Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som har testat Tando lån?

Någon som har mer information? Jag gjorde nämligen en halv ansökan. När det kom till att skriva in sina kort uppgifter så avslutade jag ansökningen. Fick därefter ett Mail om att jag har blivit godkänd för lånet och det ända som krävs är borgenären att signera nu.

Blev då godkänd med anmärkningar & skuldsaldo hos kronofogden... så detta verkar lite skumt för mig

Någon som har mer information? Jag gjorde nämligen en halv ansökan. När det kom till att skriva in sina kort uppgifter så avslutade jag ansökningen. Fick därefter ett Mail om att jag har blivit godkänd för lånet och det ända som krävs är borgenären att signera nu.

Blev då godkänd med anmärkningar & skuldsaldo hos kronofogden... så detta verkar lite skumt för mig

Ska vi va varandras borgensman? Jag blev med godkänt för lånet. Haha. Men har ingen borgensman.

Ska vi va varandras borgensman? Jag blev med godkänt för lånet. Haha. Men har ingen borgensman.
Haha jag är inte intresserad av att ta lånet men ville bara prova eftersom dom tydligen inte tar kreditupplysning så.. men antar att dom gör det på borgenären

jag har testat. jag var borgesman för en person, trots att jag äger hus vilket en borgesman måste göra så blev vi nekade.
jag har 2 betalningsnamäknignar och en kreditupplysning gjordes via bisnode

jag var gjort en ansökan blev godkänd la till borgenär men nu inget svar ifrån dom! Får se om de kommer något svar och får se om dom har högre krav på borgenären än på låntagaren för min UC och store suger

Hej!

Jag började fylla i en ansökan till Tando - kom så långt som till att fylla i mitt kortnummer - där tog stopp 1. Därefter både sms och mail om att "vi har reserverat ett konto åt dig - godkänn med ditt bank-id" - stopp 2. Luktar lurendrejeri lång väg och det har jag talat om för dem via deras "avsluta ansökan"-sida!

Ingen lurendärieri jag vet att de är ett seriöst företag dock dyra.

Jag blev godkänd 40.000:- men behövde en borgensman vilket jag inte har nån och det är så sjukt synd... det va 38.000;- jag behövde för att knyta ihop det sista för att vara i hamn... men nu istället går allt år skogen

Testade söka o blev beviljad 70. Ska bara hitta en borgensman...

Jag har en medsökande. Men den personen måste äga en bostad... Kan man chansa att kryssa i att den personen äger en bostad, eller kommer dom kolla upp det???

Om du har en medsökande kan du inte få honom/henne att söka på Lendo/Advisa?

Jag avråder starkt från tandolån!

Jag fick beviljat 50.000kr och min man skulle stå som borgenär åt mig. De tog Creditsafe både på mig och honom. vi har båda ”hög” i scoring men han fick avslag att stå som borgenär! Det är väl okey, men Den största nackdelen är att det inte finns kundtjänst dit man kan ringa. Allting är datastyrt av nån knäpp robot som inte förstår frågorna, så man blir sjukt irriterad.
och så är räntan väldigt hög. På ett lån på 50.000 skulle man betala tillbaka 80.000 sammanlagt har jag för mig

När fick du besked att det var avslag ? Sökt men det är ju helg
Det tog 2 dagar ca... min man signerade avtalet direkt, sen fick vi Mail om att han skulle signera (?) sen fick vi Mail om att de skulle skicka ansökan till ekonomiavdelningen som skulle göra en sista koll... så ca 2 dagar tog det för dem att anse att min man inte ”gick igenom” kreditkollen. Det enda han har fått besked om är att de har tagit en creditsafe. Nu får jag Mail om att pengarna fortfarande finns reserverade för mig men att jag måste hitta en annan person, och när jag skickade ett svar till deras Mail om att jag inte längre var intresserad, så hänvisar de till att det inte går att ”svara” på mailen då den är automatiserad. Jag undrar var de riktiga människorna finns, och om det går att få tag i någon?

Det tog 2 dagar ca... min man signerade avtalet direkt, sen fick vi Mail om att han skulle signera (?) sen fick vi Mail om att de skulle skicka ansökan till ekonomiavdelningen som skulle göra en sista koll... så ca 2 dagar tog det för dem att anse att min man inte ”gick igenom” kreditkollen. Det enda han har fått besked om är att de har tagit en creditsafe. Nu får jag Mail om att pengarna fortfarande finns reserverade för mig men att jag måste hitta en annan person, och när jag skickade ett svar till deras Mail om att jag inte längre var intresserad, så hänvisar de till att det inte går att ”svara” på mailen då den är automatiserad. Jag undrar var de riktiga människorna finns, och om det går att få tag i någon?
Kan tillägga att jag endast har hittat en mailadress som är automatiskt men inget telefonnummer någonstans! Om någon hittar på fler kontaktuppgifter, snälla säg till! :)

Kan tillägga att jag endast har hittat en mailadress som är automatiskt men inget telefonnummer någonstans! Om någon hittar på fler kontaktuppgifter, snälla säg till! :)
Aa du sökte via tando?
Jag och min medsökande sökte precis. Hoppas de går igenom.

Hej!
+46108886924
Det är telefonnumret när man frågar dom i chatten.

Jag har lån hos dom, sjukt jävla jobbiga med sms å ringer från massa olika nummer. Dock tog de ca 4 timmar från ansökan tills pengsrna va på kontot, tror dom ha direkt utbetalning.
Dom har mail adress [email protected].
Rekomenderar dom dock inte men hjälpte mig just då.

Jag har lån hos dom, sjukt jävla jobbiga med sms å ringer från massa olika nummer. Dock tog de ca 4 timmar från ansökan tills pengsrna va på kontot, tror dom ha direkt utbetalning.
Dom har mail adress [email protected].
Rekomenderar dom dock inte men hjälpte mig just då.
Va vill dom när dom ringer?

Ni som har fått beviljat, äger er medsökande bostad?

Jäkla tid de tar 😛 blir inte förvånad om dom nekar en ändå tillslut..

Bilagor

• Screenshot_2020-03-30-12-50-14-316_com.android.chrome.webp
    Screenshot_2020-03-30-12-50-14-316_com.android.chrome.webp
    121.6 KB · Visningar: 528
Jag har lån hos tandolån, haft det ett bra tag. Det verkar jätte skumt men det är inte det. Anledningen är att dom låter nästan vem som helst låna pengar dock med en borgenär som inte har anmärkningar mm. Lånet tillhör en själv men är i princip birgensmannen som har huvudansvaret för lånet. Lånet betalades även ut till min borgensman och han var tvungen att skicka de pengarna till mig efter. Tycker det är jätte bra att folk som inte kan ta lån pga anmärkningar/fogden å dåligt uc score men ändå har jobb och kan betala av lån. Det negativa är väl att räntan är sååååå hög.

Ser inte ljust ut. Nu står det " ansökan är inte färdig". Aha va innebär det då, vart min borgensman inte godkänd? Ej fått nå mail eller något om info

Ser inte ljust ut. Nu står det " ansökan är inte färdig". Aha va innebär det då, vart min borgensman inte godkänd? Ej fått nå mail eller något om info
De gick ej igenom. Då dom ej kunde se någon bostad på hen, och dom krävde bevis på papper isåfall.
Så de går inte att försöka med en borgensman utan bostad trots man kryssade i de.

Någon som vet mer? Vad jag vet tar de creditsafe och inte Bisnode som någon påstår här (kanske ändrat senaste två månaderna) men finns det ens någon som fått lånet beviljat då? Jag har en borgensman (som dock inte äger hus) hur kollar de upp sådant och kommer de verkligen lägga ner tiden på att kolla upp boendet? Vad jag vet fick min borgensman från Creditsafe dagen efter vi väntar just nu svar.

Någon som vet mer? Vad jag vet tar de creditsafe och inte Bisnode som någon påstår här (kanske ändrat senaste två månaderna) men finns det ens någon som fått lånet beviljat då? Jag har en borgensman (som dock inte äger hus) hur kollar de upp sådant och kommer de verkligen lägga ner tiden på att kolla upp boendet? Vad jag vet fick min borgensman från Creditsafe dagen efter vi väntar just nu svar.
De tar creditsafe, kompletterar dock vid behov med bisnode

De tar creditsafe, kompletterar dock vid behov med bisnode
Tack för snabbt svar. Känns som att dessa typer lite skumma och få här verkar säga positiva saker om dem. Tyvärr äger borgensmannen ingen egen bostad eller hus (hyresrätt) så där sprack ju det.....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp