- Meddelanden
- 1 311
- Mottagna reaktioner
- 1 157
- Poäng
- 837
Detta är väll enligt svensk lag? Står liknande på min dommän fast jag inte har gjort något
Dom vill verkligen inte att någon ska veta vem som ligger bakom domänen.
Detta är väll enligt svensk lag? Står liknande på min dommän fast jag inte har gjort något
Dom vill verkligen inte att någon ska veta vem som ligger bakom domänen.
Asså inga pekpinnar eller så. Men du kan ju ansöka om skuldsanering helt utan hjälp. Det är ju inte direkt svårt. Jag som har svår depression och utmattning löste detta. Visst det tog tid men själva utförandet är inte direkt komplicerat.
Vilket nedvärderande resonemang.Instämmer. Jag sökte också själv. Förstår inte vad man ska ha en skuldrådgivare till överhuvudtaget. Kan man inte ens fylla i en ansökan eller ett formulär själv så bör man nog fundera på ens egen existensberättigande eller sjukskriva sig på obestämd tid.
Personligen hade jag skämts som en hund om jag behövt gå till en skuldrådgivare för att få hjälp med att fylla i ett formulär.
Tragiskt att vuxna människor inte klarar av att fylla i ett enkelt formulär.
Kan låta cynisk och spydig i tonen, jag vet. Men jag blir innerligt trött på folk som använder sig av en skuldrådgivare när det är lätt som en plätt att fylla i ansökan själv med bank-id![]()
Alla människor har olika förutsättningar och kapacitet. I en redan utsatt situation så kanske man inte har orken att ta tag i det själva.Instämmer. Jag sökte också själv. Förstår inte vad man ska ha en skuldrådgivare till överhuvudtaget. Kan man inte ens fylla i en ansökan eller ett formulär själv så bör man nog fundera på ens egen existensberättigande eller sjukskriva sig på obestämd tid.
Personligen hade jag skämts som en hund om jag behövt gå till en skuldrådgivare för att få hjälp med att fylla i ett formulär.
Kan låta cynisk och spydig i tonen, jag vet. Men jag blir innerligt trött på folk som använder sig av en skuldrådgivare när det är lätt som en plätt att fylla i ansökan själv med bank-id![]()
Den cyniska tonen och att slå på den som redan ligger verkar vara mer viktigt än att stötta, hjälpa och förstå. Det du kaffesump bör fråga dig själv är skäms du inte för att vara med i denna grupp? Du borde kanske skämmas som en hund? Kan du inte sköta din ekonomi? Alla ekonomiskt skötsamma håller sig väl i från grupper som lånforum? Man lånar inte man investerar och sparar? Tragiskt att vuxna människor inte klarar av att fylla i ett enkelt formulär? Tycker du inte det är tragiskt att du var tvungen att söka skuldsanering? Man ställer sig väl inte i den sitsen? Jag skulle skämmas att behöva söka skuldsanering, eller är jag bara ironisk för att belysa sarkasmen som bokstavligen flödar på detta forum. Ska vi i detta forum kasta sten i glashus?Instämmer. Jag sökte också själv. Förstår inte vad man ska ha en skuldrådgivare till överhuvudtaget. Kan man inte ens fylla i en ansökan eller ett formulär själv så bör man nog fundera på ens egen existensberättigande eller sjukskriva sig på obestämd tid.
Det är inte bara för att fylla i ett formulär. Kanske ses det som positivt att man försökt söka ekonomisk rådgivning när man väl söker skuldsanering.Instämmer. Jag sökte också själv. Förstår inte vad man ska ha en skuldrådgivare till överhuvudtaget. Kan man inte ens fylla i en ansökan eller ett formulär själv så bör man nog fundera på ens egen existensberättigande eller sjukskriva sig på obestämd tid.
Gick till skuldrådgivare vid min första ansökan men var inte för jag behövde hjälp fylla i den.Instämmer. Jag sökte också själv. Förstår inte vad man ska ha en skuldrådgivare till överhuvudtaget. Kan man inte ens fylla i en ansökan eller ett formulär själv så bör man nog fundera på ens egen existensberättigande eller sjukskriva sig på obestämd tid.
Logga in på KF så du verkligen ser att ansökan är inskickad, tänker mest så dom inte bara mjölkar dig på pengar nu.Sorry om jag e trög men vadå menar ni att det där företaget bara är en bluff??:/