• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
haha, ja men jag har ju sett fram emot att göra stora klipp imorgon. Jag vet, det kostar att ligga ute med pengar. Men hela räkningen är för stor så det blir för lite kvar till mat bensin osv. Så jag måste ändå sälja.
Sålt lite jackor denna vecka. Inga stora belopp men många bäckar små;)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Bra idag, druckit kaffe. Ringt och fixat och ordnat pengar till räkningen som skulle betalas.

Vet inte om det är bra men idag har jag blivit arg på någon och jag har ingen diagnos, är utredd, fattar inte varför jag inte står ut med andra vuxna människor som jag tycker är elaka. Måste vara någon undertryckt social fobi eller något.
Jag är jättetrevlig ..mestadels men upplever andra som dömande eller något annat som jag inte gillar och river upp himmel och jord (genom att skälla ut dem per text) och kontaktar högre instanser och gör situationen värre för att jag måste trycka till
ordentligt för att lugna min inre frustration. Folk tror att jag är jättesweet och inte kan bli arg och skrattar åt mig när jag säger att jag vågar säga ifrån. "Haha, yeah right mig lurar du inte" ungefär. Är så irriterad på andra som underskattar mig. Tonlägen i röster som irritation får mig jätteosäker.
Ska jag söka hjälp??? Jag vill ha vänner men är väldigt ensam för att jag är rädd för människor. Jag tänker att alla kan vara en potentiell mördare och jag vågar knappt säga åt folk men gör det ändå och får inte ett förlåt utan snarare blir människor hotfulla och arga. Är alla bara starka och struntar i allt och jag är någon hyperkänslig person kanske...
Min man är sådär lugn, obrydd och mindre impulsiv. Jag är lite avundsjuk men är glad att jag lär mig av honom. Jag är väldigt impulsiv enligt iq.testet men väldigt logisk. Hur fan går det ihop.
 
Senast ändrad:

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Om några timmar ska jag lasta bilen full av saker för några kronor per grej så önska mig lycka till!! Hoppas inte allt är taget redan som man vill ha.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Förstår hur du menar.
Är för det mesta vad jag tror i alla fall en snäll person. Men blir arg om folk är elaka och spydiga samt översittarfasoner.
Blir också arg över orättvisor.
Då jag har ett ledaransvar idag så vet jag hur viktigt det är att vara konsekvent o ärlig.
Ta tag i problem på en gång.
Vara rättvis. Tror många uppskattar det.
Har jobbat många år.
Det som jag vet jag har svårt för är bestämmande människor och eftersom jag har mycket i bagaget mycket utbildning o erfarenhet. Kan jag bli lite putt här när folk säger att jag inte fattar nått för mig är det skrattretande :D
Men slår av mig detta vet själv att jag fattar mycket annars skulle jag inte fixa mitt arbete.
Sen att jag inte har all kunskap om KFM är en annan sak då det inte riktigt är något jag varit van vid att hamna förrän nu. Men jag småler åt att vissa här säger att jag inte förstår :D:p och ej har kunskap dom skulle bara veta.
Men här vet men ju bara en del om människor o deras skulder lån mm.
Känns lite märkligt att bli dömd som person i sin helhet. Det är ju liksom två olika saker och är skrattretande.
Men ansökan till skuldsanering är inte lätt det måste jag säga;)
Ha en fin helg @Lilaros :)

JA förstår helt!
Jag har varit och funderat på om det är att man verkar svag och lättstött eller något så att det skulle vara okej då jämfört med om man var jäkligt hård.
Idag pratade jag med en som först var jättetrevlig och ursäktande för att jag ilsknat till, när jag sedan visade ånger förbyttes människans röst till irritation. Som att man
tappar respekten för den som visar sig patetisk. Man kanske ska stå på sig mer, eller låta det glida förbi som du säger.
Jag är väldigt ärlig för att jag gillar mig själv precis som du trots diverse brister. Att visa att man vågar vara svag är väl ett tecken på styrka. Here I am liksom.
Alla tror att man är korkad på nätet hela tiden, jag såg det någon skrivit till dig. Jag tänker att den personen som säger sånt kanske hade träffat dig och tyckt du är klokast i världen så
ett forum är inte direkt representativt för hur man funkar i samma rum.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
JA förstår helt!
Jag har varit och funderat på om det är att man verkar svag och lättstött eller något så att det skulle vara okej då jämfört med om man var jäkligt hård.
Idag pratade jag med en som först var jättetrevlig och ursäktande för att jag ilsknat till, när jag sedan visade ånger förbyttes människans röst till irritation. Som att man
tappar respekten för den som visar sig patetisk. Man kanske ska stå på sig mer, eller låta det glida förbi som du säger.
Jag är väldigt ärlig för att jag gillar mig själv precis som du trots diverse brister. Att visa att man vågar vara svag är väl ett tecken på styrka. Here I am liksom.
Alla tror att man är korkad på nätet hela tiden, jag såg det någon skrivit till dig. Jag tänker att den personen som säger sånt kanske hade träffat dig och tyckt du är klokast i världen så
ett forum är inte direkt representativt för hur man funkar i samma rum.
Absolut det är ett tecken på styrka att våga visa sina svaga sidor.
 
Senast ändrad:

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Jag lärde mig någonstans i 20/25-års åldern att acceptera att jag är den person jag är. Man blir helt slut i kropp och själ om man jämt ska oroa sig och fundera över andras åsikter. Ni är bra precis som ni är. Stark eller svag, man är nog både och beroende på situation. Är du nöjd med dig själv räcker det långt!
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Nu har jag varit och shoppat. 70 saker för 350 kr xD klänningar, skor, tröjor - massa märkeskläder, barnkläder, inredning.
Nu kanske man kan lyckas få in en slant på att sälja vidare.
Det jag väljer att sälja borde täcka mer än vad allt kostade. ^_^
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp