Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som använt billender.com?

Hur hög gräns är det? Betalat 2 st på 1500 nu kan man få mer?

Någon som vet om dem tar en ny bisnode varje gång man lägger in en ny faktura?

Någon som vet om dem tar en ny bisnode varje gång man lägger in en ny faktura?
Nej det gör de inte, bara första gången när man blir kund sa de till mig när jag ställde den frågan.

De har en hel del som behöver fixas. Bl a loggade jag in för att ändra beloppet som skulle dras den 26/6 för några dagar sedan men det gick inte, det stod att det inte går att ändra pga det är för nära dragningen. Loggade in idag för att ändra inför dragningen i slutet av juli och fick samma meddelande hahaha. Men kundtjänst säger att man kan ändra beloppet som ska dras. Nope!
Annars har de räddat mig den här månaden, kunde lägga in tre fakturor.

De har en hel del som behöver fixas. Bl a loggade jag in för att ändra beloppet som skulle dras den 26/6 för några dagar sedan men det gick inte, det stod att det inte går att ändra pga det är för nära dragningen. Loggade in idag för att ändra inför dragningen i slutet av juli och fick samma meddelande hahaha. Men kundtjänst säger att man kan ändra beloppet som ska dras. Nope!
Annars har de räddat mig den här månaden, kunde lägga in tre fakturor.
Det är så märkligt, mina har inte ens gått till delbetalningskontot? Det står att det ska göra det automatiskt efter förfallodagen?

Det är så märkligt, mina har inte ens gått till delbetalningskontot? Det står att det ska göra det automatiskt efter förfallodagen?
Jo, precis... om du inte betalar fakturorna så läggs de till delbetalningskontot i månadsskiftet. Förfallodatum brukar alltid vara den 25:e i månaden. Så i månadsskiftet övergår de obetalda fakturorna till delbetalning. För mig har det funkat. Men det är väldigt svårt att få överblick vad som är vad när man loggar in.

Någon som fått högre kreditutrymme än 5000 kr?

Trodde 3000 var max hos dessa?
Man börjar med 3000 kr. Vet dock inte när det höjs men jag har mejlat och frågat hur stort utrymme jag har och fått svar att jag har 5000 kr och så mkt har jag lagt in räkningar på sammanlagt till dagens datum.

Ok jag trodde oxå 3000kr var Max , hur högt tak kan man höja till framöver då ?

Det står ju upp till 1500 kr för en faktura på deras sida. Så man kan ladda upp flera fakturor eller vad?

Tar dom en Bisnode på er när dom betalar er räkning?

Det står ju upp till 1500 kr för en faktura på deras sida. Så man kan ladda upp flera fakturor eller vad?
Varje enskild faktura får inte överstiga 1500 kr men du kan t ex lägga två fakturor å 1500 kr var eller flera mindre belopp inom ditt kreditutrymme. Alla tror jag börjar med ett kreditutrymme på 2000 eller 3000kr, minns inte exakt.

Senast ändrad:
Varje enskild faktura får inte överstiga 1500 kr men du kan t ex lägga två fakturor å 1500 kr var eller flera mindre belopp inom ditt kreditutrymme. Alla tror jag börjar med ett kreditutrymme på 2000 eller 3000kr, minns inte exakt.
Ok, visste inte om det. Ska prova med mer då.

La in en betalning igår men glömde ändra datum och är sista dagen den 28/9 nu.
Vet ni om dem betalar direkt ändå eller betalar dem 28/9 då?
Försökt få tag på dem via mail väldigt sega på att svara verkar det som

Går inte betala 2 gånger på samma lån som kör samma ocr varje månad.

Går inte betala 2 gånger på samma lån som kör samma ocr varje månad.
Det är dåligt, har mejlat dem om det redan i våras och då så de att det var bra förslag och att de skulle jobba på det.
Jag funderar lite om man kan komma runt detta och ange sitt personnummer istället för ocr (som meddelande) så kan man i alla fall betala 2 fakturor till samma långivare som använder samma ocr. Antagligen kommer det inte funka men har tänkt på det. Dock inte testat.

Nä och det är rätt dumt, inte ens med olika belopp och mer än en månad emellan... Hoppas de ändrar på det.
Mejla dem, ju fler mejlar om det desto större chans att de ändrar.

Står status betald 09/15 på mina fakturor! Ännu har ingen anlänt till mottagaren. Någon som vet hur långt tid det tar?

Vad händer om man inte kan betala faktura hos dem denna månad? Handlar om delbetalning hos de.

Är det bara jag som har problem med att ej kan identifiera mig mot tink. ?
Får svar varje gång av Billender att jag ska prova en länk.

Har sparbanken förövrigt.

Får väl en påminnelse och till slut inkasso som på alla andra ställen
Jag har haft ett ärende hos billecta inkasso och ser att alla mina fakturor som jag har hos billender ligger där också. Går då billender fakturor direkt till kronofogden efter påminelsen.

Betalade en faktura med billender för 1500 för två veckor sen och valde delbetalning 500 x3. Betalade första 500 men står fortfarande kreditutrymme 0 kr. Har man alltså bara 1500 i början? När får man 2500 eller mer i kreditutrymme?

Betalade en faktura med billender för 1500 för två veckor sen och valde delbetalning 500 x3. Betalade första 500 men står fortfarande kreditutrymme 0 kr. Har man alltså bara 1500 i början? När får man 2500 eller mer i kreditutrymme?
Var hittar du att det står kreditutrymme 0 kr?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp