Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som har testat Tando lån?

Hej

Ang lånet så får jag också påminelse om autogiro 2dgr innan men jag betalar själv väntar inte autogiro och allt är ok.

Vad det gäller kontakt så skrev jag till denna tjejen...som skickar denna påminnelse Sanna och undrade hur ska jag ändra datum för betalning
varit lite dåligt med pengar så skickar hon länk där jag kan ändra datum ..
Så 3 gånger bytte jag datum för betalning och det gick bra..

Min börgener litade på mig så
jag kan väll också inte betala men
vill man göra rätt då ska man betala eller inte söka lån med börgener.
Det är min åsikt men alla gör hur de kan..alla är inte i samma situation .

Jag ser på min deklaration nu att de inte rapporterat räntan på mitt lån heller vad gör man åt det ?

Är det Holms och Tando som inte har rapporterat åt någon?

Jag ser på min deklaration nu att de inte rapporterat räntan på mitt lån heller vad gör man åt det ?
skit i betala de bara, de kör olagligt och därför kan de inte göra ett skit åt saken , nu har jag struttat i att betala i 3 månader

Säkra på att dom inte kan göra något? Jag får påminnelser 2 dagar innan och sen massa Mail. Ni som skitit i att betala, har ni också fått påminnelser? Är det inte lagligt för dom att begära pengar när dom inte rapporterar in räntan? Förklara gärna

De är helt galna. Aldrig varit med om någon liknande hetsjakt när man är för sena, deras sms har en rätt jobbig hotfull ton också.

Håller med! Men kan någon besvara frågan om det är lagligt att inte rapportera in räntan?

Det är ju det att om
Man inte betalar drar de ju summan från ens borgensman . Får inte glömma att alla tandolån har en borgensman för det var ju deras krav för att få lån . Så då åker den personen på skulden och är det tex ens föräldrar ( inte många andra går in som borgensman ) så vill man ju såklart inte att de ska drabbas . Så resonerar iaf jag .

Fick detta från TANDO precis. Precis som att dom typ läst det vi skrivit här?

Vi kontaktar dig med viktig information om ditt lån.
Du har ett lån hos Faithful Finance AB, reg nr 559159-7082, Odinsgatan 12, 411 03 Göteborg.

Den 01/02/2022 överförde vi oåterkalleligt ditt lån () och tillhörande anspråk till Oxford Consumer Accounts Limited.
Detta innebär att återbetalningen av din skuld kommer att göras till Oxford Consumer Accounts Limited. Vi skickar detta meddelande till dig för att informera dig om vår överföring av våra rättigheter i enlighet med låneavtalet enligt avsnitt 28 i Konsumentkreditlagen (2010: 1846)

Du behöver inte göra någonting och dina månadsbetalningar kommer att samlas in som vanligt. Återbetalningsvillkoren för ditt lån förblir desamma och dina rättigheter påverkas inte.

Om du har några frågor angående överföringen av anspråket kan du kontakta oss via e-post på [email protected]

All kommunikation kan ske på svenska.

Fick detta från TANDO precis. Precis som att dom typ läst det vi skrivit här?

Vi kontaktar dig med viktig information om ditt lån.
Du har ett lån hos Faithful Finance AB, reg nr 559159-7082, Odinsgatan 12, 411 03 Göteborg.

Den 01/02/2022 överförde vi oåterkalleligt ditt lån () och tillhörande anspråk till Oxford Consumer Accounts Limited.
Detta innebär att återbetalningen av din skuld kommer att göras till Oxford Consumer Accounts Limited. Vi skickar detta meddelande till dig för att informera dig om vår överföring av våra rättigheter i enlighet med låneavtalet enligt avsnitt 28 i Konsumentkreditlagen (2010: 1846)

Du behöver inte göra någonting och dina månadsbetalningar kommer att samlas in som vanligt. Återbetalningsvillkoren för ditt lån förblir desamma och dina rättigheter påverkas inte.

Om du har några frågor angående överföringen av anspråket kan du kontakta oss via e-post på [email protected]

All kommunikation kan ske på svenska.
Jag fick samma nyss och tänkte samma som dig . Men jag mejlade direkt till adressen de hänvisar till hej@tando osv och ifrågasatte varför min ränta inte blivit registrerad på min deklaration.

Fick samma mail.

fick samma mejl också
Det skit snack. de är ett företag som försöker lura/tvätta pengar den här företaget som heter Oxford Consumer Accounts Limited är i UK samt ägs av samma person som äger tando dock har den här personen ingen svensk prn och UK är inte i EU så de kan inte göra ett skit, igorera de bara betala ingeting tillbaka de kan inte göra ett skit då deras verkamhet är ett svart verksamhet , dessutom Michael Pursey som äger tando samt Oxford Consumer Accounts Limitedär ägt Oxford Consumer Accounts Limited sedan 22/2/2022 fast den där företaget är registrerad från 27 may 2020 men Michael Pursey står som VD sen 22/2/22 vilket jag säga betyder att han flyttade till UK och att han har inget kvar i sverige.

Hej
jag skickade mail ang räntan varför finns inte med i deklarationen...då fick jag svar att jag ska själv anmäla det och fick länk med där det står vad jag betalade och ränta med

Ska man räkna alla belop där står räntan och skicka till Skatteverket för ändring

Vet ej ska man räkna från början av lånet eller endast för 2021 jan-dec
Fick inget heller under 2020

Hej,

Du kan rapportera din ränta för 2021 till Skatteverket under Faithful Finance AB.

Du hittar din ränta på följande kontoutdrag
och adressen på mitt lån

Senast ändrad:
Jag mejlade de ni och fick ett mejlsvar att jag betalt in 24000kr i ränta 2021, jag undrar just nu står det i min deklaration att jag ska få tillbaks 13000kr men vad händer om
Jag rapporterar in den här bamsesumman oxå ? Kommer jag få tillbaks mer då ? Men då
Får man inte pengarna i april eller ?

Hej
jag skickade mail ang räntan varför finns inte med i deklarationen...då fick jag svar att jag ska själv anmäla det och fick länk med där det står vad jag betalade och ränta med

Ska man räkna alla belop där står räntan och skicka till Skatteverket för ändring

Vet ej ska man räkna från början av lånet eller endast för 2021 jan-dec
Fick inget heller under 2020

Hej,

Du kan rapportera din ränta för 2021 till Skatteverket under Faithful Finance AB.

Du hittar din ränta på följande kontoutdrag
och adressen på mitt lån
bra då kommer jag deklarera det men kommer inte betala 1 kr till de längre

Jag kan dock hålla med om att det inte verkar hända ett skit om man inte betalar. Jag och min borgensman bestämde oss att sluta betala för långt över ett år sen och inte ett ljud sen dess.

Jag kan dock hålla med om att det inte verkar hända ett skit om man inte betalar. Jag och min borgensman bestämde oss att sluta betala för långt över ett år sen och inte ett ljud sen dess.
Blir dyrt med dröjsmålsränta..

Man vill ju inte betala, men inte så jäkla kul ifall det är helt tyst i 2-3 år sen kommer dröjsmålsräntan för att ett svenskt bolag köpt upp skulderna. Sen så känns det som att dem jagar vissa, andra inte. Oss som jagar känns det ju som att dem har stenkoll på och kommer göra allt för att driva in pengarna..

@Terry_ hur kommer du göra?

Jag betalar, har väl ca 80.000 kvar tror jag. Hade jag inte haft borgenär kanske jag hade vågat chansa!

Man vill ju inte betala, men inte så jäkla kul ifall det är helt tyst i 2-3 år sen kommer dröjsmålsräntan för att ett svenskt bolag köpt upp skulderna. Sen så känns det som att dem jagar vissa, andra inte. Oss som jagar känns det ju som att dem har stenkoll på och kommer göra allt för att driva in pengarna..

@Terry_ hur kommer du göra?
Jag tror inte dom jagar någon. Så länge man betalar kommer det såna där genererade svar från en dator. Det är ju aldrig riktiga personer som skickar Mail och sånt. Den där ”Sanna” existerar ju naturligtvis inte. Personen som hade detta bolaget har ju flytt landet och jag är tveksam på vad dom kan göra.

Det är ju det, ingen vet och ingen kan garantera något.

Är det någon som vet läget med tando? Enligt deras kundtjänst så har de aldrig gått i konkurs men det är nog bara skitsnack! Och när det gäller rapporteringen till skatteverket så har dom tydligen ingen skyldighet påstår dom.

Blir att skita i och betala framöver och se vad som händer! Orkar inte med deras tjat längre nu.

Vad är det ni får?

Vad är det ni får?
Du menar vad för slags hot vi får? SMS terror dagligen, långa emotionellt laddade texter som "ni har gjort oss besvikna och vi kommer nu att vidta juridiska åtgärder". Man trodde det var på skämt först men de är verkligen all-in på den här blandningen av hot och melodrama.

Du menar vad för slags hot vi får? SMS terror dagligen, långa emotionellt laddade texter som "ni har gjort oss besvikna och vi kommer nu att vidta juridiska åtgärder". Man trodde det var på skämt först men de är verkligen all-in på den här blandningen av hot och melodrama.
Frågan är om dom kan göra slag i sak? Vad har dom för juridisk rätt om dom konkat, inte är avdragsgill på skatten samt bedriver verksamheten från annat land än i Sverige?

Finns det NÅGON här som struntat i att betala trots dessa hotfulla sms? Om ja, hur har det gått?

Frågan är om dom kan göra slag i sak? Vad har dom för juridisk rätt om dom konkat, inte är avdragsgill på skatten samt bedriver verksamheten från annat land än i Sverige?

Finns det NÅGON här som struntat i att betala trots dessa hotfulla sms? Om ja, hur har det gått?
Vet ej, vi betalade tillslut. Men tycker det är oproffsigt att en bank/kreditgivare skriver rena rama Shakespeare-pjäser till sms istället för att hålla sig till kalla fakta och bara skriva hur mycket man är skyldig. En gång när de i ett av många sms skrev "vi litade på er!" kände man att man hamnat i en grekisk tragedi skriven år 500 före Kristus.

@AphexTwin

Du slutade betala dessa i över ett halvår va?

Vet ej, vi betalade tillslut. Men tycker det är oproffsigt att en bank/kreditgivare skriver rena rama Shakespeare-pjäser till sms istället för att hålla sig till kalla fakta och bara skriva hur mycket man är skyldig. En gång när de i ett av många sms skrev "vi litade på er!" kände man att man hamnat i en grekisk tragedi skriven år 500 före Kristus.
Samma grekiska tragedier när man söker lån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp