• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Hur går det för er andra?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Jodå, får ihop till räkningarna iaf och kan tanka bilen så jag kommer till och från jobbet. Det är inte fy skam, men mer än så blir det inte.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Hur går det för er andra?
en vara såld på Tradera igår, 3st idag allt containerfynd så gratispengar, riktigt sjukt, jag fick 860kr för en fysiskt skadad stendöd datorkomponent idag, och jag som knappt trodde att det var värt besväret att släpa hem skiten :D

sen ser jag fram emot kommande lön (september) då jag kommer få 72 övertidstimmar bland annat. pengarna räcker dock inte riktigt till det som jag skulle vilja göra nu
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
en vara såld på Tradera igår, 3st idag allt containerfynd så gratispengar, riktigt sjukt, jag fick 860kr för en fysiskt skadad stendöd datorkomponent idag, och jag som knappt trodde att det var värt besväret att släpa hem skiten :D

sen ser jag fram emot kommande lön (september) då jag kommer få 72 övertidstimmar bland annat. pengarna räcker dock inte riktigt till det som jag skulle vilja göra nu
Är nyfiken på det här med containerfynden, är det i ditt eget soprum eller du hittar det på andra ställen ?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Är nyfiken på det här med containerfynden, är det i ditt eget soprum eller du hittar det på andra ställen ?
lite av en gråzon faktiskt så vill inte ge för mycket detaljer, grejerna är slängda som skräp, jag har tillgång till lokalen men har väl inte någon uttryckligt tillstånd. ofta gammalt värdelöst skräp, men ibland riktiga guldklimpar, den fysiskt skadade datorkomponenten (blev skadad pga att någon slängde något tungt ovanpå...) hade ett nypris på 25.000 så därav att någon nu för över 900 med frakt hoppas kunna reparera den.

men jag har nog gillat containrar sedan lågstadiet, synd att slänga sådant som går att använda, det återspeglar sig lite ur hur det ser ut här hemma
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
lite av en gråzon faktiskt så vill inte ge för mycket detaljer, grejerna är slängda som skräp, jag har tillgång till lokalen men har väl inte någon uttryckligt tillstånd. ofta gammalt värdelöst skräp, men ibland riktiga guldklimpar, den fysiskt skadade datorkomponenten (blev skadad pga att någon slängde något tungt ovanpå...) hade ett nypris på 25.000 så därav att någon nu för över 900 med frakt hoppas kunna reparera den.

men jag har nog gillat containrar sedan lågstadiet, synd att slänga sådant som går att använda, det återspeglar sig lite ur hur det ser ut här hemma
Tack, allt som kan få min kassa att öka är intressant
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Bra idag:

Ringt och skjutit upp 2 intrum fakturor.

Sålt för 55 kr och hämtat ut 200 kr på loppis

Lämnat böcker på bibblan.

Storhandlat 4 paket blöjor och en massa billig/bra mat.

Skjutit upp halva hyran (hyr av släkting) för att hinna sälja grejer.

Ringt och hört mig för om elfakturorna som ska betalas fort, har redan fått skjuta upp en månad men kommer kunna betala i tid. Ca 7000 kr inom 2 veckor. Det går precis ihop.

Så nu får vi hålla tummarna att mycket pengar kommer från tradera om någon dag.

Kämpar på.
1 dag spelfri.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Föll du dit igen? :(
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997

Jag föll aldrig ur tillbakafallandet riktigt och blev normal igen efter april. Var spelfri 4,5 månad sedan januari sen gjordes random insättningar april till igår, blev mer desperat men nu känner jag mig rätt färdig.
Orkar inte med det mer. Ger upp på spel.
Har ingen möjlighet att ta lån heller för att jag är spärrad och har dålig UC så kan bara sälja saker för att dryga ut kassan men det är okej. Spel är så jävla tråkigt när man aldrig får gå med en storvinst längre. Är hellre fattig än att slösa min tid/stålar.

Nu kommer det bli tusen gånger enklare att klara sig bra när inte enorma summor försvinner.
Men jag var inte redo förut att sluta.
 
Senast ändrad:

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Jag föll aldrig ur tillbakafallandet riktigt och blev normal igen efter april. Var spelfri 4,5 månad sedan januari sen gjordes random insättningar april till igår, blev mer desperat men nu känner jag mig rätt färdig.
Orkar inte med det mer. Ger upp på spel.
Har ingen möjlighet att ta lån heller för att jag är spärrad och har dålig UC så kan bara sälja saker för att dryga ut kassan men det är okej. Spel är så jävla tråkigt när man aldrig får gå med en storvinst längre. Är hellre fattig än att slösa min tid/stålar.

Nu kommer det bli tusen gånger enklare att klara sig bra när inte enorma summor försvinner.
Men jag var inte redo förut att sluta.

...men dessa ord har ja hört Dig säga tidigare oxå... :( Om Du bara visste vilket minne ja har för det ”skrivna ordet”...
Hoppas iallafall att det går vägen denna gången :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp