• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 303
Poäng
997
Vad säljer i din erfarenhet bäst, vad ska man kolla efter på loppisar och dylikt?

Jag började sälja det jag är bäst på, märkeskläder, porslin och smycken så jag rekommenderar att börja med det du är bäst på och googla skoningslöst inne på second hand butiker. I början gick jag back för att jag köpte mer än vad som var säkra kort. Syna jackor noga så det inte är slitet. Har gjort det misstaget att jag köpt plagg som inte går att sälja på grund av det.
Jag köper alltid saker jag själv gillar, kläder och skor som passar mig om det inte blir sålt blir det inte oanvändbart.
Hmm.
Så mitt tips är att börja med såna enkla saker och utöka kunskapen mot leksaker, samlarprylar som är udda osv.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 303
Poäng
997
Idag har jag packat paket till 23 personer för traderaförsäljningar som ska iväg.
Gjort en cool lampa.
Gjort deal med en jag har privatskuld till. Har sålt åt personen tidigare mot provision för att hjälpa men nu ska vi dra av det på skulden istället för att jag ska få pengar i handen. Det känns bättre för mig.
Inreder och är kreativ. Har många idéer.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Igår sålde jag en jacka för 250 kr! För de pengarna handlade jag sedan mat som kommer räcka en vecka bl a 1,5 kg tjocka revben för endast 14 kr!! Maten kostade egentligen mer men tack vare erbjudanden och rabatter fick jag rabatt på ca 180 kr!
Imorgon ska jag lägga ut några fler jackor och om jag hinner börjar jag med klädpaketen som jag tänkt lägga ut.
Många bäckar små :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Igår sålde jag en jacka för 250 kr! För de pengarna handlade jag sedan mat som kommer räcka en vecka bl a 1,5 kg tjocka revben för endast 14 kr!! Maten kostade egentligen mer men tack vare erbjudanden och rabatter fick jag rabatt på ca 180 kr!
Imorgon ska jag lägga ut några fler jackor och om jag hinner börjar jag med klädpaketen som jag tänkt lägga ut.
Många bäckar små :)
Absolut varenda krona är värdefull :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Åh ja!! Nu är typ 30 kr lika mkt för mig som 300 kr var när jag inte hade några lån och bekymmer!
Precis så är det för mig med.
Min man sa Igår tänk om vi tänkt lika ekonomiskt o snålt när vi hade god ekonomi vilka pengar vi hade sparat.
Och han har helt rätt:)
Vi bestämde oss för att när vi i framtiden blir skuldfria vilket vi hoppas ska vi tänka ungefär lika.
I alla fall bli mer ekonomiska:)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Precis så är det för mig med.
Min man sa Igår tänk om vi tänkt lika ekonomiskt o snålt när vi hade god ekonomi vilka pengar vi hade sparat.
Och han har helt rätt:)
Vi bestämde oss för att när vi i framtiden blir skuldfria vilket vi hoppas ska vi tänka ungefär lika.
I alla fall bli mer ekonomiska:)
Jag tror absolut att man tänker annorlunda när man vandrat igenom helvetet och kommit ut på andra sidan! Vi kan inte göra saker ogjorda men vi kan börja göra saker rätt from nu :)
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 303
Poäng
997
Jo det är det jag säger också, man kommer bry sig mer än innan och om tio år är jag säker på att jag kommer ha mer sparat än om jag inte hade spelat och kämpat med lån så det känns jättebra att vara den jag är nu jämfört med den jag var då.
Man har blivit en bättre människa ur något dåligt. Kan man vara missnöjd?
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Jag fick två påsar chips, dricka och en jäkla massa godis idag av min kusin, hon skulle ha haft halloweenparty när hennes barn kom hem från pappavecka men barnet åkte på magsjuka och hon blev barnfri. Så hon plockade ihop allt och kom hem till mig med allt så att min kotte med kompisar kan ha halloweenparty istället. Ganska underbar är min kusin tycker jag! Jäkla tur att jag redan ser ut som ett spöke så jag slipper klä ut mig, haha!!!! Ha en fin helg allihopa!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag tror absolut att man tänker annorlunda när man vandrat igenom helvetet och kommit ut på andra sidan! Vi kan inte göra saker ogjorda men vi kan börja göra saker rätt from nu :)
Absolut så sant:)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp