolut inte :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp