• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Ni som tagit bolån hos Nordax, berätta ALLT!

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
349
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
Hejsan
Som föredetta anställd på Nordax så vill jag avråda Alla från att ha någonting med denna skämt bank att göra.

Den sinnessjuka personalomsättning Nordax har och den totala nonchalanta personalpolitiken samt strukturella problem gör att jag avråder från att vare sig spara pengar hos dom eller ta lån.

När vissa nyckelpersoner får kicken eller slutar så faller allting direkt. Ingen har koll på någonting och GDPR ska vi inte tala om. De har noll koll på vart personuppgifter finns och de interna processerna är ett skämt.

Välj en annan Bank, det finns betydligt bättre.
Måste betyda att det är hyfsat lätt att få lån på nordax
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Segö

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
6 Maj 2020
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Har ansökt om att samla lån hos Nordax och fick sms att dom återkommer inom kort.
Var är era erfarenheter när dom skriver så?
 

Slutetärnära

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Vi ansökte 15/3 och har fortfarande inte fått något svar... Innan ansökan pratade jag med en mycket trevlig kille i telefonen och vi gick igenom alla siffror osv. Därefter skickade jag alla mina uppgifter utdrag osv sen har det varit stendött. Vad det betyder har jag ingen aning om. Men det känns inte bra.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Jag har förstått det genom reklam som att man lanserar sin bolåneprodukt brett, vilket kan ha inneburit att tagit vatten över huvudet och fått många fler ansökningar än förväntat
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Jag sökt och fått både bolån och samlingslån från Nordax. Bolån tog tid pga processen med mäklare mm. Samlingslån gick på 24timmar. Detta var väldigt nyligen.
 

Segö

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
6 Maj 2020
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Jag sökt och fått både bolån och samlingslån från Nordax. Bolån tog tid pga processen med mäklare mm. Samlingslån gick på 24timmar. Detta var väldigt nyligen.
Kan jag fråga: hade du bra fortsättningar eller hur var det för dig med samlingslån?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Kan jag fråga: hade du bra fortsättningar eller hur var det för dig med samlingslån?
Dåliga förutsättningar (annars hade jag inte valt de). Men nu ser budgeten mycket bättre ut. Bolån; 54% UC. Samlingslån 24% UC.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Allt om allt 6 veckor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp