• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag är inte längre back. Jag behövde 40 000 så jag var ganska desperat för vi behövde bil med (30 + 10k) så jag gjorde det jag inte trodde och tryckte in en liten summa och vann 40 000 på ett 40 kr spinn. Det är sånt som inte händer så don't try this at home.
Sitter med nybakade mockarutor och 43k på kontot och är i chock av att ha 90 liv.
För övrigt tror jag att det går åt rätt håll, sålt något för 65 kr idag och jag har fått ganska mycket bra gensvar på mina handgjorda grejer.
Har inte alls med detta att göra men kom o tänka på när du skrev om billånets logga som såg ut som en stringtrosa haha;) det gör den. Nog dags att gå o lägga sig nu;):p
Håll i pengarna nu och betala det du kan:)
Godnatt
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Har inte alls med detta att göra men kom o tänka på när du skrev om billånets logga som såg ut som en stringtrosa haha;) det gör den. Nog dags att gå o lägga sig nu;):p
Håll i pengarna nu och betala det du kan:)
Godnatt

Ja jag tycker inte att en röv passar lånforum >:D Jo, jag betalade 32 räkningar. GODNATTpuss
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Jag är inte längre back. Jag behövde 40 000 så jag var ganska desperat för vi behövde bil med (30 + 10k) så jag gjorde det jag inte trodde och tryckte in en liten summa och vann 40 000 på ett 40 kr spinn. Det är sånt som inte händer så don't try this at home.
Sitter med nybakade mockarutor och 43k på kontot och är i chock av att ha 90 liv.
För övrigt tror jag att det går åt rätt håll, sålt något för 65 kr idag och jag har fått ganska mycket bra gensvar på mina handgjorda grejer.
Fan vilken tur du hade nu,är du inte rädd att din spelsug triggas igång igen.
Skulle förmodligen trigga mig.
Kommer du nu kunna ligga bra till med månadsutgifterna framåt?
Då kommer du att klara dig och söka samlingslån nästa år .
Jag håller verkligen tummarna för dig.
Spela inte igen nu.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Fan vilken tur du hade nu,är du inte rädd att din spelsug triggas igång igen.
Skulle förmodligen trigga mig.
Kommer du nu kunna ligga bra till med månadsutgifterna framåt?
Då kommer du att klara dig och söka samlingslån nästa år .
Jag håller verkligen tummarna för dig.
Spela inte igen nu.


Ja... som tur är vet jag att jag aldrig har fått sådär mycket av att lägga så liten summa tidigare så jag vet att det inte kommer hända igen. Har ingen lust att sitta i flera dagar och kämpa som förr med panik över att det går upp och ner, inte äta osv., det här tog väl 30 minuter eller något så jag försöker nöja mig.
När jag betalade räkningar igår och gick från 40 000 till 15 000 kr på kontot kände jag spelsug och en vilja få tillbaka det jag betalat räkningar för, men det släppte när jag ignorerade det. Tror absolut att det triggas men jag får ta dag för dag och hålla mig sysselsatt. En liten djävul sitter på axeln och säger "om du inte spelar till vardags och bara ett par gånger i halvåret kanske du kan få tillbaka några hundratusen kronor genom att klara att göra om det här några gånger" men jag vet att det är långt mellan såna stora belopp och att det bara är önsketänkande. Vill inte ägna mitt liv åt det där.
Ska läsa svensk formgivning med start i januari på universitetet och lära mig mer om olika antikviteter på marknaden, svensk design och porslin så jag kanske kan tjäna en hacka på att ha bättre koll på sånt. Bra saker väntar runt hörnet.

Månadsutgifterna framåt... kan bli bra. Ska eventuellt få pengar retroaktivt. Skattejämkning och vårdbidrag så att jag kan betala bort värsta lånen, få ner månadsutgifterna och sen samla tids nog. Mannen har fortfarande släppt 750 000 cirka så det kommer växa otroligt snabbt och det måste vi lösa.
Tack för att du håller tummarna ändå. Jag försöker verkligen ta fram min entreprenörsanda, har kopplat alla sociala medier som finns till min affär med saker jag gjort själv och bara trycker ut egenproducerade grejer där och har tradera igång med saker jag inte behöver.
Man vet aldrig, förr eller senare köper någon något.
Läser Vägen till din första miljon-boken och lär mig om vikten av investeringar m.m. Måste fokusera nu fast stressen finns där att vilja få bort allt.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Det känns så skönt att ha betalat el, ev+, a-kassa, ikea, ellos, klarna, tre kreditkort, euroloan, monetti, betalkoll, ferratum, qliro, en sveaskuld och 7000 i mobilräkning för båda för att man lånat av skrill som jag inte kommer göra igen. Har 2800 kr i mobil (bådas samanlagt) i december för att skrill betalas på räkningen månaden efter och därmed släpar men i januari är våra mobilräkningar 270 per person eller något.
Kommer ha kvar skrill som absolut panikgrej för att man inte kan låna någonstans men ska försöka inte röra den och kämpa mer med försäljningar nu.
Måste få ner utnyttjandesumman på synliga lån.
Ska nog chansa och köpa en billigare bil än vad vi tänkt så jag kan lägga 4000 på att betala ner extra på kreditkorten.
 

weroo83

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
29 Augusti 2012
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
209
Poäng
397
1 januari men inte min man så jag har tillgång om jag skulle be om det men undviker spel numera. :D

Spärra din man med nu då på spelpaus! För det känns lite som om du fortfarande vill ha dörrar öppna till att kunna spela. Så stäng den sista nu Det är nog väldig stor risk att denna vinst triggar igång ett ännu större spelsug. Jag tror inte att du innerst inne fått nog av spel. Jag tror inte du har nått botten ännu och är redo att sluta spela. För då hade du spärrat din man med! Men det är bara vad jag tror. Varför spelade du ens igår? Är ju bra att du kunde betala av saker men inte bra att du spelade..
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Spärra din man med nu då på spelpaus! För det känns lite som om du fortfarande vill ha dörrar öppna till att kunna spela. Så stäng den sista nu Det är nog väldig stor risk att denna vinst triggar igång ett ännu större spelsug. Jag tror inte att du innerst inne fått nog av spel. Jag tror inte du har nått botten ännu och är redo att sluta spela. För då hade du spärrat din man med! Men det är bara vad jag tror. Varför spelade du ens igår? Är ju bra att du kunde betala av saker men inte bra att du spelade..

Hej, ja vi kanske ska spärra i framtiden, om vi gör det nu kan vi inte använda skrill och det kan vara bra om det verkligen kniper.
Jag skrev ju varför, betalade 30 000 i räkningar och är ifatt nu och har köpt en bil för 10 000 idag. Jag skulle kunna skita i att spela, gör det inte nu, men det där var viktigt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp