• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Någon som har testat Tando lån?

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Jäkla tid de tar :p blir inte förvånad om dom nekar en ändå tillslut..
 

Bilagor

  • Screenshot_2020-03-30-12-50-14-316_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2020-03-30-12-50-14-316_com.android.chrome.jpg
    577.3 KB · Visningar: 405
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

Anomym

Gäst
Poäng: 0
Jag har lån hos tandolån, haft det ett bra tag. Det verkar jätte skumt men det är inte det. Anledningen är att dom låter nästan vem som helst låna pengar dock med en borgenär som inte har anmärkningar mm. Lånet tillhör en själv men är i princip birgensmannen som har huvudansvaret för lånet. Lånet betalades även ut till min borgensman och han var tvungen att skicka de pengarna till mig efter. Tycker det är jätte bra att folk som inte kan ta lån pga anmärkningar/fogden å dåligt uc score men ändå har jobb och kan betala av lån. Det negativa är väl att räntan är sååååå hög.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Ser inte ljust ut. Nu står det " ansökan är inte färdig". Aha va innebär det då, vart min borgensman inte godkänd? Ej fått nå mail eller något om info
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Ser inte ljust ut. Nu står det " ansökan är inte färdig". Aha va innebär det då, vart min borgensman inte godkänd? Ej fått nå mail eller något om info
De gick ej igenom. Då dom ej kunde se någon bostad på hen, och dom krävde bevis på papper isåfall.
Så de går inte att försöka med en borgensman utan bostad trots man kryssade i de.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 806
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Någon som vet mer? Vad jag vet tar de creditsafe och inte Bisnode som någon påstår här (kanske ändrat senaste två månaderna) men finns det ens någon som fått lånet beviljat då? Jag har en borgensman (som dock inte äger hus) hur kollar de upp sådant och kommer de verkligen lägga ner tiden på att kolla upp boendet? Vad jag vet fick min borgensman från Creditsafe dagen efter vi väntar just nu svar.
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Någon som vet mer? Vad jag vet tar de creditsafe och inte Bisnode som någon påstår här (kanske ändrat senaste två månaderna) men finns det ens någon som fått lånet beviljat då? Jag har en borgensman (som dock inte äger hus) hur kollar de upp sådant och kommer de verkligen lägga ner tiden på att kolla upp boendet? Vad jag vet fick min borgensman från Creditsafe dagen efter vi väntar just nu svar.
De tar creditsafe, kompletterar dock vid behov med bisnode
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 806
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
De tar creditsafe, kompletterar dock vid behov med bisnode
Tack för snabbt svar. Känns som att dessa typer lite skumma och få här verkar säga positiva saker om dem. Tyvärr äger borgensmannen ingen egen bostad eller hus (hyresrätt) så där sprack ju det.....
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp