• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Ni som tagit bolån hos Nordax, berätta ALLT!

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Hej! Är i startgroparna för att försöka samla en del blancolån i bolånet (huset värderas imorgon), troligen landar värderingen på 1.500.000:- ungefär. Har du utrymme att låna upp 600.000:-.

Problemet är att jag har väldigt många förfrågningar (17 st.) men kan inte vänta så länge på att de ska försvinna. Så min tänke var att försöka med Nordax, för att sedan flytta till en "vanlig" bank sedan när förfrågningarna är borta.

Så det jag undrar är lite, ni i denna tråd som haft bolån hos nordax, vilka räntor har ni fått? (inklusive ev. förhöjd ränta)
Jag tror vi hade en ränta på 3.95, vet inte riktigt men vet att vi betalade 9700 kr/mån på ett lån på 1 955 000...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svävande

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
30 December 2018
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Hej! Är i startgroparna för att försöka samla en del blancolån i bolånet (huset värderas imorgon), troligen landar värderingen på 1.500.000:- ungefär. Har du utrymme att låna upp 600.000:-.

Problemet är att jag har väldigt många förfrågningar (17 st.) men kan inte vänta så länge på att de ska försvinna. Så min tänke var att försöka med Nordax, för att sedan flytta till en "vanlig" bank sedan när förfrågningarna är borta.

Så det jag undrar är lite, ni i denna tråd som haft bolån hos nordax, vilka räntor har ni fått? (inklusive ev. förhöjd ränta)
Hade 3,8% senaste året sedan kom en höjning vid årsskiftet till 4%.
 

soffi

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 April 2019
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Hej!

Nu är det så att jag vill städa upp alla mina sms lån och krediter. Jag har en väldigt dålig uc. Jag har 2st misskötta krediter som försvinner i augusti men nu i början av april så fick jag en till misskött kredit och betyg gick från 8% till 52%!!

Jag äger tillsammans med min sambo en villa som är värd ca 3,5miljoner och tillsammans har vi bolån på 1,2miljoner.

Min sambo har en väldigt bra uc, deklarerat för ca 450.000kr. 1 medlemslån på ca 120.000kr. Ingen UC förfrågning (möjligtvis 1).
Men tack vare mig så kan vi inte utöka vårat bolån hos SEB (pga av misskött kredit och MÅNGA förfrågningar). Jag har inga lån eller krediter på uc men en massa inkasso skulder och sms lån.

jag pratade med nodax bank igår, hon skulle kolla om kalkylen går ihop innan jag skulle göra en ansökan på deras hemsida.

vad tror ni om chans till ett bolån på 400.000kr? (Det va det minsta man kunde söka sa hon)

kan vi bli nekade även om min sambo är väldigt kreditstark?
 
A

Adolfo

Gäst
Poäng: 0
Hej
Jag hade en hel del blanco lån och krediter samtidigt som jag hade bolånet hos Swedbank. De ville inte slå ihop mina lån till ett. Så med hög belåning och låg inkomst blev det Bluestep.
Nu sedan ca fyra månader har jag flyttat bolånet till Nordax. Kanon service och 1,5% lägre ränta än Bluestep. Jag sparar ca 2000 kr i månaden jämfört med Bluestep. Jag kan verkligen rekommendera Nordax för dem som inte kan ta bolån hos vanliga banker.

Vad hade du för inkomst?
Är väldigt intresserad av detta, får trots ok inkomst och kontantinsats inte lån hos traditionella banker - enligt kalkyler. Ligger 3000 för lite i månadsinkomst enl taxerad inkomst - även om jag inte upplever att det kommer att innebära problem då en hyreslägenhet kostar lika mkt.
Håller tummarna för nordax.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
En fråga.

Ni som har nordax. Var ni tvungna att redogöra hur ni fick ihop till er kontantinsats eller bevisa det på något sätt?
 
M

Marrows

Gäst
Poäng: 0
Hej! Är i startgroparna för att försöka samla en del blancolån i bolånet (huset värderas imorgon), troligen landar värderingen på 1.500.000:- ungefär. Har du utrymme att låna upp 600.000:-.

Problemet är att jag har väldigt många förfrågningar (17 st.) men kan inte vänta så länge på att de ska försvinna. Så min tänke var att försöka med Nordax, för att sedan flytta till en "vanlig" bank sedan när förfrågningarna är borta.

Så det jag undrar är lite, ni i denna tråd som haft bolån hos nordax, vilka räntor har ni fått? (inklusive ev. förhöjd ränta)
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Hej!

Nu är det så att jag vill städa upp alla mina sms lån och krediter. Jag har en väldigt dålig uc. Jag har 2st misskötta krediter som försvinner i augusti men nu i början av april så fick jag en till misskött kredit och betyg gick från 8% till 52%!!

Jag äger tillsammans med min sambo en villa som är värd ca 3,5miljoner och tillsammans har vi bolån på 1,2miljoner.

Min sambo har en väldigt bra uc, deklarerat för ca 450.000kr. 1 medlemslån på ca 120.000kr. Ingen UC förfrågning (möjligtvis 1).
Men tack vare mig så kan vi inte utöka vårat bolån hos SEB (pga av misskött kredit och MÅNGA förfrågningar). Jag har inga lån eller krediter på uc men en massa inkasso skulder och sms lån.

jag pratade med nodax bank igår, hon skulle kolla om kalkylen går ihop innan jag skulle göra en ansökan på deras hemsida.

vad tror ni om chans till ett bolån på 400.000kr? (Det va det minsta man kunde söka sa hon)

kan vi bli nekade även om min sambo är väldigt kreditstark?
Hej! Fick ni skicka in uppgifter så de kunde räkna? vad har ni i UC score?
Fundera kolla med de också nämligen. Tack!
 
J

JacobL

Gäst
Poäng: 0
Hejsan
Som föredetta anställd på Nordax så vill jag avråda Alla från att ha någonting med denna skämt bank att göra.

Den sinnessjuka personalomsättning Nordax har och den totala nonchalanta personalpolitiken samt strukturella problem gör att jag avråder från att vare sig spara pengar hos dom eller ta lån.

När vissa nyckelpersoner får kicken eller slutar så faller allting direkt. Ingen har koll på någonting och GDPR ska vi inte tala om. De har noll koll på vart personuppgifter finns och de interna processerna är ett skämt.

Välj en annan Bank, det finns betydligt bättre.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp