• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Det är imponerande att få in 25.000 mer i lön än vad man har räknat med, brukar oftast vara 1000-2000 men 25.000 är verkligen i överkant :D
Bra jobbat.

Haha! inte för att vi jobbat över, mannen "trodde" att han skulle få 2000 för att han tagit ut FP en månad och jag trodde att jag fått allt utbetalt av sjukdagar innan FK tog vid och visste inte att semsesterveckan gav så mycket. Så vi är bara ovetandes och har gått och trott att det var kört. Så hold your horses med din praise <3
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Idag har jag städat och sorterat en massa timmar, tvättat, diskat, hängt hyllor, fått upp lampor, bakat kakor och dansat och sjungit med barnen.
Sålt saker för ca 40 kr bara, seg dag på försäljningsfronten.
Planerar att sitta resten av kvällen med plugg. Snart färdig att kunna söka ett jobb jag hade velat ha, om jag bara orkar kämpa fast det är pressande att inte veta om det blir godkänt.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Idag har jag städat och sorterat en massa timmar, tvättat, diskat, hängt hyllor, fått upp lampor, bakat kakor och dansat och sjungit med barnen.
Sålt saker för ca 40 kr bara, seg dag på försäljningsfronten.
Planerar att sitta resten av kvällen med plugg. Snart färdig att kunna söka ett jobb jag hade velat ha, om jag bara orkar kämpa fast det är pressande att inte veta om det blir godkänt.
Så effektiv du är med små barn o allt:) Önskar jag hade lite av din energi;)
Här skulle behöva städas får ta det i morgon när jag är ledig energin lika med noll nu:(
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Så effektiv du är med små barn o allt:) Önskar jag hade lite av din energi;)
Här skulle behöva städas får ta det i morgon när jag är ledig energin lika med noll nu:(

Jo jobba blir man tröttare av, det är sant. Men jag är så överaktiv så hjärnan varvar inte ner, kan ofta inte somna på en hel natt och får dygna för att få tillbaka dygnsrytmen. Har aldrig ätit en sömntablett. Fick några när jag var gravid men vågar inte ta en. Vill inte till slut bli beroende eller något. Ingen idé att gå och lägga mig nu, plöjer serier och filmer på nätterna... bara att ta en kaffe och sätta fart.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Hej alla.
Idag har tradera krupit upp ännu mer, ikväll går auktioner ut för cirka 10 000 kr.
Jag betalade räkningar direkt när lönen kom, cirka 22 000, 17 räkningar.
Har 32 000 till i räkningar men det går jämnt ut med tradera, föräldrapenning, sjukpenning och underhåll.
Om jag inte säljer bilen i september kommer jag inte klara utgifterna. Måste betala av lån som kostar. Egentligen behöver jag 100 papp. Skit också, ska kämpa!

Ska slänga ut saker på loppis idag och be till gudarna.
Är så sugen på att shoppa men klarna låter mig inte och jag har inte hand om pengarna. :) Vi ska till myrorna idag och köpa saker för att sälja. Har 10% studentrabatt.

Ja, det var väl det, det går upp och ner. Har slutbetalat tusenlappen och kredit365 nu och kan aldrig mer ta ut där och har betalat in Everyday+ som stiger så mycket annars. Får vara glad över det.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
sömntabletter har jag stor respekt för, vill inte heller bli beroende, men dom som är beroendeframkallande är ändå väldigt svåra att få på laglig väg, istället får man andra tabletter med andra biverkningar, någon pajar tänderna på sikt en annan som jag fick utskrkven hade lite ojämn effekt på mig, en gång lyckades jag inte somna så jag satte mig vid datorn istället, man blir visst både dum i huvudet och får minnesluckor om man inte sover efter att man har tagit dom, tänker inte skriva här vad jag gjorde men det var både hel idiotiskt och olagligt och så minns man först noll men senare under dagen så får man lite Flashbacks ifrån en "dröm" som inte visar sig var någon dröm.

jag önskar egentligen att fixa ett nytt recept för att kunna vända på dygnet lättare på mina första lediga dagar, jag har nu precis kommit hem ifrån ett nattarbetspass och ska nu vara ledig 5 dagar och bör vända på dygnet, dygna gör jag inte frivilligt (om jag inte får betalt)

igår skulle jag bjuda på ett fyrpack av en dyr elektronikprodukt, enbart i syfte att sälja dom styckvis och tjäna pengar på dom, med en minut kvar var budet 8700kr, jag skrev in 10000kr och väntade till sista sekunden, jag blev överbjuden och vinnande bud var 14100kr, när jag senare kollade i budhistoriken då står det att jag har bjudit 13600kr vad i helvete detta var inte vad jag skrev in eller godkände. jag blev senare under kvällen kontaktad av han som vann auktionen som undrade om jag ville köpa en av dom av honom :D
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
sömntabletter har jag stor respekt för, vill inte heller bli beroende, men dom som är beroendeframkallande är ändå väldigt svåra att få på laglig väg, istället får man andra tabletter med andra biverkningar, någon pajar tänderna på sikt en annan som jag fick utskrkven hade lite ojämn effekt på mig, en gång lyckades jag inte somna så jag satte mig vid datorn istället, man blir visst både dum i huvudet och får minnesluckor om man inte sover efter att man har tagit dom, tänker inte skriva här vad jag gjorde men det var både hel idiotiskt och olagligt och så minns man först noll men senare under dagen så får man lite Flashbacks ifrån en "dröm" som inte visar sig var någon dröm.

jag önskar egentligen att fixa ett nytt recept för att kunna vända på dygnet lättare på mina första lediga dagar, jag har nu precis kommit hem ifrån ett nattarbetspass och ska nu vara ledig 5 dagar och bör vända på dygnet, dygna gör jag inte frivilligt (om jag inte får betalt)

igår skulle jag bjuda på ett fyrpack av en dyr elektronikprodukt, enbart i syfte att sälja dom styckvis och tjäna pengar på dom, med en minut kvar var budet 8700kr, jag skrev in 10000kr och väntade till sista sekunden, jag blev överbjuden och vinnande bud var 14100kr, när jag senare kollade i budhistoriken då står det att jag har bjudit 13600kr vad i helvete detta var inte vad jag skrev in eller godkände. jag blev senare under kvällen kontaktad av han som vann auktionen som undrade om jag ville köpa en av dom av honom :D

Älskar dina spännande inlägg :) lite som händer åtminstone.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Sålde för nära 10 000 kr igår. ;)
Betalat Supremecardräkning bland annat och ska köpa en bil och inte ta ut en krona från någon kredit. Bara betala ner. Om jag lägger in minsta beloppet på
mina blancolån kommer lånen sjunka med 24 000 till december, 6000/månad men jag ska försöka ta lite extra.
Med 24 000 borta har jag 125 000 kvar i blanco på UC.

Känns så konstigt att inte behöva bry sig om smslån något mer. Tog första i februari 2018, ferratum, hade 17 smslån i början av juli i år och nu i september kommer det vara 0 kvar. ALLA ÄR SPÄRRADE! :)
Det skönaste är att kunna säga att jag gjorde det nästan själv. Fick hjälp men var tvungen att plocka ut mycket igen, några lån åtminstone, så det räknas knappt.
Sålt på tradera för över 125 000 i år och mycket på loppis.

Har som mål att ligga på så lite i fasta utgifter som möjligt till nyår.
Ska prova lägga upp en massa wild cards på tradera som jag inte vet vad det är värt och köra auktion.

Vill helst bli av med alla lån, ska se hur jag lyckas. Är ju ändå 4 månader. :D

Fasen 125 000??? Har man inte det liggandes hemma? :p
 
Senast ändrad:

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Plugg, plugg, plugg. Intet nytt på lånfronten. Köpte pizza men ska storhandla imorgon så det jämnar ut sig nästan. :)
Fick ett staffli gratis idag för att det stod utanför en butik, jag frågade lite skakis om jag kan ta det om det ska slängas och det kunde jag. Målar på fritiden, men hade inget staffli...
Lite fräckt gjort men ibland måste man vara modig. Har fått en del av mina bästa saker på cv:t för att jag vågat gå fram, presenterat mig och skakat hand med människor inom områden jag velat jobba med. En fegis missar chanser. Kom ihåg det folks! Även om ni darrar som asplöv kan man vara trevlig och fråga. ^_^
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp