• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Påbörjat min diet igen! Hade fan tappat 10 kg men all stress med ekonomi fick mig att börja slarva som fan både med kosten och träningen.

Så nu kör jag stenhårt igen. Det som är min strategi är att undvika kolhydrater, kunde fan äta 10 skivor bröd innan och sen vräka i mig pasta eller pizza eller dylikt.

Nu undviker jag det och har ersatt det istället med Lax,Torsk,Kycklingfilé. På morgonen Äggröra medan jag dricker Fun Light istället för läsk...

Någon med tips på goda LCHF-Rätter?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 247
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
897
Påbörjat min diet igen! Hade fan tappat 10 kg men all stress med ekonomi fick mig att börja slarva som fan både med kosten och träningen.

Så nu kör jag stenhårt igen. Det som är min strategi är att undvika kolhydrater, kunde fan äta 10 skivor bröd innan och sen vräka i mig pasta eller pizza eller dylikt.

Nu undviker jag det och har ersatt det istället med Lax,Torsk,Kycklingfilé. På morgonen Äggröra medan jag dricker Fun Light istället för läsk...

Någon med tips på goda LCHF-Rätter?

Rekommenderar vanlig kost Terry! Min bror är pt och sambon har gått utbildning!

Käka typ gröt o ägg till frukost
Vanlig kost men inte så mycket kolhydrater. Tänk på att potatis är mest mättande av alla kolhydrater.

kolhydrater innehåller viktiga näringsämnen och den som uppfann lchf dog tillslut.

Om du ska jobba o träna mycket så behövs kolhydrater för att orka. Ät rätt kolhydrater bara!
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Rekommenderar vanlig kost Terry! Min bror är pt och sambon har gått utbildning!

Käka typ gröt o ägg till frukost
Vanlig kost men inte så mycket kolhydrater. Tänk på att potatis är mest mättande av alla kolhydrater.

kolhydrater innehåller viktiga näringsämnen och den som uppfann lchf dog tillslut.

Om du ska jobba o träna mycket så behövs kolhydrater för att orka. Ät rätt kolhydrater bara!


Sedan är det ju dock individuellt vad som passar för en och vad man mår bra av :) ! Kommer från någon som provat de flesta dieter som finns. Från pulver till LCHF och även rawfood xD Är laktovegetarian idag men äter inte gluten och socker. Men har mer problem med inflammationer i kroppen idag än vikten.

Vad gäller LCHF så var blomkålsmos en favorit och även coleslaw i mängder (gjorde alltid egen) Bra alternativa tillbehör så det inte blir protein med olika såser och kryssningar hela tiden xD
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Påbörjat min diet igen! Hade fan tappat 10 kg men all stress med ekonomi fick mig att börja slarva som fan både med kosten och träningen.

Så nu kör jag stenhårt igen. Det som är min strategi är att undvika kolhydrater, kunde fan äta 10 skivor bröd innan och sen vräka i mig pasta eller pizza eller dylikt.

Nu undviker jag det och har ersatt det istället med Lax,Torsk,Kycklingfilé. På morgonen Äggröra medan jag dricker Fun Light istället för läsk...

Någon med tips på goda LCHF-Rätter?
Jag har ätit Lchf i 2,5 år sammanlagt har gått ner 20-25 kg viket är 5-6 klädstorlekar och powerwalkar 12 km 4-5 dagar varje vecka. Började med powerwalk 30/7 2018 och till och med 30/7 2019 har jag gått 270 mil. Jag har fibromyalgi och lever med smärta varje dag men utan mina promenader mår jag inte bra . Du hittar recept här:
https://www.koket.se/mat/specialkost/lchf
https://www.dietdoctor.com/se/lchf/recept
https://www.56kilo.se/kategori/recept
Lycka till Terry
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Sedan är det ju dock individuellt vad som passar för en och vad man mår bra av :) ! Kommer från någon som provat de flesta dieter som finns. Från pulver till LCHF och även rawfood xD Är laktovegetarian idag men äter inte gluten och socker. Men har mer problem med inflammationer i kroppen idag än vikten.

Vad gäller LCHF så var blomkålsmos en favorit och även coleslaw i mängder (gjorde alltid egen) Bra alternativa tillbehör så det inte blir protein med olika såser och kryssningar hela tiden xD


Vad gjorde du Coleslaw:en med?
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Vad gjorde du Coleslaw:en med?

Färdig kål mix som man kan hitta på ICA bland annat. Creme fraiche (gärna fetare variant med så lite sockerarter som möjligt) , majonäs och dijonsenap. Salt och peppar också såklart! Tror jag har exakta receptet hemma hur mycket av varje ingrediens man ska ha och är gymmet nu så får återkomma om det :) !
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Färdig kål mix som man kan hitta på ICA bland annat. Creme fraiche (gärna fetare variant med så lite sockerarter som möjligt) , majonäs och dijonsenap. Salt och peppar också såklart! Tror jag har exakta receptet hemma hur mycket av varje ingrediens man ska ha och är gymmet nu så får återkomma om det :) !
Låter skitgott:)
Coleslaw är jättegott dom brukar ha god på pizza hut men är ju inte LCHF direkt;)
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Låter skitgott:)
Coleslaw är jättegott dom brukar ha god på pizza hut men är ju inte LCHF direkt;)

De har garanterat socker i. Har stött på några färdiga coleslaws med ananas i :S Ju mindre ingrediens lista desto bättre. Tycker om att göra allt själv från scratch det enda som jag köper färdigt är just grönsaksmixer.(Undantag för Oumph och tofu då eftersom att jag inte äter kött, men gör marinad och så själv)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
De har garanterat socker i. Har stött på några färdiga coleslaws med ananas i :S Ju mindre ingrediens lista desto bättre. Tycker om att göra allt själv från scratch det enda som jag köper färdigt är just grönsaksmixer.(Undantag för Oumph och tofu då eftersom att jag inte äter kött, men gör marinad och så själv)
Det är det säkert socker alltså men fortfarande gott.
Kan man göra nyttigare men lika gott är ju det bra.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Kanske inte specifikt nu idag men under hela veckan har jag fått mycket gjort. Har skrivit kontrakt för extra jobb, bokat ekonomisk rådgivning, skrivit mycket på uppsatsen, tagit extrapass och har tränat nästan varje dag. Skönt att vara produktiv. Klarar inte av att sitta hemma mycket får sådan jäkla ångest. Jag brukade prokastrinera en del förut men man mår bara sämre. Har fått antidepp utskrivet att ta innan läggdags för de sämre dagarna. Men saker går ialla fall åt rätt håll
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp